imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Vlak metra vchádza do stanice Porte de Vanves
Alstom Citadis 402 vchádza do zastávky Porte de Vanves
Linka T3a vznikla v závere roku 2012 rozdelením linky T3 na dve časti T3a a T3b v záujme zabezpečenia väčšej spoľahlivosti
Konečná linky T3a Pont du Garigliano
Na linke T3a sú zatrávnené všetky úseky okrem priecestí a zastávok, v okolí trate vyrastajú aj nové budovy
Irisbus Citelis Line na linke PC1, ktorá jazdí v tej časti okruhu okolo Paríža, kde ešte nie je vybudovaná električková trať
Záložné vozidlo Alstom Citadis 402 na linke T3a
Ukončenie trate linky T3a
Označovač papierových cestovných lístkov v električke Alstom Citadis 402
Čítačka čipových kariet v električke Alstom Citadis 402
Interiér električky Alstom Citadis 402
Linky T3a a T3b v roku 2013 obsluhovali výlučne električky Alstom Citadis 402
Súprava električiek Alstom Citadis 302 na konečnej linky T2 v dotyku s linkou T3a
Linka T3 je v prevádzke od roku 2006, odvtedy bola postupne predlžovaná
Autobusy MAN NG313 Lion's City G v zastávke Porte de Versailles
Vybavenie zastávky električkovej trate T3a - automat a informácie pre cestujúcich
Všetky zastávky linky T3a majú dostatočný priestor pre cestujúcich a sú zároveň vybavené kapacitným prístreškom aj sedadlami
Linka T3a má na všetkých križovatkách absolútnu preferenciu
Súčasťou každej zastávky je aj elektronická tabuľa zobrazujúca najbližšie odchody
Bezbariérový prístup na zastávku linky T3a
Špeciálny signál pre chodcov na priechode cez električkovú trať
Jediná zastávka linky T3a, kde je možné z vozidla vystupovať na obidve strany - v záujme zabezpečenia prestupu na hrane z autobusov a bezbariérového prístupu do metra
MAN NG313 Lion's City G #4610
Prestup na hrane z autobusu na električku
Medzi zaujímavosti parížskej električkovej dopravy patrí nekompatibilita vozidiel na jednotlivých linkách
Krátky prestup medzi električkou a metrom
Na jednotlivé zastávky električky sa napájajú autobusové linky
Prestup z autobusu na električku a metro
Konečná linky T3a pod železničným mostom
Prestup medzi linkami T3a (vľavo) a T3b (v strede v pozadí) je možný použitím podchodu
Tabuľa s najbližšími odchodmi liniek MHD
Navigácia k nástupišťu linky 3b s pre Paríž charakteristickými dlaždicami
Konečná električkovej trate T3b s prestupom na autobusy a metro
Záložné vozidlo pre linku T3b
Obehy vozidiel sú náročné - na konečnej sa len občas stretnú dve vozidlá, väčšinou električka odchádza niekoľko minút po príchode
Zastávkový informačný systém
Prestup medzi električkou a autobusmi
Označenie vstupu do metra
Šachovnica vyznačuje priestor, ktorý musí zostať voľný pre MHD
Električka tesne pred konečnou prechádza na druhú koľaj
Čísla autobusových liniek sú určené podľa stanice, kde linka končí a podľa oblasti, ktorú obsluhuje
Jeden z najnovších autobusov Irisbus Citelis 12M - #8533
Pri predĺžení električkovej trate v rokoch 2009 - 2012 sa nezabudlo ani na cyklistov
Označenie buspruhu s povoleným vjazdom cyklistov
Zvýraznenie zníženého profilu pri prejazde cez električkovú trať
Irisbus Citelis Line #3381
Gruau Microbus #759
Gruau Microbus #759
Gruau Microbus #759
Alstom Citadis 402 so šírkou 2.65 metra
Alstom Citadis 402 na linke T3b jazdiacej po okruhu okolo Paríža
Irisbus Citelis Line prechádza križovatkou
Irisbus Citelis Line #3370
#114, linka M12, Porte de la Chapelle
Podvozok metra s pneumatikami
Interiér vozňa metra na trati č. 14
Stanica automatizovaného metra na linke 14
Stanica automatizovaného metra na linke 14
Vykachličkovaná stanica Madeleine
Podvozok metra jazdiaceho na koľajniciach
Stanica metra Porte de Versailles
Kachličková výzdoba s mozaikou s pohľadom do histórie priestoru nad stanicou metra
Interiér električky Alstom Citadis 302
Spojenie električiek Alstom Citadis 302
Električková linka T2 vznikla v roku 1997 prevažne na bývalej železničnej trati na okraji mesta, predĺžená bola v rokoch 2009 a 2012
Električka vchádza do tunela
Stav koľajníc, po ktorých jazdia vozidlá Alstom Citadis 302
Úspechu sa táto trať dočkala až po jej konverzii na električku, počet cestujúcich sa zvýšil tak, že bolo potrebné skracovať interval a nasadiť spriahnuté súpravy
Neklamným znakom, že linka T2 vznikla na mieste bývalej železničnej trate, sú aj okolo stojace budovy železničných staníc a zastávok, ktoré však už neslúžia svojmu pôvodnému účelu
Električka na bývalom železničnom moste
Moderné električkové vozidlá Alstom Citadis 302 boli na linku T2 dodané v rokoch 2003, 2003, 2008 a 2010
Informačný systém vo vozni na linke metra 1
Stanica metra Porte Maillot
Pohľad do koľajiska, ktoré využíva metro jazdiace na pneumatikách
V tom čase najnovšie predĺženie linky T1 sprevádzkované v novembri 2012
Nový prestupný terminál medzi prímestskou železnicou, električkou a autobusmi
Heuliez GX 117 #432
Heuliez GX117 #432
Na zastávkovej mape je pomocou kružníc vyznačená aj pešia dostupnosť zastávky v minútach
Na predĺženom úseku linky T1 sa strieda tráva a dlažba
Električka TFS-2 bola vyrábaná v rokoch 1987 - 1998, pre Paríž bola dodaná v rokoch 1992, 1996 a 1997
Upozornenie na zlodejov mobilných telefónov
Konečná linky T1 sprevádzkovaná v roku 2012, plánuje sa však ďalšie predĺženie trate
Stretnutie električiek Alstom TFS-2 z roku 1996 - 1997: jedna električka prichádza na konečnú, druhá z nej odchádza
Najnovším prírastkom parížskej električkovej dopravy bola k októbru 2013 linka T5 sprevádzkovaná v júli 2013 - električka tu jazdí na pneumatikách
Spustenie električky systému TransLohr sa nezaobišlo bez detských chorôb - v októbri a novembri bolo množstvo vozidiel odstavených, čo znamenalo tlačenicu na jednotlivých spojoch
Výhybka na vodiacej koľajnici systému TransLohr
Výhybka na vodiacej koľajnici systému TransLohr
Električka TransLohr prechádza na opačnú koľaj pred konečnou zastávkou
Na rozdiel od liniek T1 a T3, ktoré jazdia zväčša po koľajovom zvršku zakrytom trávou alebo dlažbou a na rozdiel od liniek T2 a T4, ktoré majú zväčša otvorený koľajový zvršok, linka T5 potrebuje pre svoje pneumatiky betónový povrch
Systém TransLohr nepoužíva železničné kolesá, ale pneumatiky
Koľajová spojka na poslednej zastávke v širšom okolí Paríža - ďalej linka T5 pokračuje do regiónu
Električky systému TransLohr jazdia na pneumatikách a koľajnicu používajú iba na vedenie v stanovenej dráhe
Systém TransLohr nepoužíva železničné kolesá, ale pneumatiky
Interiér električky TransLohr
Konečná linky T5 je v dotyku s linkou T1
Električka TransLohr jazdí tesne nad úrovňou terénu
Stretnutie v tom čase najstaršej a najnovšej električkovej linky v Paríži
Jediná zastávka ostrovného typu na linke T1
Popoludňajšia tlačenica na linke T1
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie