imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Električkový terminál pod hlavnou železničnou stanicou v Erfurte
Siemens Combino #641 uháňa zo železničnej stanice do centra mesta
Mercedes-Benz O 530G Citaro #433 smeruje do centra mesta
Technologické vozidlo dopravného podniku čistí priestor koľají na jednej z najfrekventovanejších tratí v centre mesta
Linka 4 a na nej Siemens Combino v červeno-bielom mestskom nátere
Siemens Combino na trojuholníkovom námestí Anger, ktoré je jednou z najvyhľadávanejších častí centra Erfurtu
Siemens Combino pred vyhľadávanou technickou a historickou pamiatkou Neue Mühle
Siemens Combino uháňa centrom mesta
Historická električka Gotha G4 z roku 1938 na námestí pred miestnym trhom
Elektrické vozne Gotha sa vyrábali v Erfurte pred druhou svetovou vojnou v Erfurter Verkehrsbetriebe AG
Hustota električkovej dopravy v Erfurte je vysoká a je možné vidieť za sebou aj dve električky na rozličných linkách
Električková trať pri nedostavanom paláci v Ajude
Vnútorný koľajový oblúk s primalým polomerom zasahuje do vonkajšieho oblúka
Vozovňa Santo Amaro s múzeom MHD sa nachádza pod Mostom 25. apríla
Nízkopodlažná električka Siemens / Düwag / CAF #505 na rozchode 900 mm pred vozovňou
Vozovňa Santo Amaro
Zrekonštruovaná vozovňa Santo Amaro
Na presun medzi dvomi časťami múzea MHD poslúži historická električka St. Louis Car Co. / Brill 21E #2 (ex #435 z roku 1901)
Siemens Combino odchádza z veľkého trojuholníkového námestia pred Angerom
Pred električkami v meste slúžila parná tramvaj a pred ňou ešte oslami ťahané vozne
Interiér električky #2
Replika konky (v Lisabone nazývanej "Americano") z roku 1886
Replika vozňa konky z roku 1886
Električka Brill 22E #283 z roku 1902
Električka typu Brill 21E / St. Louis Car Co., ktorý v roku 1901 začínal električkovú dopravu v Lisabone
Električka typu Brill 22E #330 slúžila v rokoch 1906 - 1983
Nákladný vozeň
Vozeň Maley & Tauton DBI K33 / C.C.F.L. #535 jazdil v MHD v rokoch 1928 - 1991
Pohľad na expozíciu historických električiek
Historické električky - napriek ich značnému úpadku je tamojší dopravný podnik na ne hrdý a zachránil množstvo exponátov
Vozidlo Maley & Tauton DBI K33 / C.C.F.L. z roku 1939 slúžilo do roku 1983
Vozidlo Maley & Tauton / Dick Kerr DBI K33 / C.C.F.L. #741 bolo postavené v rovnakej vozovni ako sa dnes nachádza múzeum MHD
Električka Brill 21E #260 z roku 1901 bola takmer úplne zničená pri nehode v roku 1949, a tak bola na jej podvozku postavená o rok neskôr novostavba
Pôvodne obojsmerná električka na podvozku Brill 21E / C.C.F.L. postavená v roku 1931 vo vlastných dielňach prešla v roku 1985 rekonštrukciou na jednosmernú a dojazdila v roku 1996
Električka Brill 21E / C.C.F.L. #329 z roku 1906 v stave, v akom dojazdila v roku 1995, teda po takmer 90 rokoch prevádzky
Električka Bogies / C.C.F.L. #904 je zástupcom už nejazdiacich vozidiel z roku 1947
Americká električka Brill 7 GE1 z roku 1907 v stave, v akom dojazdila
Pôvodná električka Brill 21E #506 z roku 1914, ktorá dostala novú vozidlovú skriňu v 1950-tych rokoch
Súčasťou múzea MHD je aj expozícia tlačiarenských zaradení tamojšieho dopravného podniku
Míňajúce sa súpravy erfurtských električiek Siemens Combino pred terminálom MHD pod železničnou stanicou
Vozovňa Santo Amaro, ktorá okrem prevádzky električiek slúži od roku 1999 aj múzeu MHD
Siemens / Düwag / CAF #502 vo vozovni
Historické električky odpočívajúce v hale depa
Staré električky sa natoľko zapísali do koloritu Lisabonu, že v rokoch 1995-1996 bolo použitím starých rámov postavených 45 nových električiek
Pohľad na električkovú vozovňu Santo Amaro
Vývesky na zastávke Estação Santo Amaro
Cestovný poriadok električkovej linky 15
Interiér električky Siemens / Düwag GT6-70D/N
Množstvo električiek Siemens / Düwag / CAF má celoplošné reklamy, v tomto prípade na samotný dopravný podnik
Cez deň na linke 15 jazdia nízkopodlažné električky Siemens / Düwag / Sorefame, v noci novostavby historických električiek
Volvo / Camo #3044 spoločnosti Cityrama
Jeden z vlečných vozňoch postavených vo vlastných dielňach v rokoch 1950-1955
Jeden z vlečných vozňoch postavených vo vlastných dielňach v rokoch 1950-1955 pravdepodobne kedysi slúžiaci ako bufet
Jeden z vlečných vozňoch postavených vo vlastných dielňach v rokoch 1950-1955, ktoré boli vyradené v rokoch 1988-1989
Siemens / Düwag / Sorefame #507 pred kláštorom Jeronimov (Mosteiro dos Jerónimos), ktorý je jednou z najvýznamnejších lisabonských pamiatok
Autobusy MAN 18.280 / Marcopolo z roku 2006
Volvo / Camo na vyhliadkovej trase pre kláštorom Jeronimov
Zastávky linky 15 v električke Siemens / Düwag GT6-70D/N
Čítačka bezkontaktných čipových kariet značky ERG (jednoduchšia verzia)
Čítačka bezkontaktných čipových kariet značky ERG
Križovanie dvoch atypických rozchodov
Mercedes OC 500LE / Irmãos Mota Atomic Urbis na električkovej trati
1664 mm vs. 900 mm
Hoci je Lisabon určite mestom so zaujímavou MHD, fanúšikovia električky z neho majú smutný dojem
Električkám do hrobu prispelo najskôr metro, potom lacné autobusy a nakoniec nezvládnutá dopravná situácia v meste
Najväčšie rušenie električkových tratí prebehlo v rokoch 1960 - 1973 a paradoxne aj v rokoch 1991 - 1997, kedy sa už západná Európa zobúdzala a začínala pripravovať moderné električkové systémy
Bývalé električkové obratisku Alcântara mizne pod vrstvou asfaltu
Zrušená električka, zrušená vlečka
Mercedes-Benz O 408 #400 dopravcu Transportes Sul do Tejo (TST) pred železničnou stanicou Alcântara
Mercedes-Benz O 407 z roku 1995 dopravcu Transportes Sul do Tejo (TST)
MAN 18.310 / Marcopolo #2331
Midibus MAN 14.240 HOCL NL s dĺžkou 9,5 m
Interiér autobusu MAN 14.240 HOCL NL #2960
Ak stojíte, držte sa
Midibusy MAN 14.240 HOCL NL premávajú v Lisabone od roku 2008
MAN 14.240 HOCL NL na konečnej zastávke
Automat na cestovné lístky v stanici metra Marquês de Pombal
Vestibul stanice metra Marquês de Pombal
Prehľadná mapa okolia na stanici metra
Sieť liniek metra v Lisabone
Interiér stanice metra Marquês de Pombal
Interiér stanice metra Marquês de Pombal
Interiér vozňa metra Sorefame ML 90
Schéma liniek metra vo vozni
Metro aj v roku 2010 oslavovalo 50 rokov prevádzky (1959 - 2009)
Interiér stanice metra Avenida
Interiér stanice Avenida
Vlak metra typ Siemens / Sorefame ML 99
Volvo B7R LE / CAMO Citadino dopravcu CarrisTur
Usporiadanie materiálov o MHD v zastávkovej vitríne JCDecaux
Pozemná lanovka Lavra je najstaršou na svete - sprevádzkovaná bola v roku 1884
Pôvodne lanovka fungovala na gravitačnom princípe
Lanovka je dlhá 150 metrov a má stúpanie 25 %
Lanovka má rovnaký rozchod ako lisabonské električky - 900 mm
Lanovka bola elektrifikovaná v roku 1915
Lanovka prekonáva výškový rozdiel 43 metrov
Vozeň #1 lanovky
Lanovka v 126. roku prevádzky
Tichý vozeň lanovky z roku 1914
Horná stanica lanovky Lavra
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie