imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Update
› Konečná pre detskú železnicu v Jerevane (28.3.2025)
Konečná stanica Pionerakan nebola vybavená objazdnou koľajou, vlaky sa späť do východiskovej stanice vracali osobnými vozňami vpredu
Železnica mala dĺžku 2,1 km
Uprostred trate sa nachádzala stanica
Na trati bol v roku 1956 vybudovaný tunel, ktorého účelom bolo len to, aby vlak išiel cez tunel
Na trati bol v roku 1956 vybudovaný tunel, ktorého účelom bolo len to, aby vlak išiel cez tunel
Trať v celej dĺžke vedie pod múrom vodného kanála
Rozchod koľajníc je 750 mm
Necelý pol rok od skončenia prevádzky železnice stačil na zvandalizovanie vozidiel
Otvorený osobný vozeň
Najstaršia lokomotíva v Arménsku - parný rušeň vyrobený v roku 1937 v Vorošilovgrade (dnes Luhansk) slúžil od začiatku prevádzky tejto pionierskej železnice
Pionierska železnica bola otvorená v roku 1937
Prevádzka na železnici skončila v júli 2024
Uzavretý vozeň z roku 1959, ktorý pionierskej železnici dodal poľský závod PAFAWAG
Zvyšky druhého osobného vozňa PAFAWAG z roku 1959
Pôvodné využitie pionierskej železnice na výučbu detí sa po osamostatnení Arménska zmenilo na rekreačné účely a železnica fungovala ako detská železnica počas víkendov
Pôvodnú drevenú budovu stanice z roku 1937 nahradila na konci 1940. rokov táto budova pripomínajúca zámoček
Interiér stanice detskej železnice Hayrenik
Doslúžili nielen vlaky pionierskej železnice, ale aj vyhliadkový vláčik
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie