imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Update
› Dve lanovky a jedna zubačka ako bežná súčasť MHD v Janove (29.8.2025)
Technológia lanovky so žeriavom pri výhybni
Rozchod koľajníc je na tejto lanovke 1200 mm
Pomerne malé vozne pojmú najviac 30 cestujúcich
Lanovka meria iba 357 m a nie je ani veľmi strmá - výškový rozdiel 54 m prekonáva s maximálne 17-% stúpaním
Pozemná lanovka Funicolare Sant'Anna bola otvorená v roku 1891 a až do roku 1980 fungovala na princípe vodnej protiváhy
Horná časť bola otvorená v roku 1895 a má rovnako ako spodná rozchod 1000 mm
Horná stanica lanovej dráhy Funicolare Zecca–Righi
Interiér vozňa lanovky
Kedysi prestupná stanica, dnes výhybňa
Spodná tunelová časť bola otvorená v roku 1897
Kabína vodiča lanovky
Upozornenie na technologické zastávky, ktoré sú pozostatkom z pôvodnej prevádzky lanovky
Pôvodne išlo o dve samostatné lanové dráhy, pričom spodná bola takmer celá v tuneloch a horné na otvorenom priestranstve
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy Funicolare Zecca–Righi
Trať je napájaná pôvodným napätím 550 V DC
Spodná stanica ozubnicovej železnice
Do niektorých vchodov sa dá dostať len cez strmé železničné priecestie
Priecestie na ozubnicovej železnici
Rozchod koľajníc použitej Riggenbachovej ozubnice je 1200 mm
Trať ma celkovo 9 zastávok
Ozubnicová železnica je dlhá iba 1,1 km a stúpa 194 metrov s maximálnym sklonom 21,4 %
Konečná stanica (toho času v rekonštrukcii) sa nachádza len kúsok od predposlednej zastávky
Kabína vodiča zubačky
Prednosť pri ceste zubačkou majú miestni obyvatelia
Ozubnicová železnica Ferrovia Principe-Granarolo funguje od roku 1901
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie