imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Update
› Takéto lanovky by ste na Novom Zélande nečakali (8.10.2025)
Vzhľadom na to, že lanovka má rozchod 1067 mm a muzeálna trať rozchod 1219 mm, vozne lanovky sú statickými exponátmi
Vozne aj celú lanovú dráhu vybudovala švajčiarska firma Habegger v roku 1979
Lanovka neoficiálne slúžila aj na dopravu osôb, najmä v jej začiatkoch, keď sem neviedla vyhovujúca cesta
Bane fungovali v rokoch 1879 - 1967, kedy sa prepravilo 13 miliónov ton uhlia
Do banských štôlní viedli ďalšie už menej strmé lanovky - pozemná (na fotografii - nazývaná "rope road") a tiež visutá
Vozne neboli pevne spojené s lanom, bolo ich preto potrebné pripojiť pomocou háku
Lanovka fungovala na princípe protiváhy, keď vozeň plný uhlia smerujúci nadol ťahal prázdny vozeň smerujúci hore
Zo starej lanovky sa nezachovalo veľa, no stále je možné vidieť hrdzavé zvyšky mosta na trati so sklonom miestami až 80 %
Denniston Incline bola pozoruhodná oficiálne nákladná pozemná lanová dráha
Ovládanie klieští vo vozni pozemnej lanovky
Pozemné lanovky podobné tej v San Franciscu v Dunedine fungovali v rokoch 1881 - 1957
Zvyšok vozňa pozemnej lanovky je jedným z lákadiel baru Cableways
V Dunedine je údajne najstrmšia ulica na svete so stúpaním 35 %, niet sa preto čo diviť, že tu medzi prvými na svete fungovali pozemné lanovky podobné tej v San Franciscu
Torzo vozňa pozemnej lanovky podobnej tej v San Franciscu
Lanovka pre technické problémy nefungovala v rokoch 2018 - 2023, podarilo sa ju opraviť
Upevnenie vozňa lanovej dráhy
Lanovka prekonáva výškový rozdiel 205 m na trati dlhej 268 m
Konštrukcia trate je podobná ako pri šikmých výťahoch, v tomto prípade však ide o pozemnú lanovku, keďže na lane sú pripevnené oba vozne a míňajú sa vo výhybni
Vozeň pozemnej lanovky v spodnej stanici
Jednou z dvoch pozemných lanoviek na Novom Zélande, ktoré fungovali v roku 2024, bola Tyndall Tramway v lyžiarskom stredisku Broken River
Lanová dráha má okrem konečných tri medziľahlé zastávky
Spodná stanica lanovky po jej rekonštrukcii v rokoch 2016 - 2017
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie