imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Európa
›
Portugalsko
›
Lisboa (Lisabon)
› Električky
Pôvodný vozeň Brill 21E #260 zničený pri nehode v roku 1949
Električka #7 typu Remodelado
Zvyšok električkovej trate v úzkej uličke vedúcej k výťahu Elevador de Santa Justa
Nízkopodlažná električka Siemens - Düwag - Sorefame na linke 15
Električka na linke 15 na námestí Praça do Comércio nazývanom tiež Terreiro do Paço
Retro turistická električka Remodelado #8 čaká na Praça do Comércio na zákazníkov
Električky typu Remodelado na Praça do Comércio
Dve retro električky
Električka Ferrostaal/AEG/Kiepe
Retro električka "Remodelado" #543
Interiér typickej električky "Remodelado" premávajúcej po Lisabone
Pohľad z okna strmo klesajúcej električky
Na odraze vidno, aké strmé stúpanie prekonávajú električky v Lisabone
Električka "Remodelado" #557
Električka "Remodelado" #557
V súčasnosti už nepoužívaná električková trať, ktorá skôr pripomína San Francisco
Zaujímavé križovanie dvoch ulíc
Konečná zastávka Praça Martim Moniz s električkou "Remodelado" #555
V Lisabone je celkom populárne cestovanie na vonkajšej strany dverí
Vozidlo "Remodelado" #563
Električka "Remodelado" #542
Električky "Remodelado" #555 a 543
Električky "Remodelado" #555 a 578
Nízkopodlažné vozidlo Siemens - Düwag - Sorefame #509
Interiér nepojazdného historického vlečného vozňa #173
Vystavený historický vlečný vozeň #173
Štvornápravová električka "Remodelado" #563
Električka "Remodelado" #563
Zvyšky kedysi rozsiahlej električkovej siete v Lisabone
Pohľad do jedinej existujúcej električkovej vozovne
Vozovňa Santo Amaro s električkami Siemens
Interiér salónnej električky, ktorá zabezpečuje prepravu medzi expozíciami múzea lisabonského dopravného podniku
Salónna električka St. Louis Car Co. / Brill 21E #1 (ex 437), ktorá zabezpečuje prepravu medzi expozíciami múzea lisabonského dopravného podniku
Vozovňa Santo Amaro s električkou #508
Električka #802 v múzeu
Múzeum lisabonského dopravného podniku s električkou Bogies / C.C.F.L
Poschodový autobus Daimler Fleetline #851 z roku 1971 v múzeu lisabonského dopravného podniku
Múzeum lisabonského dopravného podniku sa nachádza vo vozovni priamo pod Mostom 25. apríla
Vozovňa Santo Amaro
Električka "Remodelado" pred lisabonskou katedrálou z roku 1147
Električka "Remodelado" pred lisabonskou katedrálou z roku 1147
Električka "Remodelado" #541 bola prvou modernizovanou
Úzke ulice v Lisabone si vynútili netradičné riešenie križovatiek električkových tratí
Retro električka Remodelado #545 v Lisabone
Zastávka s električkami Remodelado
Remodelado #547 na linke 12
Siemens - Düwag - Sorefame #510
Siemens - Düwag - Sorefame #510 s kreslenou reklamou
Pohľad na staré mesto s električkou Remodelado
Električky kedysi jazdili v Lisabone skoro všade, aj tam, kde je to dnes sotva uveriteľné - v tesnej blízkosti zničeného kostola
Električky kedysi jazdili v Lisabone skoro všade, aj tam, kde je to dnes sotva uveriteľné
Neobsluhovaná električková trať na Travessa do Carmo čakajúca na možné opätovné sprevádzkovanie
Vrátia sa ešte do týchto miest električky?
Nepoužívaná električková trať
Čakanie na osud električkovej trate
Nepoužívaná trať s odbočkou s jednojazykovou výhybkou
Typické lisabonské riešenie električkovej križovatky s malými polomermi oblúkov
Siemens - Düwag - Sorefame #504
Prvá moderná nízkopodlažná električka v Lisabone
Najprv električkám odrezali cestu rovno, dnes sa sem už nedostanú vôbec
Električková trať pred "betlehemským" kláštorom
Siemens - Düwag - Sorefame s reklamou Samsung
Siemens - Düwag - Sorefame v uliciach mestskej časti Belém
Opustené koľaje na Rua São Pedro de Alcântara
Opustené koľaje na Rua São Pedro de Alcântara
Sem už električky neodbočia
Električka Remodelado križuje nepoužívanú koľaj (odbočku zľava)
Električka Remodelado a autobus Mercedes-Benz O 405 N / Camus prichádzajú ku konečnej linky 28 Martim Moniz
Remodelado #552
Trasa linky 12 je jednokoľajná a preto okružná - prechádza aj takýmito úzkymi uličkami
Zhora prichádza linka 12, dole odbočuje do jednokoľajky obojsmerne linka 28, v najužšom mieste je prevádzka oboch liniek po jednej koľaji
Električka na linke 28 vchádza do jednokoľajného úseku
Staré mesto pod hradom, spoločná trasa liniek 12 a 28
Pri Katedrále a Kostole sv. Antónia jazdí linka 28 obojsmerne, linka 12 len smerom nadol
Remodelado #577 pri katedrále (Sé)
Remodelado #555 na linke 28
Vyhliadková električka Remodelado #11 (ex #569)
Nízkopodlažná električka Siemens / Düwag / CAF #505 na rozchode 900 mm pred vozovňou
Na presun medzi dvomi časťami múzea MHD poslúži historická električka St. Louis Car Co. / Brill 21E #2 (ex #435 z roku 1901)
Pred električkami v meste slúžila parná tramvaj a pred ňou ešte oslami ťahané vozne
Interiér električky #2
Replika vozňa konky z roku 1886
Električka Brill 22E #283 z roku 1902
Električka typu Brill 21E / St. Louis Car Co., ktorý v roku 1901 začínal električkovú dopravu v Lisabone
Električka typu Brill 22E #330 slúžila v rokoch 1906 - 1983
Nákladný vozeň
Vozeň Maley & Tauton DBI K33 / C.C.F.L. #535 jazdil v MHD v rokoch 1928 - 1991
Pohľad na expozíciu historických električiek
Historické električky - napriek ich značnému úpadku je tamojší dopravný podnik na ne hrdý a zachránil množstvo exponátov
Vozidlo Maley & Tauton DBI K33 / C.C.F.L. z roku 1939 slúžilo do roku 1983
Vozidlo Maley & Tauton / Dick Kerr DBI K33 / C.C.F.L. #741 bolo postavené v rovnakej vozovni ako sa dnes nachádza múzeum MHD
Električka Brill 21E #260 z roku 1901 bola takmer úplne zničená pri nehode v roku 1949, a tak bola na jej podvozku postavená o rok neskôr novostavba
Pôvodne obojsmerná električka na podvozku Brill 21E / C.C.F.L. postavená v roku 1931 vo vlastných dielňach prešla v roku 1985 rekonštrukciou na jednosmernú a dojazdila v roku 1996
Električka Brill 21E / C.C.F.L. #329 z roku 1906 v stave, v akom dojazdila v roku 1995, teda po takmer 90 rokoch prevádzky
Električka Bogies / C.C.F.L. #904 je zástupcom už nejazdiacich vozidiel z roku 1947
Americká električka Brill 7 GE1 z roku 1907 v stave, v akom dojazdila
Pôvodná električka Brill 21E #506 z roku 1914, ktorá dostala novú vozidlovú skriňu v 1950-tych rokoch
Siemens / Düwag / CAF #502 vo vozovni
Historické električky odpočívajúce v hale depa
Staré električky sa natoľko zapísali do koloritu Lisabonu, že v rokoch 1995-1996 bolo použitím starých rámov postavených 45 nových električiek
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie