imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Európa
›
Taliansko
› Cagliari / Casteddu
V rámci úprav ulice medzi rokmi 2022 a 2024 boli nástupištia zastávok vysunuté do cesty na úkor parkovacích miest
Via Dante Alighieri: ulica dokumentujúca vývoj dopravy v Cagliari v posledných desaťročiach
Nová, ešte nesprevádzkovaná, električková zastávka
Pokračujúca výstavba električkovej trate
Výstavba novej električkovej trate na mieste parkoviska
Pozostatky po pôvodnej električkovej trate pri železničnej stanici
Vzhľadom na to, že všetky prevádzkované trolejbusy už disponujú alternatívnym pohonom, pri ceste do depa nemusia využívať manipulačnú trolejbusovú trať
Odstavené autobusy a trolejbusy v depe
Spoločné depo pre trolejbusy a autobusy
Jeden z novododaných elektrobusov Solaris Urbino 12 electric
Spôsob uchytenia trolejového drôtu v Cagliari vylučuje jednoduché posuny trolejového vedenia v prípade potreby
Desiatky rokov staré upevnenie trolejového vedenia na dnes už nepoužívanej trati
Citaro pod trolejovým vedením
Midibus vchádza cez bránu sv. Pankráca do starého mesta
Úzke uličky v starom meste Castello obsluhovali trolejbusy aj autobusy, dnes sa sem chodí už len otočiť minibus
Minibus v bráne, cez ktorú do roku 1971 jazdili aj trolejbusy
Prvé elektrobusy Rampini E60 nemajú možnosť nabíjania cez pantograf
Midibus pod citadelou
Starý Mercedes-Benz Sprinter City 65 zaskakuje namiesto elektrobusu na linke 10
Citaro pod trolejovým vedením, ktoré sa po rozsiahlych redukciách trolejbusových liniek využíva len na jazdy do depa
Na jeseň 2024 boli z celého 12 km dlhého električkového systému v Cagliari v prevádzke len necelé dva kilometre
Električky CAF Urbos 3 v Cagliari majú dĺžku 32,9 metra
Vlaky aj električky dopravcu ARST používajú rozchod 950 mm, pričom časť tratí zdieľajú
Električky odstavené v depe
Jedna z trojice električiek CAF Urbos 3, ktoré boli do Cagliari dodané v roku 2016 a sprevádzkované v 2018
Jedna z električiek Škoda 06T sa skúšala aj v Bratislave na o 50 mm širšom rozchode, nešlo však o konkrétne vozidlo na fotografii
Cagliari má k dispozícii 9 električiek Škoda 06T
Informačný LCD monitor od firmy aesys
Niektoré trolejbusy premávajú na diesel aj tam, kde môžu využiť trolejové vedenie
Zatiaľ čo prvé elektrobusy Rampini E60 dodané do Cagliari nemajú možnosť pantografového nabíjania, vozidlá dodané v roku 2022 už túto možnosť majú
Otvorené dvere čiastočne prekrývajú informačný displej
Interiér elektrobusu Rampini E60
#E07, GG 821 TS, linka 40, Quartu Sant'Elena, Via Brigata Sassari, Brigata Sassari (CTM Point)
Trolejbusová linka 30 skončila niekedy medzi rokmi 2022 a 2024 a jej trolejové vedenie sa pomaly rozpadáva
Trolejbusy do mesta Quartu Sant'Elena nahradili pôvodnú prímestskú električkovú trať
Priebežná konečná zastávka pre viacero liniek v meste Quartu Sant'Elena
Trolejbusová linka QEX je síce oficiálne expresná a niektorí ju označujú ako BRT, ale v skutočnosti na mnohých úsekoch stoja trolejbusy v zápche s autami
#E010, GG 887 TS, linka 40, Quartu Sant'Elena, Via Brigata Sassari, Brigata Sassari (CTM Point)
#5522, GG 172 TS, linka 103, Quartu Sant'Elena, Via Guglielmo Marconi
Elektrický minibus Rampini E60
#1524, GR 380 LE, linka 107, Quartu Sant'Elena, Via Guglielmo Marconi
Hoci má Cagliari len 150 tisíc obyvateľov, za jeho hranicami ležia ďalšie mestá a mestečká, s ktorými má celá oblasť pol miliónovú populáciu
16 trolejbusov Škoda 26 Tr vybavených dieselagregátom bolo dodaných v roku 2012
Citaro pod trolejbusovou odbočkou, ktorej životná púť už skončila
Trolejbusy jazdia v Cagliari od roku 1952
14 trolejbusov A330T bolo dodaných v roku 2016, z nich 10 je vybavených dieselagregátom a zvyšné štyri trakčnými batériami
Vodiči sa v Cagliari neunúvajú pristavovať vozidlá ku hrane nástupišťa
QR kód nad dverami obsahuje číslo vozidla a pomocou neho sa validuje lístok v mobilných aplikáciách
Starší označovač cestovných lístkov, v diaľke novšia čítačka čipových kariet
Zmeškaný spoj linky 5, ktorý bol medzičasom predbehnutý ďalším vozidlom jazdiacim na tej istej linke
Z dvoch zostávajúcich trolejbusových liniek iba linka 5 jazdí do kopcov
Niektorí vodiči jazdia na dieselagregát stále, aj pod trakčným vedením
Predstaničný priestor prišiel o trolejbusové trolejové vedenie a predtým aj o električkovú trať, ktorej pozostatok je sotva vidieť v ľavej časti fotky
Nástupištia trolejbusov a autobusov pri železničnej a autobusovej stanici pôsobia provizórne, avšak v tomto stave sú dlhodobo
Trolejbusová linka 5 sa počas jesene 2024 dostala k stanici len v jednom smere
Displeje autobusov hrajú všetkými farbami
#543, GB 967 TY, linka 1, Piazza Giacomo Matteotti, Via Roma
Keďže natrolejovacie striešky sa v Cagliari nachádzajú väčšinou tak, že nie je možné pristaviť vozidlo k obrubníku, natrolejovanie trolejbusov nie je jednoduché
Natrolejenie sa nevydarilo, zberač sa zasekol v trolejovom vedení
Linka QEX (Quartu Express) vznikla ako náhrada za trolejbusovú linku 31 v roku 2022
17-ročné Citaro regionálneho dopravcu ARST
Množstvo výluk na cestách či už z dôvodu výstavby električkovej trate, úprav ulíc alebo rozkopávok sietí si v roku 2024 vyžadovalo prevádzkovanie trolejbusov z veľkej časti na dieselový/batériový pohon
Všetky trolejbusy sú v Cagliari od roku 2016 hybridné, z nich prevažná časť je vybavená dieselovým agregátom, zvyšok trakčnými batériami
Budova, pod ktorou od roku 2008 končila novozriadená električková linka
V roku 2024 bol dokončený jediný úsek projektu predĺženia električkovej trate do centra mesta, ktorého realizácia začala v roku 2021
Predĺžená električková trať v mieste pôvodného ukončenia Piazza Repubblica. Pôvodne sa tu nachádzalo ostrovné nástupište a trať bola predĺžená cez novozriadený koridor v existujúcej budove s kanceláriami dopravcu
Zastávka autobusu náhradnej dopravy za električky s nástupišťom na cyklotrase
Škoda 06T sa počas búrky presúva na nástupište linky 1 po koľaji, ktorá by mala slúžiť pre linku 2, ktorá však v čase fotografovania nepremávala
V danom čase jeden z najnovších prírastkov mestského dopravcu v Cagliari - firmy CTM
V rokoch 2024 - 2025 bude do Cagliari dodaných 98 elektrických Solarisov, z toho 80 dvanásťmetrových a 18 osemnásťmetrových
Interiér električky Škoda 06T
Konečná zastávka Policlinico z roku 2015, ktorú navrhol český architekt Patrik Kotas
Vybavenie zastávky električiek systému, ktorý sa oficiálne nazýva Metrocagliari
Konečná zastávka Policlinico sa nachádza na estakáde na okraji areálu s budovami verejných inštitúcií
Interiér električky Škoda 06T
Interiér električky Škoda 06T
Interiér električky Škoda 06T
Škoda 06T sa pripravuje na výjazd na popoludňajšiu špičku, ktorá predstavuje zahustenie premávky v čase konca vyučovania na školách
Jediným novým úsekom električkovej siete, teda takým, ktorý nebol konvertovaný zo železnice, je 2 km dlhý úsek od terminálu San Gottardo k poliklinike (stav v roku 2024)
Na náhradnú dopravu za električky boli v roku 2024 nasadené najnovšie autobusy
Prestupný uzol medzi električkami a vlakmi sa nachádza za Cagliari, v mestečku Monserrato
Strešné kryty električiek CAF s poškodeným lakom po 8 rokoch od dodania vozidiel nápadne pripomínajú podobné kryty na bratislavských električkách Škoda
Na dopravu školákov na Sardínii slúžia predovšetkým bežné linky verejnej dopravy; časť dopravy ale zabezpečujú vyhradené školské minibusy
Na dopravu školákov na Sardínii slúžia predovšetkým bežné linky verejnej dopravy; časť dopravy ale zabezpečujú vyhradené školské minibusy
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie