imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Amerika
›
Spojené štáty americké (USA)
›
Washington
› Seattle
Automatická rampa do nízkopodlažného autobusu
Kyvadlová doprava k autopožičovniam na letisku
Informácia o zmene cestovného poriadku tram-trainu
Estakáda pred stanicou pri letisku
Vzhľadom na vysokú kriminalitu v meste cez vozne pravidelne prechádzajú pracovníci bezpečnostnej služby
Systém Link má veľké plány, už v roku 2024 by sa mala otvoriť druhá linka, ďalšie desiatky kilometrov tratí sú vo výstavbe
Systém Link sa v duchu amerických zvyklostí označuje ako ľahká železnica (light rail), dalo by sa tiež povedať, že ide o metro, a keďže kombinuje prvky električky a železnice, je možné ho označiť aj ako tram-train
Prvé vozidlo Siemens S700 bolo vyrobené v roku 2019 a zaradené do premávky v roku 2021
Stanica Pioneer Square pôvodne využívaná trolejbusmi, neskôr autobusmi a tram-trainami a v súčasnosti už len tram-trainami
#8017, linka 131, Cherry Street
#6262, linka D, 3rd Avenue
Orion VII EPA10 HEV (07.501)
Zastávkový LED informačný displej od firmy init
Xcelsior pod vežou Space Needle
Xcelsior pod vežou Space Needle
Hybridný autobus prichádza z downtownu
Pôvodné vozne monorailu Alweg zapadajú do o takmer 40 rokov mladšej architektúry
Trolejbus pod trolejovou strieškou
Trolejbus pri Múzeu populárnej kultúry, ktoré je dielom architekta Franka Gehryho
Monorail pod Múzem popkultúry
Vozidlá monorailu prežili viacero nehôd a aj požiar - vždy boli opravené za státisíce dolárov
Fotografia zachytáva napájanie v spodnej časti pásu (700 V DC)
Monorail v Seattli ako jediný na svete využíva pôvodné vozne Alweg
Interiér vozňa originálneho monorailu Alweg
Maximálna rýchlosť na trati monorailu je 72 km/h
Konečná stanica monorailu s červeným vlakom, ktorý mal v danom čase dominantný tmavomodrý náter
Schéma 1,4 km dlhého monorailu
Okolo trate monorailu v rokoch 1998 - 2000 vyrástli budovy Experience Music Project building (dnes Museum of Pop Culture), ktoré navrhol známy architekt Frank Gehry
Konečná stanica monorailu po jeho skrátení
Pracovisko vodiča monorailu Alweg
Vstup do vozňa cez automatické dvere
Z dôvodu revitalizácie námestia bola pôvodná južná stanica v roku 1986 zatvorená, trať monorailu skrátená a v roku 1988 otvorená nová stanica, do ktorej sa vstupuje z 3. podlažia novej budovy
Pohľad zospodu na vozidlá Alweg
Pohľad zospodu na čelné vozidlo Alweg
Pásy monorailu sa pred južnou konečnou stanicou približujú, preto nie je možná súbežná obsluha posledného úseku oboma vozidlami
#9202, linka 578, Olive Way
Monorail nemá na trase žiadne zastávky, iba konečné stanice
Električky v Seattli majú charakter pomalšej doplnkovej dopravy k rýchlejším linkám
Trolejbus pod pásmi monorailu
Južná konečná stanica monorailu po jeho skrátení
Konečná trate South Lake Union Streetcar
Bezplatné rúška v električke
Problém s kolobežkami parkujúcimi na zastávkach verejnej dopravy je aj v Seattle
Autobus vchádza do spoločnej zastávky s električkami
Upozornenie na "električkovú zónu" pre vodičov parkujúcich áut
V centre Seattle je možné vidieť popri električkových koľajách aj zvyšky železničnej vlečky
Pravý jazdný pruh je vyhradený pre električky a autobusy - a pre autá smerujúce na parkovacie miesta
Seattle si zvykol na batériový pohon električiek Inekon Trio 121, a keďže vozidlá Trio 12 ho nemajú, chcel ich vymeniť
Novodobé električkové trate v Seattle prevzali nevýhodu starých električkových tratí - na mnohých úsekoch nie sú segregované od cestnej premávky
#8270, linka 40, Blanchard Street
#8224, linka 40, Lenora Street
Hybridný autobus prechádza popri The Spheres v rámci sídla firmy Amazon
Interiér električky Inekon Trio 12 so zvislými pásmi na znamenie vodičovi
Schéma prvej z aktuálnych dvoch električkových liniek v Seattle
Výrobný štítok električky Inekon Trio 12
Interiér električky Inekon Trio 12
Konečná zastávka Fairview & Campus Drive
Koniec 4,2 km dlhej trate South Lake Union Streetcar
Trať South Lake Union Streetcar bola otvorená v roku 2007 a má štandardné parametre - rozchod 1435 mm a napájanie 750 V DC
Trolejbus prechádza popri konečnej zastávke električiek, kde zastavujú električky v ľavom jazdnom pruhu
#4390, B5369C, linka 49, Eastlake Avenue East
Niektoré časti Seattle sú pomerne strmé
Minibus Ford E-450 / ElDorado National Aerotech slúžiaci pre zdravotnícke služby Washingtonskej univerzity je vybavený čelným elektronickým displejom
Prepojovací úsek trolejbusového trolejového vedenia na pohyblivej časti zdvíhacieho mosta
Zdvíhací most s premávkou trolejbusov
Trolejbusová linka 70 desať dní pred jej dočasným nahradením autobusmi
Zvláštnosťou vozidiel v Seattle je sklo na kabíne vodiča
Zvláštnosťou vozidiel v Seattle je sklo na kabíne vodiča
Trolejbus smerujúci na konečnú zastávku
Označník zastávky
Zastávkové cestovné poriadky s vypísanými všetkými odchodmi
Výroba autobusov Orion už skončila
Autobusy a trolejbusy smerujúce von z centra mesta
#4542, linka 44, 15th Avenue Northeast
Trolejbus pri segregovanej cyklotrase
MHD v Seattle premáva pomerne často
#7363, C2861C, linka 271, 15th Avenue Northeast
Hybridný autobus pri segregovanej cyklotrase
Zo štvorpruhovej ulice sa v roku 2021 stala ulica výhradne pre MHD, cyklistov a peších
Informačný displej na zastávke
Prvý z trolejbusov XT60 nesie kampaň Black lives matter
Seattle aj pri novej trolejbusovej trati postavenej v roku 2021 použil pevné svorky a výhybky s veľkým uhlom odbočenia
12-metrové trolejbusy v obratisku
Nové obratisko trolejbusov postavené v roku 2021 a sprevádzkované v júni 2022
Nové trolejbusové obratisko sprevádzkované v júni 2022
Podzemná stanica U District, ktorá má ako umelecké dielo nainštalované okná, zábradlia, rebríky a klimatizačné boxy z fasád, čím pripomína ulicu
Podzemná stanica U District, ktorá má ako umelecké dielo nainštalované okná, zábradlia, rebríky a klimatizačné boxy z fasád, čím pripomína ulicu
Informačný systém vo vozidle Siemens S700
Interiér vozidla Siemens S700
Stanica Northgate otvorená v roku 2021 obsahuje podobne ako aj iné stanice umelecké dielo - v hornej časti plášťa
Väčšina trate tram-trainu vedie po estakáde
Ani doubledeckerom sa nevyhla inštalácia stojanov na bicykle na predné čelo
Súprava jednotiek Siemens S700 vchádza do (zatiaľ) konečnej stanice Northgate
Jeden z double deckerov určených pre expresné linky
Zastávka autobusov pod stanicou tram-trainu
Nástupište autobusového terminálu Northgate
Terminál autobusov sa nachádza pri stanici tram-trainu
Ako už napovedajú nápisy na displejoch, autobusy sa nachádzajú v termináli
Súprava čaká na skúšobné jazdy na ešte neotvorenej trati
Otvorenie predĺženia trate z Northgate do Lynnwood sa plánuje v roku 2024
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie