imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Európa
›
Portugalsko
› Madeira
Letiskové autobusy NAW / Hess BFxx sa vyrábali od roku 1978
Starý letiskový autobus NAW / Hess BF27 alebo BS30 (oba typy sa líšia šírkou 2.7 resp. 3.0 metra)
#23-07, PBUS031, Santa Cruz, Aeroporto da Madeira
#23-07, PBUS031, Santa Cruz, Aeroporto da Madeira
Letiskové autobusy, v strede Neoplan Airliner N 9012, vpravo Cobus 3000
Zastávkový prístrešok dobre ilustruje sklon ulíc, po ktorých premáva MHD
Konečná autobusovej linky 27 približne v tretine trasy bývalej zubačky
Zárez ozubnicovej železnice na ulici, ktorá nesie názov Železnica resp. Železničná cesta
Dôvod na výstavbu ozubnicovej železnice bol turistický, na vrchu Monte sa nachádza palác so záhradou a kostol Nanebovzatia Panny Márie (Igreja de Nossa Senhora do Monte)
Historická stanica ozubnicovej želznice bola v roku 2020 odkúpená mestom a do roku 2022 zrekonštruovaná
"Železničná cesta" alebo jednoducho "Železnica" (Caminho de Ferro) a "Vlaková ulica" (Rua do Comboio) viedli v roku 2022 v dĺžke 3,0 km po pôvodnej trase ozubnicovej železnice
Zárez v hornej časti bývalej ozubnicovej železnice smerom k Terreiro da Luta
Horná časť bývalej ozubnicovej železnice
Pohľad na most zubačky a historickú stanicu (vpravo) na vrchu Monte
Konečná linky 22 vysoko nad centrom Funchalu pri kaplnke sv. Márie
Horná stanica lanovky do botanickej záhrady
Lanovka spája dve botanické záhrady, jednu na vrchu Monte pri rovnomennom paláci, druhú o niečo nižšie
Horná stanica lanovky do botanickej záhrady
Lanovka spájajúce obľúbené výletné miesto Monte s botanickou záhradou bola otvorená v roku 2005
Visutá lanovka do istej miery nahradila ozubnicovú železnicu zrušenú 57 rokov pred jej otvorením
Odstavené kabínky v hornej stanici položené na paletách a knihách
Na lanovke je k dispozícii 42 kabín a cestovný čas je 15 minút
Bývalá trať ozubnicovej železnice ponúka viacero zaujímavostí
Čistenie okien kabíniek za pohybu
Horná stanica lanovej dráhy na Monte
Fotografia z najdlhšieho úseku medzi piliermi, ktorý meria 550 metrov
Lanovka bola otvorená v roku 2000 a v značnej časti svojej 3,2 km dlhej trasy prechádza ponad domy a záhrady
Spodná stanica lanovej dráhy na Monte
Zastávkové cestovné poriadky a oznam o úprave premávky počas Vianoc a nového roka
Midibus pred bývalou spodnou stanicou ozubnicovej železnice
Opustená spodná stanica bývalej ozubnicovej železnice Caminho de Ferro do Monte
Pohľad na bývalý spodný úsek ozubnicovej železnice, kde dnes dopravu zabezpečujú autobusy
Interiér autobusu Camo Camus 2.3
Maskovaná linka 19 s autobusom Camo Camus 2.3 vyrobeným v roku 2001
Lanovka Teleférico do Outeiro doplatila na absentujúcu údržbu a pravidelné kontroly, použiteľná je preto len na prepravu nákladov
V roku 2021 sa plánovalo sprístupnenie lanovky aj pre turistov, no na konci roka 2022 stále nebola oficiálne prístupná ani na dopravu farmárov
Lanovka nie je certifikovaná na prepravu osôb, a tak sa v osobnej kabíne prepravuje len náklad v podobe poľnohospodárskych produktov
Jednokabínková lanovka z roku 2004 bola zriadená vo svahu plnom plantáží s banánovníkmi a cukrovou trstinou
Približne 40-ročný autobus Volvo B10M s karosériou UTIC stále v premávke aj s linkovou orientáciou umiestnenou uprostred čela
Útesy sú také vysoké, že na nich lanovky zanikajú
Školské spoje pred základnou školou
Autobus MHD pri štandardnej funchalskej zastávke
Horné stanice lanoviek - vľavo osobná, vpravo nákladná
Horné stanice lanoviek - vľavo nákladná, vpravo osobná
Zatiaľ čo väčšinou sa lanovkami cestuje za výhľadom z okolia hornej stanice, na Madeire je to zväčša naopak - cestuje sa zhora dole k oceánu
Lanovka slúži na turistické, rekreačné a poľnohospodárske účely
Lanovka na vodorovnej dĺžke 441 metrov prekonáva výškový rozdiel 434 metrov, klesanie tak dosahuje 98 %
Zatiaľ čo vybavenie lanovky dodala firma Reisch (typ 6-PB), kabíny vyrobila Poma
Lanovka Achadas da Cruz bola vybudovaná v roku 2001, výstavba trvala 1 mesiac
29-ročný autobus Camo Camus U90 brázdi ulice Funchalu
Úplne nový autobus Irmãos Mota Atomic 2 Intercity, ktorý bude do premávky zaradený v januári 2023
Čerpacia stanica v depe MHD slúži aj iným dopravcom
Trojpodlažné autobusové depo MHD vo Funchale
Hoci väčšina liniek vo Funchale vedie po strmých uliciach, tri linky sú extrémne a autobusy na nich musia zdolať stúpania až okolo 30 % - práve pre tieto linky sú určené špeciálne autobusy Volvo FL8 280 / MOBIpeople s pohonom všetkých štyroch kolies
Autobusy MHD vo Funchale v depe
#525, AQ-03-FC, linka 21, Funchal, Monte, Estrada dos Marmeleiros, Largo Fonte
Zrekonštruovaná stanica Monte ozubnicovej železnice Caminho de Ferro do Monte
Pôvodný viadukt ozubnicovej želznice dnes slúži ako cesta
#205, AD-11-IF, linka 48, Funchal, Monte, Estrada dos Marmeleiros, Largo Fonte
Na mieste pôvodnej zubačky vznikla strmá cesta, po ktorej dnes jazdí MHD
36-ročný autobus UTIC NAUP z roku 1986 šplhá po strmej ulici Rua do Comboio (v preklade Vlaková ulica), čo napovedá, že v minulosti tadiaľto jazdili vlaky ozubnicovej železnice
Autobusy viaceré zastávky obsluhjú v rámci priestoru križovatiek
Interiér midibusu Camo-UNVI Urbis 2.5
V roku 2022 jeden z najnovších autobusov vo Funchale
Camo-UNVI Urbis 2.5 na jednej z mnohých ulíc vyzdobených vianočnou výzdobou
Camo Citadino z roku 2008 pri pevnosti
#518, AO-07-HD, linka 10, Funchal, Avenida Do Mar
Niektoré z nových autobusov sú vybavené LED elektronickými panelmi s diódami v neutrálnej bielej (štandardne sa používa studená biela)
Dopravca SAM operuje vo východnej časti ostrova
Regionálny autobus Camo Helius sa šplhá po vlniacej sa ceste zarezanej v strmom zráze
Autobus AEC U2040 / UTIC z roku 1972 pôvodne jazdil vo verejnej doprave a v roku 2022 slúžil na výcvik vodičov
Predvianočné ulice Funchalu sú vyzdobené svetelnými reťazami
Interiér nového midibusu Camo-UNVI Urbis 2.5
V roku 2022 jeden z najnovších midibusov
#17-28-MA, 311, linka 14, Funchal, Avenida Do Mar, AV Mar Alfândega
#02-OR-67, linka 🛪, Funchal, Avenida Do Mar
Autobusy Camo Camus patria v rámci Funchalu medzi dlhšie
Autobus MHD na autobusovej stanici
#254, AR-67-VI, linka 17, Funchal, Avenida do Mar e das Comunidades Madeirenses
Vo verejnej doprave na Madeire je zavedený povinný nástup prednými dverami a tak sa na niektorých zastávkach už pred príchodom autobusu tvoria rady cestujúcich
Odstavné plochy pre autobusy pri autobusovej stanici
#169, 44-66-MA, Funchal, Avenida do Mar e das Comunidades Madeirenses
#405, 55-FB-37, linka 1, Funchal, Avenida do Mar e das Comunidades Madeirenses
Odstavné plochy pre autobusy pri autobusovej stanici
V rokoch 2020 - 2022 boli do Funchalu dodané low-entry autobusy Camo-UNVI Urbis 2.5 v dvoch dĺžkach
Trasy regionálnych autobusov sú často komplikované s množstvom zachádzok, cúvaní v križovatkách a podobne
Kratšia verzia fuchalských Urbisov pred pevnosťou Palácio de São Lourenço zo 16. storočia
#507, AN-81-GO, linka 16, Funchal, Avenida Do Mar
Približne 20-ročný midibus Camo Camus 2.3 stále vo výbornom stave
Úzke a veľmi strmé ulice Funchalu si vyžadujú nasadenie krátkych a úzkych autobusov
Najmenší double decker na svete?
Elektrobusy Tecnobus Gulliver na Madeire jazdili v rokoch 2006 - 2015, tento bol upravený na predajňu cestovných lístkov
Ozubnicová železnica na Monte bola najvýznamnejšou zo železníc na Madeire
Zániku železnice napomohli aj nehody
Ozubnicová železnica začala premávať v roku 1893 a predĺžená bola v rokoch 1894 a 1912
Vo Funchale kedysi fungovala konská železnica, ktorú tu nazývali Carro Americano (Americký voz)
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie