Počas jedného mesiaca sa na linkách pezinskej MHD odskúša elektrický midibus tureckého výrobcu Anadolu Isuzu.
Mesto Pezinok spolu s dopravcom AZ-Lines Nitra začali od 20. mája 2025 mesačné testovanie malého elektrického autobusu Isuzu NovoCiti Volt na linkách pezinskej MHD. Cieľom testovania je získanie prevádzkových skúseností s vozidlom na čisto elektrický pohon, keďže takéto vozidlo v Pezinku zatiaľ nepremávalo. V súčasnosti je MHD zabezpečovaná autobusmi s pohonmi na naftu a stlačený zemný plyn (CNG). Aktuálne do konca roka 2026 platí prechodné obdobie, po skončení ktorého bude dopravca od januára 2027 mestskú dopravu vykonávať s novým vozidlovým parkom. Jeho zloženie musí byť v súlade so zákonom o podpore ekologických vozidiel, čo znamená, že minimálne časť vozidlového parku musia tvoriť autobusy s ekologickým pohonom. Podľa aktuálnych informácií zatiaľ o type ekologických autobusov nebolo rozhodnuté. Rozhodovaniu majú napomôcť aj prebiehajúce skúšky elektrobusu.
Vozidlo Isuzu NovoCiti Volt vyrába turecký výrobca Anadolu Isuzu. Skúšobné vozidlo v bordovo-čiernom nátere dopravcovi zapožičal predajca tejto značky na Slovensku, firma Truck Service PU. Elektrobus má dĺžku 8 metrov, pričom kapacita vozidla je 49 cestujúcich, z toho je 21 miest na sedenie. Dvojdverový autobus je bezbariérový v časti medzi dverami, pri druhých dverách je aj výklopná plošina pre vozičkárov. Zadná časť má zvýšenú podlahu. Interiér je plne klimatizovaný, štandardom je kamerový systém aj USB nabíjačky pre cestujúcich. Hmotnosť prázdneho vozidla je 7,8 tony, celková prípustná hmotnosť je 11,6 tony.
Pohon vozidla zabezpečuje trakčný PMVR elektromotor Dana TM4 LSM200C-HV2200-A2 s maximálnym výkonom 270 kW (trvalým 189 kW). Zdrojom elektrickej energie sú trakčné batérie (LFP hybrid) osadené na streche, ktoré výrobca ponúka s kapacitou 211 alebo 268 kWh. Nabíjanie je realizované káblom s konektorom CCS 2 z mobilnej nabíjačky od firmy ejoin, pri jednosmernom rýchlonabíjaní s výkonom 150 kW výrobca udáva dobu nabíjania 2 hodiny, resp. 2,5 hodiny (podľa kapacity batérií). Pri pomalom nabíjaní (22 kW, striedavý prúd) sa batérie dobijú za 8,5, resp. 11 hodín. Dojazd vozidla na jedno nabitie je podľa výrobcu 320 km až 400 km bez používania klimatizácie. Pri zapnutej klimatizácii sa dojazd znižuje približne na polovicu.
Počas testovania v Pezinku bude tento elektrický autobus postupne nasadený na všetky linky MHD.