DPB obstaráva zhotoviteľa rekonštrukcie električkovej trate v Rači
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Opravovať sa bude úsek od Detvianskej po Záhumenice, vrátane zastávky Záhumenice, Drevona.

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil verejné obstarávanie na zhotoviteľa opravy električkovej trate v Rači v úseku Detvianska - Záhumenice. Rekonštrukcia tohto úseku dĺžky 430 metrov, ktorý je v havarijnom stave, by mala prebehnúť v jesenných mesiacoch tohto roka. Na financovanie tejto rekonštrukcie odsúhlasilo mestské zastupiteľstvo hlavného mesta dopravnému podniku na poslednom zasadnutí 3 milióny €.

Predmetom opravy je koľajové esíčko od križovatky ulíc Čachtická - Detvianska po zastávku Záhumenice, Drevona (vrátane). Pri rekonštrukcii príde k zmene typu koľajovej trate, pôvodné betónové panely (DZP a BKV) budú nahradené monolitickou betónovou doskou, na ktorú budú upevnené žliabkové koľajnice (pevná jazdná dráha). Na zníženie hlučnosti bude koľajový zvršok izolovaný podštrkovou antivibračnou rohožou.

Ako vyplýva z projektovej dokumentácie, električková trať bude v oblúku za zastávkou Záhumenice v dĺžke 106 m zazelenaná vysadením sukulentných trvaliek, alebo skalničkového koberca, zvyšok trate má byť zakrytý asfaltovým betónom. Priecestia budú realizované z cementového betónu. Zrekonštruované bude aj trolejové vedenie v danom úseku.

Nástupištia zastávky Záhumenice, Drevona zostanú v súčasnej polohe, príde však k ich predĺženiu na dĺžku 66 metrov. Povrch zastávok bude z betónovej dlažby so signálnymi a výstražnými pásmi pre nevidiacich, hrany nástupíšť budú zvýšené na 250 mm. Nástupište zastávky v smere do mesta bude vybavené elektronickou informačnou tabuľou s odchodmi spojov. Existujúci veľkoplošný prístrešok zostane zachovaný a bude zrekonštruovaný. Zastávka v smere na Komisárky dostane aj nové oceľové zábradlie s nerezovými lankami. Zábradlie oproti nástupišťu v smere do mesta by malo byť nahradené živým plotom. Zmenou by mali prejsť aj označníky zastávok.


Navrhovaný nový dizajn označníkov zastávok
Dizajn © BID, a.s. + DPB, a.s.

Počas rekonštrukčných prác bude potrebné počítať s výlukou električiek v úseku Cintorín Rača - Komisárky a výlukou liniek 52 56 65 na Detvianskej ulici.  


20.6.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

IBBI27.6.2019 12:57 #15 Re:
Reakcia na #14 od jandro:
Nie som si isty, ci sa tam ktuhac zmesti. Skor to tam vidim na semafory.
jandro27.6.2019 12:50 -1#14 Re:
hádam by mohli už aj ten kruhový objazd na križovatke ulíc Detvianska-Rustaveliho/Kubačová naraz s tým robiť, aby nemuseli 52, 56, 65 viackrát obmedzovať
gejza26.6.2019 18:29 #13 Re:
Reakcia na #12 od Ike:
tak som si pozrel otvorené zdroje a o tom stavebníkovi je tam veeeeeeeeeeeeeeeeeeľa zaujímavých informácií
Ike26.6.2019 11:29  +4#12 Re:
Nemal by to robiť stavebník Rača Gate a Rača Tower (Vlak Bus šoping), ktorý niekoľko rokov veselo behal s ťažkými stavebnými mechanizmami po trati?
lupask21.6.2019 9:14 #11 Re:
tie pismenka som si uz davno pomyslel nech urobia na racianskom myte, je tam spolu 8 nastupist na 3 roznych uliciach a aj domaci mavaju problem sa tam zorientovat
omfg__wtf21.6.2019 7:55 #10 Re:
A je v plane riesit aj zvysok trate smerom k obratisku? Miestami je to napr. s odvodnenim trate fakt desne.
Valec21.6.2019 6:43 #9 Re:
"Dizajn © DPB, a.s."

Hmmm.... 🤔
810zssk21.6.2019 1:15 #8 Re:
Reakcia na #6 od Viko:
Druha vec je ze tento model kedy ma kazda linka velky lamel naraza na kapacitne problemy na zastavkach ako Patronka. Snad to maju nejak vymyslene 🙂
810zssk21.6.2019 1:15 #7 Re:
Reakcia na #4 od hroch:
Presne 🙂 Treba este dodat ze v Londyne je pismeno nastupista unikatne nie len v ramci danej zastavky, ale cele okolie, takze sa to potom velmi lahko da implementovat do mapy.
Viko21.6.2019 0:46 #6 Re:
Reakcia na #5 od mirec240:
A pri tých preživších je problém, že DPB lamely v prípade potreby nevymieňa, len dosť balkánskym spôsobom preliepa texty... Takže ak sa toto nevyrieši, tak aj tento nový dizajn bude krokom späť, lebo do pár rokov skončí buď dogabaný, alebo úplne príšerný a la označníky Aupark 😞
mirec24020.6.2019 22:35  +1#5 Re:
Snáď tie označníky budú aj z odolnejšieho materiálu než tie, čo boli svojho času na Obchodnej a ešte niekde v meste a skončili zničené a rozlámané. Konečne je tam niečo modernejšie než T3 🙂
hroch20.6.2019 22:30  +1#4 Re:
Reakcia na #1 od 810zssk:
Toto. Ja som to v Londyne miloval, clovek sa brutalne rychlo zorientoval, kam ma ist, ked bolo v navigacii aj na oznacniku napisane pismeno. Ale tak tento system viac menej mame pod Mostom SNP a urcite sa to aktivne nevyuziva... 😞
Vladimír20.6.2019 22:28  +3#3 Re:
Reakcia na #1 od 810zssk:
Dočerta, tak ja si "tajne" v Nitre pripravujem zavedenie označovania nástupíšť písmenami a ono mi to niekto vyfúkne? 🙂
TomJ20.6.2019 22:23  +2#2 Re:
Je to síce len návrh označníka, ale majú tam chybu - je to zóna 101.
810zssk20.6.2019 22:09  +3#1 Re:
Oceňujem na označníkoch označovanie nástupíšť písmenami, dúfam že sa to potom bude aktívne využívať na infomateriáloch 🙂