Nitra hľadá poskytovateľa služieb mestskej hromadnej dopravy

Úspešný uchádzač by mal zabezpečovať MHD v Nitre od začiatku roka 2020.

Mesto Nitra vyhlásilo koncom marca verejné obstarávanie na zabezpečenie služieb mestskej autobusovej dopravy, keďže zmluva so súčasným dopravcom končí na konci roka 2019. Víťazný uchádzač bude zabezpečovať mestskú dopravu v Nitre počas nasledujúcich 10 rokov s možnosťou predĺženia o ďalších 5 rokov. Odhadovaná cena zákazky je 121,76 mil. € bez DPH.

Dopravcovia môžu podľa zverejneného oznámenia vo vestníku verejného obstarávania predkladať svoje ponuky do 29. apríla 2019. Kritériom na vyhodnotenie ponúk je najlepší pomer ceny a kvality, pričom za celkovú nákladovú cenu môže uchádzač získať 70 bodov a za úroveň ponúkaného technického vybavenia 30 bodov.

Medzi požiadavkami na technické vybavenie je napríklad, že maximálny vek jednotlivých prevádzkovaných vozidiel MHD nemôže byť viac ako 16 rokov, maximálny priemerný vek vozidlového parku môže byť najviac 10 rokov, miminálne 5 % vozidiel MHD musí byť vyrobených v rokoch 2018 a 2019, rovnaké percento vozidiel musí byť nízkoemisných (CNG, LNG, elektro) a minimálne polovica vozidlového parku musí spĺňať emisné normy Euro 5 alebo Euro 6. Čím lepší vozidlový park dopravca ponúkne, tým viac bodov v súťaži získa.

Podľa špecifikácie predmetu zákazky musí byť celý vozidlový park MHD nízkopodlažný a klimatizovaný. Podmienky súťaže stanovujú aj technické štandardy vybavenia a informačného systému vozidiel, ktoré bude dopravca zaraďovať do nitrianskej MHD. Novinkou pre nové vozidlá bude displej s číslom linky aj na ľavom boku vozidla.

Súčasťou novej zmluvy o službách vo verejnom záujme by mali byť aj požiadavky na kvalitu poskytovaných služieb a spôsob ich kontrolovania a hodnotenia zo strany objednávateľa, teda mesta Nitra.


27.3.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Peterzm30.3.2019 13:30 #13 Re:
Reakcia na #12 od S499.1023:
Tak to tam muselo byť zábavné cestovať v nich pri takých krásnych 35°C 😅. Ako nejak svetoborne to nepomáha, keď je v takej horúčave otvorené okno, keďže aj ten vonkajší vzduch je pekne rozpálený, ale aspoň ten vzduch nestojí. Klíma je určite dobrá vec, hlavne pri letných teplotách, aké tu máme v posledných rokoch.
S499.102330.3.2019 12:32 #12 Re:
Reakcia na #11 od Peterzm:
VanHooly nemali otváracie okná ani pred dosadením klimatizácie.
Peterzm30.3.2019 11:00 #11 Re:
Reakcia na #10 od dupe:
Myslím, že všetky majú klímu, keďže nemajú otváracie okná. Ale v tendri sú asi bezpredmetné, keďže majú 17 rokov (resp. 18 v prípade 555HJ)
dupe30.3.2019 9:27 #10 Re:
Povazuju sa za klimatizovane aj Van Hool AG 300?
dupe30.3.2019 9:25 #9 Re:
Reakcia na #8 od dingo:
V BA SORy NS 12 a EBN 8 maju uz len Stop tlacitka (+ samozrejme koci/vozik a tlacidla priamo na dverach)
dingo29.3.2019 16:44 #8 Re:
Keby bolo všetko dopyt a neboli by stopky neboli by zbytočné problémy v NBčkach 18 a niektorých 12.
810zssk29.3.2019 16:10 #7 Re:
Kazdy dopyt by mal urcite zaroven fungovat ako stopka. Naopak to nevyhnutne byt nemusi, kedze tlacidla by idealne nemali byt len pri dverach, ale pri kazdom sedadle (aby nebolo nutne vstavat vopred).

Mnou preferovany variant je aby stopky ktore jasne patria k niektorym dveram fungovali aj ako dopyt a ostatne stopky by boli len stopky.
Toom29.3.2019 15:10 #6 Re:
Reakcia na #4 od Peterzm:
zaujímavý postreh. Ja napríklad doteraz neviem pochopiť, aký má zmysel keď je pri dverách tlačidlo STOP s tlačidlom dopyt zároveň. Navyše keď stláčam STOP a keď vodič na zastáve zastaví tak musím ešte potom stlačiť dopytové tlačidlo aby mi otvoril konkrétne dvere - celkovo je to blbosť
dingo29.3.2019 12:08 #5 Re:
Reakcia na #4 od Peterzm:
Presne tak, to je iba dopyt.
Peterzm29.3.2019 9:06 #4 Re:
Osobne sa mi najviac páči systém zo Soriek BN9,5. Jedno tlačidlo ako zastavenie+dopyt, otvoria sa len tie dvere, pri ktorých bolo stlačené. Jednoduché a efektívne.
dingo28.3.2019 21:22 #3 Re:
Reakcia na #2 od henko151:
Nádherne by stačil dopyt, nevznikalo by to čo teraz v sorkach napríklad, že človek stlačí stopku, vozidlo zastane, ale dopyt už nestačí.
henko15128.3.2019 19:08 #2 Re:
Reakcia na #1 od 810zssk:
V štandardoch IDS BK sú tiež zakázané reklamy cez okná? Ale inak tiež mi to príde také že moc sa nezamýšľali nad tým. Najviac som sa pobavil na tom že zastávky na znamenie musia byť označené dodatkovou tabúľkou "Na znamenie", čo by znamenalo že všetky zastávky sa tým musia vybaviť.:D Taktiež rozdelenie tlačidiel na dvere a na dopyt nevnímam za najšťastnejšie, kedže v cestujúci musí zbytočne stlačať dve tlačidlá.

Každopádne pokiaľ by som si mal predstaviť vozidlá vo výbave podobnej ako je v BA, tak by som sa iba tešil.
810zssk28.3.2019 12:58  +1#1 Re:
Technicke standardy okopirovane z IDS BK, cestovny poriadok s uvedenim ze dopravu zabezpecuje Arriva Nitra (to tiez musi novy dopravca splnit? 😁)... vela prace si s tymi podkladmi teda nedali.