Linky 201 a 202 sa podľa magistrátu zrýchlili a prepravili viac cestujúcich.
Bratislavský magistrát zverejnil štatistiky využívania MHD a prínosov vyhradených pruhov na Gagarinovej ulici za obdobie prvých troch týždňov dopravných obmedzení na Mlynských nivách a pod Prístavným mostom. Z toho jeden týždeň bol ovplyvnený menšou intenzitou premávky z dôvodu jarných prázdnin v Bratislavskom kraji.
Rýchlejšia MHD smerom do Vrakune
Z údajov získaných z palubných počítačov vozidiel MHD sa ukázalo, že v rannej špičke je priemerná jazdná doba liniek 201 a 202 z Dolných honov do mesta približne rovnaká ako pred začiatkom dopravných obmedzení. Magistrát však predpokladá, že v prípade nerealizovania vyhradeného pruhu by sa jazdná doba trolejbusov smerom do mesta predĺžila, podobne ako k tomu prišlo na linke 212, ktorá premáva po Mierovej ulici, kde nie sú vyhradené jazdné pruhy pre trolejbusy.
Výraznejší vplyv má vyhradený pruh pre autobusy a nákladné vozidlá v smere z mesta do Vrakune, kde sa podľa magistrátu skrátila priemerná jazdná doba liniek MHD v popoludňajšej špičke medzi zastávkami Hraničná a Cintorín Vrakuňa z 31 minút na 10,5 minúty.
Situáciu by ešte mohol zlepšiť vyhradený jazdný pruh na Popradskej ulici pred križovatkou s Ulicou Svornosti, ktorého zriadenie mesto avizovalo, ale zatiaľ nebol realizovaný.
Cestujúcich na linkách 201 a 202 pribudlo
Z výsledkov automatického sčítania cestujúcich v trolejbusoch liniek 201 a 202 vyplýva, že týmito linkami cestuje v rannej a poobednej špičke približne o 1000 cestujúcich viac než pred dopravnými obmedzeniami. Priemerný počet cestujúcich stúpol v rannej špičke zo 4971 na 6020 cestujúcich a v popoludňajšej špičke z 2569 na 3524 cestujúcich. Zvýhodnených 7-dňových lístkov zakúpených cez aplikáciu IDS BK sa predalo tiež približne o 1000 kusov viac.
Možnosť bezplatného cestovania na vybraných linkách a ponuka cenovo zvýhodneného 7-dňového cestovného lístka potrvajú ešte do konca marca.
Mesto pripravuje ďalšie opatrenia
Dopravné obmedzenia pod Prístavným mostom najvýraznejšie zasiahli autobusové linky 96 98 a 196, ktoré premávajú cez Prístavný most, kde zaznamenávajú najväčšie meškania v rannej špičke. Magistrát uvádza, že v krátkom čase predstaví riešenie na zlepšenie situácie na týchto linkách.
Ďalšie zmeny mesto pripravuje v svetelnej signalizácii a dopravnom značení v úsekoch, ktoré sa ukázali ako problematické. „Upravíme signálne plány na križovatkách Prievozská/Bajkalská a Gagarinova/Tomášikova a pristúpime tiež k úprave vodorovného značenia na diaľničnom zjazde na Bajkalskú a na rozdvojke z Bajkalskej na diaľničný obchvat, Prístavnú a Slovnaftskú. Registrujeme výhrady ku kvalite vodorovného dopravného značenia na Gagarinovej ulici, zvlášť k výraznej viditeľnosti pôvodných pruhov. Hľadáme preto technologický spôsob ako potlačiť ich viditeľnosť, ktorá môže za istých okolností pôsobiť mätúco. Ďalšou významnou výhradou bolo porušovanie jazdy v pruhoch pre verejnú dopravu. Tu je potrebné povedať, že polícia využíva objektívnu zodpovednosť a že prvé pokuty by mali vinníkom prichádzať už v týchto dňoch,“ uvádza sa v tlačovej správe magistrátu.
Ike
https://goo.gl/maps/LpN5Qwri5Eq
za dobré značenie? Lebo podľa mňa to horšie byť nemôže. Vodorovné značenie v križovatke vyslovene hovorí o tom, že za križovatkou pokračujú dva priebežné jazdné pruhy a za križovatkou je zrazu vyblednutá značka (na ktorú sa v zmysle zákona 8/2009 Z. z. pri-me-ra-ne
vzťahujú ustanovenia týkajúce sa jazdy v BUS pruhoch), ktorá je tam, ako sa vraví, s krížikom po funuse. A to nehovorím, že do toho asi štyri generácie vodorovného dopravného značenia.
Aby som len nekritizoval, predovšetkým tam mala byť značka C25 v dostatočnom predstihu na oboch stranách cesty, ktorá jasne informuje, že pravý pruh je odbočovací a ľavý je priebežný. Pri pravom pruhu malo byť znázornené pokračovanie s obmedzením. A čiary, podotýkam len tie relevantné, tam mali byť jasne viditeľné, pričom prerušovaná čiara mala ísť nie pararelne s priebežným jazdným pruhom, ale paralelne s pravou krajnicou odbočovacej rampy. A ten nápis BUS by tiež po 15 rokoch zaslúžil obnoviť.
Samozrejme, že sa nezastávam zámerných predbiehačov.