Firma uspela vo verejnej súťaži na dodávku 18 elektrobusov.
Česká spoločnosť SOR Libchavy predbežne uspela vo verejnej súťaži Dopravného podniku Bratislava na dodávku 18 elektrobusov. V elektronickej aukcii sa so svojou ponukou umiestnila na prvom mieste s počtom bodov 99,4 pred druhým uchádzačom, ktorým bolo konzorcium Škoda Electric a Solaris Bus & Coach s počtom bodov 96,75.
Firma SOR ponúkla 16 elektrobusov do dĺžky 12,2 m s obsaditeľnosťou 106 cestujúcich a 2 elektrobusy do dĺžky 9 m s obsaditeľnosťou 54 cestujúcich za 10,4 mil. € bez DPH. Aké typy vozidiel spoločnosť ponúkla, nie je zatiaľ známe. V prípade 12-metrového vozidla pôjde pravdepodobne o nový typ SOR ENS 12, ktorý bol predstavený v minulom roku, a pri menších elektrobusoch môže ísť o elektrobus SOR EBN 8.
V prípade uzatvorenia zmluvy s víťazným uchádzačom by sa prvé elektrobusy mali v Bratislave objaviť do pol roka.
si
>To je úplné klamstvo. Veľkovýroba a distribúcia elektrickej energie je úspornejšia a emisie sú oveľa lepšie kontrolovateľné než spaľovanie toho istého paliva v malých motoroch.
diskutabilne, u nas kde je velke % ee vyrobene z jadra sa da povedat ze doprava pohanana elektrinou je vcelku cista, ale taki nemci ked im nefuka vietor a nesvieti dost slnko tak spaluju vsetko mozne aj nemozne (napriklad taku drevostiepku, uhlie), co castokrat este vozia lodami cez pol zeme, ale tvaria sa aki su "zeleni"
a hlavne z toho uhlia a uholnych elektrarni je tej radiace za beznej prevadzky rozptylenej po krajine omnoho viac ako z normalne prevadzkovanej jadrovej elektrarne, a pri havariach v baniach, doprave uhlia a prevadzke tepelnych elektrarni umrelo na svete vyrazne viacej ludi ako na nasledky zatial celkovo 3 vaznych havarii jadrovych zariadeni (z toho len 2 boli elektrarne)
>> veterné a solárne elektrárne zas závisia od poveternostných podmienok, solárne napr. v oblastiach kde majú málo slnečných hodín nemajú zmysel, a ak majú aj na poryvy vetra smolu, tak sú v háji
>To sa rieši rozložením na viacero miest kde nie je rovnaké počasie, ukladaním elektriny, a používaním fosílnych palív len v špičke. Celkovo v uplynulých desaťročiach sa na výskum distribúcie elektriny minulo menej ako na výskum kmiva pre zvieratá a teraz to doháňajú, takže možno očakávať výrazné inovácie. A je to aj dôvod pre ktorý nemecká rozvodná sieť stále nie a nie skolabovať ako mnohí už pred rokmi škodoradostne predpovedali.
to pocasie zas tak vyrazne rozdielne v ramci krajin nie je (obvukle ked fuka v nemecku tak fuka aj u nas), a ak to chces rozlozit na velku plochu, narazas na problem distribucie...
a hlavne vietor je taky huncut ze niekedy vie fukat dlho a potom zas dlho nefukat, takze tam by som bol teda sakra zvedavy ako by si chcel riesit ukladanie ee (a hlavne s akou ucinnostou)
skolabovanie nemeckej siete sa da celkom dobre ocakavat o par rokov ked odstavia atomky na juhu (kde je velka spotreba ee v priemysle) a popri tom si postupne poozivuju cesi a poliaci ochranne trafa na hraniciach...
akurat frantici sa mozno trocha potesia ze budu mat lepsi odbyt zo svojich atomiek
a chcel by som vidiet co ocakavas ze by doniesol vyskum distribucie elektriny rozumne noveho (fyziku nemas ako velmi okaslat, na dlhe trasy proste potrebujes vysoke napatie aby si na prenos vykonu mal co najnizsie prudy, pretoze od tych prudov je zavisle zahrievanie vodicov=straty; a hlavne vedenia ak si si nahodou nevsimol sa robia z hlinika aj ked med ma lepsiu vodivost, a mozes hadat ze preco (skusim napovedat: cena materialu), takze ocakavat ze na dlhe trasy budes pouzivat nejake supravodice ktore su drahe tak na nakup ako aj na prevadzku (musis chladit) je dost naivne...)