Firma uspela vo verejnej súťaži na dodávku 18 elektrobusov.
Česká spoločnosť SOR Libchavy predbežne uspela vo verejnej súťaži Dopravného podniku Bratislava na dodávku 18 elektrobusov. V elektronickej aukcii sa so svojou ponukou umiestnila na prvom mieste s počtom bodov 99,4 pred druhým uchádzačom, ktorým bolo konzorcium Škoda Electric a Solaris Bus & Coach s počtom bodov 96,75.
Firma SOR ponúkla 16 elektrobusov do dĺžky 12,2 m s obsaditeľnosťou 106 cestujúcich a 2 elektrobusy do dĺžky 9 m s obsaditeľnosťou 54 cestujúcich za 10,4 mil. € bez DPH. Aké typy vozidiel spoločnosť ponúkla, nie je zatiaľ známe. V prípade 12-metrového vozidla pôjde pravdepodobne o nový typ SOR ENS 12, ktorý bol predstavený v minulom roku, a pri menších elektrobusoch môže ísť o elektrobus SOR EBN 8.
V prípade uzatvorenia zmluvy s víťazným uchádzačom by sa prvé elektrobusy mali v Bratislave objaviť do pol roka.
peste.noire
- o ekológií nemôže byť moc reči, keďže aj tá elektrická energia sa vyrába "nejak" a spôsobmi, pri ktorých vzniká viac oxidu uhličitého než pri bežnej výrobe PHM a samotnom spaľovaní PHM
- problémom sú samotné batérie, že kde na nich budeme do nekonečna brať nerastné suroviny = ďalšia ekologická záťaž pri vyzískavaní surovín na ich výrobu
- kapacita a počet dobíjacích miest na elektrobusy a elektromobily - v Nórsku už sa neodporúča kupovať si elektromobil, lebo nie je kde nabíjať
- veterné a solárne elektrárne zas závisia od poveternostných podmienok, solárne napr. v oblastiach kde majú málo slnečných hodín nemajú zmysel, a ak majú aj na poryvy vetra smolu, tak sú v háji
- navyše snažiť sa byť chorobne "zelený" a zasrať pol krajiny solárnymi a vzdušnými elektrárňami je úchylka a navyše aby sme utiahli nároky veľkých podnikov a miest, tak to by sme museli veľa pôdy na to zabrať
Na záver, kto si myslí, že elektrobusy nám niečo vyriešia, že bude lacnejšie, tak prosím : http://www.tyzdennikkoment.sk/komu-sluzi-jahnatek-nebyt-vplyvu-oligarchov-ceny-energii-mohli-byt-aj-o-20-nizsie/