Dodaných bude 24 väčších a 6 menších midibusov.
Víťazom súťaže na dodávku 24 nízkopodlažných autobusov do dĺžky 10,5 metra sa stala spoločnosť Corex Vráble. V súťaži ponúkla midibusy Iveco Urbanway 10,5M. Cena jedného vozidla je 225 833 € bez DPH, teda spolu 5,420 mil. €. Na túto sumu sa podarilo dopravnému podniku vyrokovať zníženie ceny vozidiel zo sumy 6,216 mil. €, ktorá vzišla z elektronickej aukcie (pred elektronickou aukciou 6,6 mil. €). Vozidlá by mali byť dodané do 4 až 6 mesiacov od vystavenia objednávky dopravným podnikom.
Vozidlá budú vybavené naftovým motorom Tector 7 (Euro 6) s výkonom 210 kW a odvezú 78 cestujúcich, z čoho 26 bude môcť sedieť. Autobusy budú mať trojicu dvojkrídlových dverí. Interiér bude plne klimatizovaný klimatizačnou jednotkou Eberspächer AC 136 G4.
Druhú súťaž na dodávku menších midibusov s dĺžkou do 8,6 metra vyhrala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach, ktorá dodá 6 vozidiel Solaris Urbino 8,6. Midibusy sú určené pre 51 cestujúcich, z toho 15 sediacich. Vybavené budú motorom Cummins ISB6,7 E6 280C (Euro 6) s výkonom 209 kW. Midibusy budú mať dvojicu dverí, predné jednokrídlové, druhé dvojkrídlové. Interiér bude plne klimatizovaný klimatizačnou jednotkou Eberspächer AC 515 G2 III.
Cena jedného Urbina 8,6 je 207 500 € bez DPH, spolu teda 1,245 mil. €. Vyrokované bolo zníženie ceny z 1,378 mil. € po elektronickej aukcii. Prvé vozidlo by malo prísť v decembri tohto roka, zvyšných päť v apríli budúceho roka.
Ámos
Budeme platit PZP a udrzbu desatrocneho vozu, miesto toho, co sa moze predat za vyssiu cenu ako o dva roky?
Ak je za vyradovanim BN9,5 prechod na kapacitnejsie vozidla, je to uplne ok. Ak sa urobil zbytocny nakup novych vozov, ak existujuce mohli este dva roky jazdit, je to plytvanie financiami.
Pokial viem Praha planuje zivotnost novych busov na 12 rokov.