Prišiel prvý nový kĺbový SOR NB 18
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

V dvoch dodávkach bude postupne dodaných 50 kĺbových vozidiel.


Foto © DPB, a.s.


V stredu 17. decembra 2014 bol do Bratislavy dodaný prvý kĺbový autobus SOR NB 18 z 25-kusovej série, ktorú si dopravný podnik objednal v tomto roku. Dodávka ďalších vozidiel tejto série bude pokračovať v prvých mesiacoch roka 2015. Následne bude dodaných ďalších 25 rovnakých vozidiel v rámci využitia opcie na nákup kĺbových vozidiel. Cena jedného vozidla je 308 200 € bez DPH.

Nový autobus sa od vozidiel rovnakého typu, ktoré už v Bratislave premávajú v počte 101 kusov, líši v niekoľkých detailoch. Vozidlo je vybavené novým tarifným systémom a palubným počítačom, rovnakými ako majú všetky nové vozidlá zakúpené v roku 2014. Informačný systém vozidla je doplnený o vonkajší displej aj na ľavom boku vozidla a dvojicu vnútorných objstranných informačných obrazoviek. Cestujúcich už bude informovať aj akustické hlásenie zastávok s možnosťou vonkajšieho vyhlasovania linky a smeru pre nevidiacich.

Autobus disponuje aj vnútorným a vonkajším kamerovým systémom s možnosťou ukladania záznamu. Tepelnú pohodu v interiéri by mali zabezpečiť dve klimatizačné jednotky Webasto Santana, každá s chladiacim výkonom 18 kW, pričom vozidlo už disponuje aj možnosťou uzamknutia bočných vetracích okien.

Vozidlo poháňa naftový motor Iveco Cursor spĺňajúci emisnú normu Euro 6.

Doplnené: Prvý z nových autobusov dostal číslo 4241 a bude zaradený do vozovne Petržalka.


17.12.2014, aktualizované 22.12.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

slavius18.12.2014 16:41  +1#18 Re:
"vozidlo už disponuje aj možnosťou uzamknutia bočných vetracích okien" ... tak toto bude zaujímavé - doterajšie skúsenosti vravia, že klíma býva často krát vypnutá z neznámeho dôvodu .. takže ak nastúpim a klíma nebude zapnutá pri zamknutých vetračkách, môžem ísť otravovať vodiča, aby to fixol (odomkol vetračky alebo pustil klímu) alebo vodiča nemám vyrušovať a volám dispečing, že vo vozidle sa nedá existovať alebo ... ?
Petto18.12.2014 16:02 #17 Re:
Reakcia na #15 od mathre:
no tato najnovsia verzia s akustikou este nie
Tangram18.12.2014 15:20  +1#16 Re:
Reakcia na #7 od Tr0lejak:
No veru, vonkajší interiér to je pekný oxymoron
mathre18.12.2014 14:05 #15 Re:
Reakcia na #14 od Petto:
A čo jazdieva na 32 cez víkend?
Petto18.12.2014 12:32 #14 Re:
Reakcia na #13 od Mike:
Super, tak cez vikendy sa dockam aj na L32
Mike18.12.2014 11:55  +1#13 Re:
Reakcia na #11 od mathre:
Väčšina do vozovne Petržalka a menšia časť na Jurajov Dvor (2. kolóna)
pharel18.12.2014 11:45 #12 Re:
Reakcia na #7 od Tr0lejak:
haha si zabil. nechapem ako toto moze niekoho trapit. btw trolejaky maju aj vyssiu strechu, teda nie je vyssia ale tie bocne panely su tam aby zakryli tu techniku na streche
mathre18.12.2014 7:52 #11 Re:
Vie sa aj ako budú rozdelené po vozovniach?
Petto17.12.2014 23:22 #10 Re:
Tuto klimu maju tusim aj Kosice kdezto trofle SOR maju sa mi zda fen zo starych NB18
Error 0x00717.12.2014 22:21 #9 Re:
Reakcia na #4 od Peter6607:
Ako rozlišovačku by si mohol brat aj o dost viacej priestoru v smradochovi
Error 0x00717.12.2014 22:16 #8 Re:
Reakcia na #6 od ZabliYute:
Vsak ked je trofel, tak ma palice, ak neni, tak nema, sak to by malo stacit. A naco bude bezny vlk skumat ci to je bus alebo trofelbus, prenho je dolezite aby ho to odviezlo tam kam potrebuje, jedno ci to je bus, trofelbus alebo vzducholod...
Tr0lejak17.12.2014 21:29  +5#7 Re:
Reakcia na #6 od ZabliYute:
Definuj vonkajsi interier
ZabliYute17.12.2014 21:21 #6 Re:
ja nechápem prečo nemôžu upraviť dáko ten vonkajší interiér aby sa odlišoval od trolejbusov (alebo trolejbusy robit tak aby sa odlišovali od autobusov kedže su novšie). To je taký problém dat tie autobusy/trolejbusy komplet celé červené aby sa to zbytočne nemýlilo.
skopi17.12.2014 20:59 #5 Re:
OK, oceňujem aspoň tú trošku viac miesta v predu ...
Peter660717.12.2014 20:48 -2#4 Re:
Nemali byť držadlá rozlišovačkou interiéru oproti trolejbusom?
Tr0lejak17.12.2014 20:38 #3 Re:
Neviete niekto, ostane v Petržalke ?
TeBeCe17.12.2014 20:06  +2#2 Re:
http://www.dpb.sk/o-podniku/profil-a-fotogaleria/nove-vozidla-dpb/
Žáržo17.12.2014 19:59 #1 Re:
Tyče sú červené?