Autá už po nej jazdia.
Mesto už sprevádzkovalo dopravu na zmenenej Radlinského ulici, kde bola vybudovaná integrovaná zastávka električiek a autobusov Blumentál a súčasne bolo zmenené dopravné značenie za viac ako 14-tisíc €. Zmeny však zatiaľ pomohli len automobilovej doprave, hoci bol projekt pôvodne zameraný na podporu verejnej dopravy. Autá už môžu využívať rozšírený počet jazdných pruhov na Vazovovej ulici a po odbočení do Radlinského ul. a tiež prejazd cez pripravenú zastávku.
Hovorca Bratislavy Stano Ščepán uviedol, že zastávka už bola skolaudovaná a mesto ju odovzdá do užívania až po uplynutí času na prípadné námietky kolaudačného konania. MHD ju podľa neho začne využívať od začiatku školského roka, teda od 2. septembra. Nová zastávka nahradí doterajšie električkové zastávky Vazovova a Floriánske námestie, presmerované cez ňu budú aj autobusové linky 31 39 94 a N55 v smere od Námestia slobody.
Aktualizácia 20.8.: Električky liniek 2 3 5 6 8 budú zastavovať na zastávke Blumentál už od 29. augusta 2014.
Mesto: Električky by sa nemali ocitnúť v zápche
“Zastávka aj s organizáciou dopravy sa musí odovzdať kvôli financovaniu podľa pôvodného projektu a prípadné zmeny v dopravnom značení sa môžu realizovať až po sprevádzkovaní,” tvrdí Ščepán. Úpravy v doprave však neboli zrealizované podľa pôvodného projektu. Ten totiž napríklad neuvažoval so zvyšovaním počtu pruhov pre automobilovú dopravu.
Mesto ďalej tvrdí, že akceptovalo pripomienku aktivistov ohľadom zrušenia jazdného pruhu na električkovej trati. “Mesto preferuje MHD, preto sa po odbočení z Vazovovej dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného a električky by sa nemali ocitnúť v dopravných zápchach,” napísal Ščepán. Situácia je však iná než tvrdí mesto, čo dokumentujú aj fotografie z miesta. Na električkovej trati sú vyznačené dva jazdné pruhy, ktoré sa následne zbiehajú do jedného. V čase popoludňajšej špičky v ľavom pruhu na električkovom páse vzniká dopravná zápcha, ktorá blokuje aj električky.
Opäť sľuby
Z pripomienok aktivistov mesto neakceptovalo takmer nič: Po združenej zastávke budú jazdiť autá, hoci na nej každú minútu zastaví vozidlo MHD. Narušený bol peší ťah na Vazovovej ulici a priechod pre chodcov bol posunutý ďalej od križovatky. Na Radlinského ul. bol zriadený nový jazdný pruh na električkovej trati, hoci aktivisti pôvodne navrhovali na trati buspruh. Autobusová linka 94 príde o svoje výstupište, bude jazdiť nepravidelne. Jediné, čo sa zatiaľ podarilo akceptovať, je vypnutie svetelnej signalizácie na Floriánskom námestí, ktorá zdržiavala všetkých účastníkov cestnej premávky. Aj tu je však otázne, dokedy bude križovatka “vypnutá”.
Mesto podobne ako v júni sľubuje, že vykoná opatrenia na zlepšenie: “Po prvých dňoch a týždňoch využívania integrovanej zastávky magistrát a jeho odborné útvary vyhodnotia dopravnú situáciu v danej lokalite a ak to bude potrebné, príjme opatrenia na jej zlepšenie,” uzavrel Ščepán. Otázkou zostáva, prečo mesto najskôr muselo zhoršiť situáciu pre MHD, aby ju následne vyhodnocovalo a prípadne zlepšovalo.
TeBeCe