Do opravy starých zastávkových prístreškov sa môžu zapojiť aj dobrovoľníci
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Bez vedomia dopravného podniku sa však do rekonštrukčných prác nemožno púšťať.


Ilustračné foto © Peter Vodička


Verejnosť v závere júna pobúrili medializované informácie o premaľovanej zastávke, ktorú skultúrnili mladí dobrovoľníci a následnej žiadosti dopravného podniku na uvedenie tejto zastávky do pôvodného zdevastovaného stavu. Dopravný podnik Bratislava (DPB) sme preto požiadali o objasnenie tejto situácie. Podľa stanoviska, ktoré nám poskytli z odboru marketingu a komunikácie, DPB víta každú iniciatívu dobrovoľníkov, ktorí sú nápomocní pri odstraňovaní následkov vandalizmu.

Ako uviedla Zuzana Vachová zo spomínaného odboru, DPB spolupracuje aj s Mestským parlamentom mladých, ktorí už vyše roka rekonštruujú a maľujú zdevastované zastávky. Taktiež v minulosti prebiehala spolupráca s Nadáciou Pontis, ktorá poskytla dobrovoľníkov na čistenie zastávok, ktorých je vyše 1 300 a DPB nemá kapacity na rekonštruovanie zastávok, ktoré vandali každodenne devastujú.

"Problém však je, že vami spomínané združenie túto aktivitu na Čiližskej ulici vykonalo bez akejkoľvek konzultácie s Dopravným podnikom Bratislava alebo zástupcami Magistrátu hlavného mesta. Neopomenuteľným faktom je tiež, že na zastávke je reklama bývalého poslanca politickej strany, ktorý sa podľa dostupných informácií bude politicky angažovať. Dopravný podnik Bratislava vyjadruje ľútosť, že politik využil skupinu mladých dobrovoľníkov, aby sa takýmto spôsobom zviditeľnil, bez toho, aby o tom samotní dobrovoľníci mali informácie," priblížila problém Vachová.

DPB v stanovisku prízvukuje, že dobrovoľnícke aktivity víta, ale len v prípade, že sú realizované legálne a s vedomím DPB. Pri takýchto rekonštrukciách dobrovoľníkom poskytujú zamestnanci odboru zastávok asistenciu, aby boli práce vykonané podľa štandardov, prípadne nedošlo k úrazu. Títo zamestnanci sú zároveň nápomocní pri poskytovaní rebríkov, ochranných rukavíc, čistiacich prostriedkov a podobne.

"Nový vizuál zastávky Čiližská zastávky vyhodnocujeme ako nelegálnu kampaň s cieľom zviditeľniť tohto konkrétneho politika. Existuje aj legálna cesta, ako si objednať politickú kampaň – využívajú ju politici či už priamo v prostriedkoch MHD, alebo na zastávkach. Táto reklama je však spoplatnená a dotyčné združenie, ktoré tohto politika na zastávke MHD zviditeľňuje, túto aktivitu vykonalo nelegálne bez vedomia DPB, Magistrátu a tiež spoločnosti Bigmedia, ktorá pre DPB zastrešuje reklamu na zastávkach a v prostriedkoch MHD. Pre Dopravný podnik Bratislava je reklama zdrojom finančných príjmov a v tomto prípade o tieto príjmy DPB prišiel," uzavrela Vachová.

Napriek sporu medzi politikom a dopravným podnikom, cestujúci majú zatiaľ na konečnej Čiližská k dispozícii opravený zastávkový prístrešok. Je otázne, dokedy.


30.6.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

kecho1.7.2014 9:01 #3 Re:
Reakcia na #2 od Tedomík:
reklamu zabezpečuje(-oval?) podľa zmluvy z 2007 na 10 rokov Recar, len ti teraz z hlavy nepoviem, či Recar Bratislava alebo Recar Slovensko

a k tej správe zastávok:
http://vas.cas.sk/clanok/9987/neskutocna-ironia-dobrovolnici-sa-pustili-do-roboty-pochvaly-sa-vsak-nedockali.html
"Zuzana Vachová z DPB uviedla, že dopravný podnik nemá právo združeniu dať pokutu. Do veci vstupuje aj spoločnosť BigMedia, ktorá zastávky pre DPB spravuje. Ako potvrdil jej zástupca, s dobrovoľníkmi sa chcú dohodnúť, aby sa zastávka vrátila do pôvodného stavu. "
Tedomík1.7.2014 8:51 #2 Re:
Reakcia na #1 od kecho:
Bigmedia nerekonštruuje zastávky. Bigmedia zabezpečuje reklamu
kecho1.7.2014 8:02 -1 +2#1 Re:
"DPB nemá kapacity na rekonštruovanie zastávok, ktoré vandali každodenne devastujú."
takže už zrazu nie sú zastávky v správe PigMedia?

"Pre Dopravný podnik Bratislava je reklama zdrojom finančných príjmov a v tomto prípade o tieto príjmy DPB prišiel,"
tak ak sa za posledné roky nič nezmenilo, tak reklama je zdrojom príjmov firmy Recar (Bratislava? Slovakia?) (ktorá patrí pod PigMediu) a nie je priamym zdrojom príjmov DPB - DPB dostane z tejto sumy iba nejaké vopred dohodnuté smiešne % a mesto vôbec nič (ďakujeme Záhradkár & karlsdorf & magistrát s.r.o.).