Aj jednosmerné nízkopodlažné električky dodá česká Škoda

Dopravný podnik podpísal kontrakt na dodávku 15 jednosmerných električiek Škoda 29T.

Medzinárodnú verejnú súťaž na dodávku jednosmerných nízkopodlažných električiek pre Bratislavu vyhrala opäť spoločnosť Škoda Transportation. Škodovka tak okrem obojsmerných električiek 30T dodá do Bratislavy aj 15 jednosmerných 5-článkových električiek Škoda 29T. Nové jednosmerné, plne klimatizované veľkokapacitné električky by mali byť dodané do Bratislavy do 24 mesiacov, pričom prvá električka, na ktorej budú prebiehať typové skúšky bude dodaná do 17 mesiacov. 

V roku 2015 by tak malo v Bratislave začať premávať 15 jednosmerných a 15 obojsmerných električiek. Pre lepšiu predstavu, týmto počtom by sme v súčasnosti mohli nahradiť takmer všetky električkové súpravy na linkách 4 a 5, ktorých je v špičke pracovných dní školského roka potrebných na tieto linky spolu 34. Podľa najnovších informácií by obojsmerné električky mali premávať najmä do Petržalky, kde po výstavbe prvej etapy po Bosákovu ul. nebude vybudované obratisko. Jednosmerné električky budú premávať na tých tratiach, ktoré budú vyhovovať premávke nízkopodlažných vozidiel.

Zákazka na 15 električiek v hodnote 36,750 mil. € bez DPH bude z väčšej časti financovaná prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ. Súčasťou kontraktu je opcia do roku 2017 na dodávku ďalších 15 rovnakých električiek a tiež opcia na poskytovanie údržby električiek na dobu 15 rokov. Na nákup 15 opčných električiek však bude potrebné získať ďalšie financie z fondov EÚ alebo z rozpočtu mesta.

Električky Škoda 29T predstavujú jednosmernú verziu električiek Škoda 30T.Tip: Podrobnejšie popisy nových električiek a trolejbusov, ktoré budú financované z eurofondov, nájdete na imhd.sk na stránkach Vozidlá > Električky a Vozidlá > Trolejbusy.

Základné technické parametre električiek Škoda 29T:

  • Dĺžka vozidla: 32,5 m
  • Šírka vozidla: 2,5 m
  • Obsaditeľnosť: 241 cestujúcich
  • Percento nízkej podlahy: 87 %
  • Počet dverí: 5
  • Maximálna prevádzková rýchlosť: 65 km/h
  • Rozchod: 1000 mm
  • Počet podvozkov: 4

Doplnené 5.8.2013: Verejnej súťaže na dodávku jednosmerných električiek sa okrem spoločnosti Škoda Transportation zúčastnili aj výrobcovia CAF zo Španielska, PESA z Poľska a Stadler zo Švajčiarska. Ponuka firmy CAF bola zo súťaže vylúčená pre nesplnenie podmienok účasti, predloženie neplatných dokladov a nesplnenie požiadaviek na predmet zákazky.. Správa z vyhodnotenia ponúk jednotlivých uchádzačov je zverejnená v Centrálnom registri dokumentov VO.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Teda... To musel byť ale súboj, keď zo štyroch výrobcov zostali len dvaja ?
Reakcia na: Quakeman #22:
V 1998 sa hovorilo o "predĺžení životnosti o 10 - 15 rokov", dobre si to pamätám. K2S s TV14 už začínajú byť šroty, za tým si stojím a nevidím dôvod rozoberať jednotlivé poruchy jednotlivých vozidiel na diskusnom fóre, na to je kniha vozidla.
Reakcia na: Valec #31:
ked pozriem na ten dizajn tak CKD boli umelci
Co by sme dali za to, keby bola prevadzkova rychlost nasich trati 65 km/h. Aspon po rovine, ked nie v zakrutach.
Reakcia na: imhd68 #25:
ULF má Vmax 70 kmh... tiež je to krám?
Reakcia na: Sheep221 #28:
"este aj tie original tachometre v KT8 aj T6 mali 100 na stupnici"
Aj Škoda 105 mala na tachometri na stupnici 180 a toľko určite nedala.

"myslim ze KTcky by sa mali dat niekomu licencovat a vyrabat ich s inovovanou elektronikou"
Nech sa páči, môžeme nakupovať: http://www.tatra-yug.com.ua/en/company/vagon/k_1m8/
Reakcia na: Marek1978 #23:
Dik za info ? Čiže Bombardier sa ani neprihlásil? ?
@Marek1978- tí ktorí chceli za každú cenu v BA nejaku lacnú električku.

@Sheep221- netreba si mýliť polku 80tych s rokom 2013:) Vo svojej dobe možno bola "technologickym pokrokom" ale bolo to už dávno a tá technológia pekne pokročila.
Reakcia na: imhd68 #25:
65km/h je predpis

KT8D5 moze jazdit cca 100 kebyze trate dovolia

este aj tie original tachometre v KT8 aj T6 mali 100 na stupnici
co sa tyka KT8 urcite by som ich kramom nenazyval kedze aj moderne obojsmerne vozy casto krat o niekolko metrov dlhsie maju kapacitu o 100 cestujucich mensiu, sem tam si myslim ze KTcky by sa mali dat niekomu licencovat a vyrabat ich s inovovanou elektronikou pretoze im ozaj niet co vytknut, snad len to ze NP moze byt len v strednom clanku ale na tu dobu (polka 80tych) boli KT8 ozaj technologickym pokrokom
Prispevok 9: nerozumiem ako sa dohodli??
Reakcia na: imhd68 #24:
Kto su ti mnohi? Lebo ja neviem o nikom. Vacsina si zelala Bombardier.
Ale tá rýchlosť 65km/h je katastrofa.
Veď tolko ide aj Tatra - ČKD KT8D5 čo je prinajhoršom 27ročný krám!
Električky som chcel aby vyhrala škoda alebo solaris. No tak aspoň škoda. Vidím že mnohí by tu boli radšej ak by to vyhral Pragoimex alebo iny šrot. Radšej tu budem mať škodovku ako nejakú značku čo je na trhu prvé roky..
O šdováckych trolejbusoch sa vyjadrovať nebudem... Téma o nich už predsa bola 😃
Reakcia na: Kobenhavn #19:
Skoda, Stadler, Pesa a Solaris
Reakcia na: Majo #21:
Predĺženie životnosti pri modernizácii bolo na minimálne 15 rokov nie o 15 rokov a po druhé v čom začínajú byť prvé K2S šroty ?Ja o ničom takom neviem.
Reakcia na: 810zssk #4:
Ho hó, práveže bude. Pri prezentácii K2S v 1998 sa hovorilo o predĺžení životnosti o 10 - 15 rokov (pre tie s novou skriňou to, samozrejme, neplatí) a naozaj tie prvé K2S už začínajú byť dosť šroty. Predsa len sú to vozidlá zo 70. rokov.
Reakcia na: Mike #2:
Preboha, nestraš!
Viete niekto prosím, kto všetko sa prihlásil do súťaží na nové električky(jedno- aj obojsmerné? Lebo by ma zo celkom zaujímalo... Ďakujem ?
Reakcia na: Kona #8:
aby si nebol prekvapený...