Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Irisak:

Fakt si daj povedat, za nemozno porovnavat dva kapacitne uplne rozdielne typy vozidiel. Ani vykonovo, ani kapacitne, ani nijako inak. Fyzika skutocne nepusti. Co sa tyka samotneho nastupovania a pohybu cestujucich v jednotlivych typoch vozidiel MHD v KE, onedlho bude vypracovavana diplomova praca buducej absolventky Zilinskej univerzity v Ziline, odbor Pravadzka a ekonomika Cestnej a mestskej dopravy. A ona uz nebude vychadzat cisto len z teoretickych veci a cisel (ktore Ty povazujes za nespravne), ale bude sa vykonavat aj podrobny prieskum v terene a sam som zvedavy na jeho vysledky.

A ozaj, k cloveku menom Slavo Ceplicky... Ked si aj odmyslim sposob jazdy tohto vodica abusu 5241 (prevazne na linke 20), jeho spravanie je hulvatske, ignorantske a mal by prejst minimalne jednym poriadnym psychologickym skolenim. Kto totiz pride dole Secovskou na zastavku, grcajuca zena sa z jeho busu vyvali von (AKO REAKCIA NA JEHO BESNU JAZDU FURCIANSKYMI ZAKRUTAMI) a on si este na plnu hubu somre "co za **** ye8nuta je to...", tak ten by nielenze nemal dostat Iris ci Solaris, takemu magorovi staci maximalne Traktor na poli niekde vo Valalikoch.
Reakcia na: Vševedko #6978:


Precital si dobre, co som v tom prispevku napisal? Kritika je k potrebna, ale ma byt aj vecna. Vsetci prispievatelia vedia velmi dobre, o com je DPMK, poznaju jeho specifika, problemy, ... Nie som ani zdaleka zo zelezniciarskej rodiny a v zivote som dost velkym kritikom (aj na DPMK), ale nezaoberam sa kydanim, ale ucinnou kritikou, ktora aj k niecomu vedie. Koho to tu zaujima citat niecie srdcervuce vylevy napr. o tukani CP na stroji? A prave pri Tvojom viackrat spominanom veku sa tomu celemu cudujem...
Reakcia na: Irisak #7027:
Reagoval som na to, ze si si tak isty, ze Vsevedko jazdi len na trojkolke, a na to, ze "ci uz vobec niekto o tebe v DPMK pocul". To znelo, akoby ten, o kom v DPMK nepoculi, neexistoval 🙂 Cloveka, ktory sa podpisuje ako Vsevedko, poznam aj osobne, parkrat sme spolu boli na pivo v roznych mestach CR a SR (pravda v KE ani raz, co si tak pamatam 🙂 ), takze viem, ze niekolko rokov riadil vozidla MHD 🙂 Ja len, ze trosku menej bohorovny pristup by nezaskodil. A ked sa ti ziada hnevu, kludne sa nasieraj, ale bohuzial sa tym na skutocnosti vela nezmeni 🙂
Reakcia na: Irisak #7002:
Čo sa týka cien, tak cena 13 miliónov je za ktorý kus? Karosy B952 tiež nestoja vždy rovnako. V poslednom vestníku je uvedená suma pre DPMK 5,47 milióna Sk. Ale OK, zoberme si priamo ceny z Karosy, ktorý bol platný v roku 2003 a ešte celkom nedávno to tu uverejnil Vladimír.

Karosa B952 - približne 4,73 mil. Sk aj s daňou
Karosa City Bus 12 - približne 8,82 mil. Sk aj s daňou
Karosa City Bus 18 - približne 12,21 mil. Sk aj s daňou

Pokiaľ si dobre pamätám, o cenách Solarisov tu padli aj také informácie ako, že najlacnejšia várka SU15 stála 8,9 mil. Sk. Každopádne toľko presne stál prešovský SU12, lenže ten nie je výhradným dovozcom značky Solaris pre SR a nemá ani uzatvorenú výhodnú rámcovú zmluvu ako DPMK.

To, čo som napísal o počtoch miest, sú údaje z DPMK, teda z priamo z firmy, kde pracuje Tvoj otec a známi. Čo sa týka Tvojich porovnávaní situácií v Solarise a Irisbuse, opäť Ťa musím upozorniť, že porovnávaš neporovnateľné. Ak budeme mať napr. Karosu City Bus 12, môžeme ju porovnávať so Solarisom Urbino 12, alebo ak Karosa vyrobí 15m verziu autobusu, tak aj s SU15.

Čo sa týka rýchlosti hore Furčou, tak to je jasné, B952 má manuálnu prevodovku, Solaris automatickú. Pri manuálnej máš väčší rozsah prevodov a dobrý vodič vie docieliť lepší pomer otáčok pri menšom rozsahu jednotlivých stupňov, takže do kopca ťahá lepšie. Na druhej strane si zober, že na dlhšie rovinaté trate B952 už pri rýchlosti 50 km/h motor doslova reve, ale Solaris aj pri 80 km/h ide svižne a ticho. Tak či onak, aj prevodovky si môže objednať zákazník podľa svojho uváženia.

Križovatka pri TU, to už bolo rozoberané. Tebou spomínané odbočenie SU15 z B. Němcovej na Letnú možno nie je predpisové, ale stačí vyriešiť obrubník a problém je vyriešený. V tomto smere je oveľa nebezpečnejšie odbočovanie všetkých typov autobusov naopak z Letnej na Zimnú, kde môže dôjsť k čelnému stretu s električkou a ohrozeniu premávky v protismere. Inak Solarisy už Kavečanoch boli, sám som absolvoval minimálne jednu jazdu, ale žiaden problém som nepostrehol.

Takže z môjho pohľadu na vec nevidím dôvod na zatracovanie Solarisov, práve naopak, v súčasnosti je to to najlepšie, čo tu máme.

P.S.: Ďakujem Spectre-mu za vysvetlenie prevodov. ?
Reakcia na: Irisak #7023:
Chlapče moj, ja nie som cvičená opica, aby som ešte v štyridsitak s autobusom jazdil. Ja som to mal ako hobby a nie v KE. Ale aj tak som nacúval viac, ako ty si dopredu najazdil.
Reakcia na: Irisak #7010:
Máš vôbec aspoň MATNÚ predstavu o tom, koľko miest na sedenie je v tom-ktorom autobuse? Neoháňaj sa tu vymyslenými číslami, dobre?
Reakcia na: Irisak #7008:
Bože, ty mi pripomínaš niekoho... Ale ten už dostal rozum. Jasné, taký vodič, to je najväčší odborník.
Buď si istý, že väčšina účastníkov má lepšie a presnejšie informácie ako ty. Jasné, medzi 12 m a 15 m Solarisom nie je veľký rozdiel, len 3 m ( o 25% dlhší, chlapče, to chce aj matematike sa na učňovke venovať).
Reakcia na: Igino #7030:
dik za adresu našiel som to čo som hľadal... dokonca tam je aj odliatok vozu metra... nieje tam uvedena cena,ale nebude to take drahe prib. 200sk ?
Reakcia na: Irisak #7002:
Bože, chlapče, čo to trepeš? Keď už si taký premúdrelý, tak Solaris je o 5 cm širší, než tie tvoje Vrakosy, čo ich Irisbusmi nazývaš. To ako keby si sa súhrnne o škodovkách bavil a nešpecifikoval, či o 105-ke hovoríš alebo o Superbe.
Zapamätaj si jednu vec - fyziku neoklameš.
Zlé informácie máš ty, my totiž máme informácie o vozidlách nielen od vodičov DPMK.
Reakcia na: Nodes #7028:
Ešteže niekto tu má rozum a trochu to tu ukľudnil. ?
NODES: no ked tak pekne prosíš, zdržím sa podobných výrazov
IRISAK: Dovolim si Ta upozornit, ze toto diskusne forum nie ej zalozene na oznacovani prispievajucich vyrazmi ako kreten a podobne. Takze Ta poprosim, aby si sa zdrzal hanlivych a urazajucich vyrazov. A tato prosba zaroven smeruje aj ku kazdemu, kto by mal podobne nalady. Dakujem.
Papyr: ty kretén, my sme sa tu bavili o vhodnejšom dopravnom prostriedku pre DPMK, takže sem nepleť iné firmy, a nič sa neboj aj o tých viem, ale o nich nebola reč
Reakcia na: Irisak #7023:
A pocul si TY uz o tom, ze jazdit s trolejbusom alebo elektrickou sa da aj v inej firme, ako DPMK? Alebo je tvoj svet obmedzeny z jednej strany Sacou a z druhej Tahanovcami?
Čimo, dik za sms, aspoň viem, že ma dobre poznáš, ano som to ja, kedy mi donesieš to cd s fotkami 4085-ky???
Dispečer sorry to nepatrilo tebe ale Diggymu
Vševedko: muderland a na akom voze beháš ha??? tak maximálne na trojkolke, ako sa voláš ked si taký múdry, či už vôbec o tebe niekto v DPMK počul (moj otec, a asi 15 známych tam robí, ja som v DPMK praxoval 2 roky, takže asi viem o čom hovorím)
Reakcia na: Irisak #7003:
Vieš, Pištík môj, koľko ty máš celkove rokov, toľko ja už zbieram informácie o MHD. A mám za sebou aj nejaký ten rôčik práce vodiča, takže také hovadiny ako tu tliapeš si môžeš vnucovať seberovným.
Reakcia na: Irisak #7020:
Ja som sa ničomu nedivil, lebo nepoznám žiadneho vodiča. ?
Dispečer: čo mu si sa divil, že Ceplický dostal 5241??? V živote nebudeš taký dobrý šofér ako je on. a on nie je jediný, ktorý odmietol solaris, ešte napr. Černohorský radšej ostal na svojej 5221 ako by mal ísť na solaris.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.