Reakcia na: Diggi #234:
1. Vodič má vlastné dvere, ale to neskracuje dĺžku dráhy, ktorú prekoná na trase kabína - stredné dvere.
2. V ostatnom čase prešovskí vodiči po príchode na zastávku ihneď vysunú plošinu a otvoria dvere a pri jednom otvorení dverí vystúpi vozíčkar aj ostatní cestujúci. Potom sa normálne všetky dvere zatvoria a plošina zasunie. Na zastávke sa už teda "dvakrát" nestojí.
3. L19 získava na popularite, ale mne osobne sa jedna cestujúca na vozíku v Košiciach sťažovala, že ako nevhodne je bezbariérová doprava zabezpečená. Od zastávky BPMK musí vozíčkar prejsť k Domovu sociálnych služieb prejsť cez nadjazd, čo bez cudzej pomoci nedokáže.
4. Stále a stále vytýkam DPMK, že pri takom počte NP vozidiel akým disponuje, nie je ochotný a schopný zaviesť garantované spoje. Sú dni, keď je L19 plne bezbariérová a sú dni, keď sú skrátka všetky Solarisy na prehliadke, a z NO v špičkovej hodine za 35 minút neodíde ani jeden NP bus. Nie na Jazero, nie na KVP, nie na Blšák... NIKAM. Nevymýšľam si, zažil som...
Prešovský SU 12 bude mať manuálnu plošinu. Rozhodlo sa o tom na poslednú chvíľu. Žiaľ. Ľutujem budúcu osádku vozidla.
Re #224 BM: 100%-ná nízkopodlažnosť je blbosť. Resp. takto > nie je to zlá vec, ale v dnešnej dobe silou mocou znásilňovať vozidlo, aby vzadu nebol schod, je zbytočné. Úplná väčšina dopravákov Ti povie, že prešovská 333-ka (vzadu so schodom) je lepšie v interiéri riešená ako 343-ka (bez schodu). Inými slovami, schod pri zadných dverách nepovažujem za veľký nedostatok vozidla, ale na druhej strane uznávam, že Solaris tam schod nemá a predsa má interiér riešený dobre. A to najmä SU 12 (ktorými som sa viezol v Olomouci a Ostrave).
Sarko
V Citare ku sedadlam celkom vzadu musis prekonat 2 schodiky a hlava sa Ti len-len nedotkne stropu. Nad bubnami 1. napravy sa mi zda nevyuzite miesto, mriezky na odkladanie batoziny po oboch stranach sa tuto chybicku akoby snazili iba zakryt. Sedadla po stranach bubna pravej 1. napravy su akoby zaliate do jednej formy (pod nimi je palivova nadrz), nemas kam dat nohy a sedis vysoko. Otvor do nadrze je tiez vyrieseny nestastne, prave medzi 1. a 2. sedadlom vpravo, zasahuju do okna, je velmi vysoko a brani vo vyhlade. Ak by som mrkol na fotky, nasiel by som toho viac. Preto sa mne viac pozdava Solaris.