Pýtal som sa kamoša, ktorý má k tomu blízko, jeho odpoveď je takáto:
"Je to prenájom na obdobie tohto GVD z dôvodu nedostatočného počtu reštauračných vozňov ZSSK, turnusová potreba je 11 a ZSSK má len 11 klimatizovaných a 4 neklimatizované. Aby zostala nejaká záloha, tak sa prenajali 2 vozne ČD (nie JLV, to je len servisná spoločnosť tak ako WGS) viac menej výmenou za 3 vozne ARpeer ktoré už boli na Slovensku nadbytočné vzhľadom na zrušenie poskytovania služieb na úseku KE-ZV-BA."
Moment, to na nejakých vlakoch (tipujem "Košice - Praha" a späť) jazdia vozne ZSSK (WGSKE), ale servis v nich posytuje JLV? Alebo tam jazdia so službami WGSKE? Na ich webe však žiadnu trasu do Česka nevidím. A reštauračných vozňov ČD so servisom JLV jazdí na Slovensku každý deň v úseku "Kúty - Štúrovo" dosť. Tak čo je to za vyrovnávku? Navyše podľa webu JLV zdá sa, že oni jazdia aj na "Košice - Praha" a späť.
Pokiaľ viem, ČD majú nové / lepšie lokomotívy ako ZSSK a ich vozne na prepravu cestujúcich tiež nie sú na zahodenie. Jazdí viac vozňov ZSSK v Česku alebo vozňov ČD na Slovensku? Vyrovnávajú sa medzi sebou aj finančne?
Vyrovnávka výkonov takýmto spôsobom? ? Nebolo by lepšie poskytnúť našim radšej nejaký osobný vozeň ČD z EC vlakov alebo rovno lokomotívu? Tak aj slovenské reštauračné vozne patria ZSSK (a nie WGSKE)?
Prečo sa zjavil na niektorých vnútroštátnych rýchlikoch "Bratislava - Košice" reštauračný vozeň JLV? Personál a služby tam poskytuje WGSKE. To si ho naši krátkodobo alebo dlhodobejšie prenajali? Keby ho kúpili, tak by ho asi prefarbili predpokladám...
Wiener Linien info: v rámci slávnostného otvárania nového úseku metra bude dňa 2. 9. 2017 možnosť využiť MHD bezplatne so zvláštnym pamätným lístkom (podobne ako funguje lístok na Tramwaytag): Fahrschein gilt am Samstag, dem 2. September 2017, von 9:00 bis 21:00 Uhr als Netzkarte für beliebig viele Fahrten in Wien. ? https://www.wienerlinien.at/media/files/2017/sonderfahrschein-u1-verl%C3%A4ngerung_218279.pdf
Informácia, ktorá by mohla byť zaujímavá najmä pre pána inžiniera s menom v tvere zlomku, ktorý tak nenávidí všetk rozchody iné, než 1.435 mm:
V Nemecku, o ktorého vyspelosti v porovnaní so Slovenskom môžeme diskutovať ale nič nezmeníme na fakte, že je proste svetelné roky pred nami, vznikne NOVÁ ELLEKTRIČKOVÁ PREVÁDZKA NA METROVOM ROZCHODE!
Jedná sa o mesto Wiesbaden, kde je v pláne obnoviť električky, zrušené v roku 1955 v modernej podobe. A eďže tak, ako vtedy, aj dnes má byť sieť prepojená s električkovou sieťou v meste Mainz, ktoerá má metrový rozchod, neuvažuje sa v meste Wiesbaden o žiadnych vynikajúcich výhodách rozchodu 1.435 mm (napríklad mžnosti používať vynikajúce električky VarioLF) a rieši sa od začiatku len a jedine rozchod zlý, krivý, psíkyzabíjajúci, netypický, úzky, vyžadujúci individuálne vyhotovené vozidlá (napr. Bombardier Flexity Outlook).
Isidor
https://www.youtube.com/watch?v=i1SVUJJlAyI