Včera na oslavách v DSZO bola možnosť previesť sa okrem iného aj ostravským Solarisom Trolino 15 ev. č. 3603 a plzenským prototypom Škoda 24Tr ev. č. 999. Trolino jazdilo normálne po meste pre verejnosť, 24Tr vzhľadom k tomu, že ešte má papiere na skúšobné jazdy iba v Plzni, tak premávala iba pre zamestnancov, no aj verejnosť sa občas vozila, stačilo nastúpiť. Trolino upútalo napríklad tým, že z neho už oproti starším kusom nebol počuť takmer žiadny piskot. Celkom slušný trolejbus je to. Dá sa porovnať kvalitou s 21Tr. Čo sa týka tej 24Tr, už jej premontovali baterkový pomocný pohon na dieselový. Po meste premávala najmä na diesel, ťahalo to vynikajúco na to, že je to pomocný pohon. V podstate sa to dalo porovnať s takou Karosou B741. Kúsok sme šli aj normálne na elektrinu, to tiež išlo slušne. V podstate momentálne neviem povedať, ktoré z tých vozidiel je lepšie čo sa týka jazdných vlastností a aj interiéru. Obidva trolejbusy mali svoje muchy. Na Solarise mi príšerne vadilo napríklad to výstražné znamenie dverí. Po troch zastávkach mi to liezlo na nervy. Na 24Tr mi napríklad vadilo, že vodorovné madlá vpredu sú dosť vysoko. Teda mne osobne je to jedno, ale nižším ľudom to vadí. No myslím, že toto sú detaily, ktoré sa asi dajú objednať podľa požiadavok DP. Čo sa týka miesta na nohy pri sedení, tak sú na tom obidva trolejbusy podobne. Boli sme pozrieť aj normálne prevádzkové vozidlá v meste. Všetko bolo v excelentnom stave. Aj informačný systém, čistota vozidiel, v podstate vozový park 14Tr a 15Tr a Citybusy. Však vozovňu a dielne sme tiež boli pozrieť, mali to tam v super stave, žiaden bordel, dalo sa tam takmer jesť z podlahy. A to všade. Je to asi zatiaľ najlepší dopravný podnik, aký som kedy navštívil.
galiyosha