KLF: mohol by si napísať niečo viac (alebo link) o týchto talianskych motoroch spalujúcich benzín aj naftu. Kto to vyrába, kde sa pouzívajú atd ak vieš. Rád by som si nečo o tom prečítal, aké sú klady, zápory, tech. a konštrukčné riešenie a iné detaily. Možno by to zaujímalo aj niekoho iného.
Dík
P.S. dúfam, že v pondelok nájdem odpoveď
, lebo doma inet nemám
Dík
P.S. dúfam, že v pondelok nájdem odpoveď


riko
Pretože, ako je známe Starý most dávno doslúžil, je už dávno technicky, kapacitne ale hlavne morálne zastaraný. Šírka jazdných pruhov nie je podľa normy atd.
Po postavení mosta Košická by sa mal začať rekonštruovať Starý most. Teraz je jedinečná šanca začať s frontálnym útokom (vecnými a ekonomickými argumentami, nie zbraňami
Ale podme späť k téme. Starý most a jeho strategická poloha v strede mesta s napojením na severo-južnú os Petržalky ho predurčuje aby po ňom chodili eliny. Okrem toho, že sa most musí rekonštruovať lebo je starý a tech. nevyhovujúci, zaväzujú SR medzinárodné dohody o plavbe po Dunaji, že musí tento most zdvihnúť o min 1,5 m nad súčasnú hladinu Dunaja. Starý most a most v Novom Sade sú posledné dva mosty na Dunaji, ktoré nespĺňajú plavebný gabarit (výška mosta od hladiny). Most v Novom Sade "zrekonštruovali" americké bombardovacie holubice mieru, keď chceli zvrhnúť Miloševiča, keďže ten most bol asi pre Amíkov strategický (idioti). Takže už ostáva už len náš Starý a je otázkou času kedy nás prinútia aby sme ho zdvihli, resp nanovo postavili. A keď už stavať tak poriadny most pre autá, eliny, peších a cyklistov. Utópie, že Starý most by mal ostať ako korzo pre peších, môže vypustiť iba chorý mozog. Blava si takýto luxus nemôže dovoliť, lebo daľšie mosty už nie kde stavať a Blava mosty potrebuje, či sa to niekomu páši alebo nie!
Sorry za dlhší príspevok.