Dnesl som bol vo Viedni a napišem vám moje postrehy.
Bus: Za cely den som stretol len dve starinky. Všetko ostatné bolo nové a nízkopodlažné, plyn aj keď troxu viac hlučné, asi ako Tam-busy. Veľmi dobre riešenie je, že niekedy busy využívajú električkové koridory. Čiže sú rýxle lebo predbiehajú kolóny. 50Km/hod určite nejazdia.
Strassenbahn: ULF- čo dodať snáď len, že ix bolo mrtne veľa a že dúfam, že sa niečoho podobného dočkáme aj v BA. Ale tie ix staršie eliny - nastupovanie je otrasné. Sxody sú veľmi vysoko a sú krátke- kto má dlhšiu nohu musí našlapovať bokom. Sieť je nenormálna- to jazdí odvšadial všade.Ale doslovne.
U-bahn: Dnes som sa prvýkrát viezol metrom
Ale je to fantastická vec na U1 sú intervaly 3min a to čo som prešiel peši za 35min metrom trvalo 5min. A preto som sa stal zástancom metra aj v našom meste. Vozne sú pohodlné troxu tvrdé sedačky. (išiel som na čierno)
Okrem toho vo Viedni ešte jazdí Lokalbahn a Schnellbahn, ale na nich len staršie typy.
Doprava: toľko ohladuplnosti som ešte nevidel. Chodci tam majú absolutnu prednosť naozaj nie len vo vyhláške. Takisto veľmi ohladuplný sú aj k cyklistom a prednosť zo zástavky busom dávajú vždy. Sieť je dokonale premyslená. Celá Vieden je dokonale premyslená, nestavia sa tam živelne ako u nás. Praha má najkrajšiu panorámu, ale na Vieden čo sa celkového výzoru mesta týka nemá.
Bus: Za cely den som stretol len dve starinky. Všetko ostatné bolo nové a nízkopodlažné, plyn aj keď troxu viac hlučné, asi ako Tam-busy. Veľmi dobre riešenie je, že niekedy busy využívajú električkové koridory. Čiže sú rýxle lebo predbiehajú kolóny. 50Km/hod určite nejazdia.
Strassenbahn: ULF- čo dodať snáď len, že ix bolo mrtne veľa a že dúfam, že sa niečoho podobného dočkáme aj v BA. Ale tie ix staršie eliny - nastupovanie je otrasné. Sxody sú veľmi vysoko a sú krátke- kto má dlhšiu nohu musí našlapovať bokom. Sieť je nenormálna- to jazdí odvšadial všade.Ale doslovne.
U-bahn: Dnes som sa prvýkrát viezol metrom

Okrem toho vo Viedni ešte jazdí Lokalbahn a Schnellbahn, ale na nich len staršie typy.
Doprava: toľko ohladuplnosti som ešte nevidel. Chodci tam majú absolutnu prednosť naozaj nie len vo vyhláške. Takisto veľmi ohladuplný sú aj k cyklistom a prednosť zo zástavky busom dávajú vždy. Sieť je dokonale premyslená. Celá Vieden je dokonale premyslená, nestavia sa tam živelne ako u nás. Praha má najkrajšiu panorámu, ale na Vieden čo sa celkového výzoru mesta týka nemá.
si
PS: pri uprave tras ktore som vymyslel pri tom istom ako bolo zrusenie 74 by bol aj mimo spicky priamy prestup zo 70 na 201... 67 ako vhodnu alternativu spojenia na trolejbus velmi nepovazujem vzhladom na tristvrtehodinovy interval medzi spojmi v sedle a cez weekendy... (zo zastavky hronska vlastnymi nohami na opacny koniec biskupic prejdem za 15 minut)