Reakcia na: Ike #254241:
Osobne by som s tým súhlasil. Ale spomenul som si, že v Paríži RATP trvá na tom, že sa nastupuje prednými dverami a lístok si treba označiť v dohľade vodiča. Zadnými dverami je možné len vystúpiť. RATP aj tvrdohlavo nakupovali autobusy v dvojdverovom prevedení (krátke, u kĺbových by to nešlo) a len v posledných rokoch sa objavili mestské autobusy podobajúce sa ne tie z civilizovaných krajín - ale nástup prednými dverami ostal.Nakoniec Francúzi robia veľa vecí naopak, takže príklad by som si z nich nebral. Pokiaľ viem, tak ružové skladacie vodičské preukazy tam skončia až v roku 2033. A to sú tie vodičáky z papiera, u nás mali plastový obal (tí, čo sa narodili v minulom storočí si to majú šancu pamätať). Aj ja som mal tú ich ružovú skladačku, keď som tam pár rokov prebýval, našťastie som to už vymenil naspäť.
Naspäť k dverám: Objem prepravy v Paríži je určite väčší ako v Bratislave, ale zjavne sa nad tým zamýšľajú vlastnou logikou a nástupu všetkými dverami sa bránia.
bobitwo
Lenže tam stále neeliminuješ to, že daná osoba musí prejsť okolo šoféra
aj pre teba, aj pre ike:
Ak chceme zrýchliť nastupovanie na veľkých staniciach
1/ zaviesť turnikety na nástupištia, dnu sa dostane oskenovaním lístka, tak isto aj výstup, cez turniket z nástupištia. Eliminujú sa ľudia čo si kúpia napríklad lístok do Stupavy a končia v Malackách a podobne, lebo turniket ich zachytí, budú musieť doplatiť lístok, plus nejaká pokuta 5-10€
2/ na nástupištiach automat, kde si kúpim lístok (aspoň väčšie mestá, či obce, kde väčší pohyb osôb), bez lístka sa dnu nedostaneš.
3/ na automate by mal byť aj odkaz na appku, kde kupovať lístky, kupované priamo v autobuse by boli s prirážkou čo ja viem 3€. Žijeme v 2025, mobil má skoro každý, kto nie a cestuje pravidelne, ostávajú karty s kreditom, či predplatné mesačné lístky atď.