Reakcia na: Viko #253500:
No lenže takto nie je postavená dilema. Dnes už hybridy máme a máme aj infra. Čo ja rozporujem (ale zase to neprezentujem ako univerzálnu pravdu), je výstavba súvislých tratí. Zoberme si ten Lamač, ako príklad: Zatrolejuješ L63 (8 km) za 20 miliónov, ale samozrejme to bude viac, lebo musíš vykonať všetky potrebné procedúry a prvý báger sa zahryzne do terénu o 10 rokov. Ceny, inflácia, pracovný trh, všetko sa to môže zmeniť tak, že skutočná cena bude 25 miliónov. K tomu musíš kúpiť 9+1 nových trolejbusov, aby si pokryl výpravu, takže to máme 10 bežných 18m trolejbusov v hodnote 600 tisíc € za jeden, takže ďalších 6 mega. Kapitálové výdavky máš 26 až 31 miliónov €. A to pomlčím o výstavbe meniarne, pre ktorú musíš mať pozemok.
A nevýhody? Údržba trate a rýchlosť. Žiadna flexibilita. A stále máš ostatné linky, ktoré buď budú hybridy, alebo budú jazdiť autobusy pod drôtmi.
Za 31 miliónov vieš postaviť 2 km tratí v náročnom teréne, alebo spojky, alebo predĺženia trate (napríklad po Tesco Lamač) a nakúpiť odhadom 25 ks 18m hybridov, ktoré vedia byť zaradené do premávky o rok.
A pokojne sa prenesme do iného vesmíru. V Trnave sa v 80. rokoch plánovala prevádzka trolejbusov. Asi sa zhodneme, že v dnešnej dobe by takáto myšlienka bola ekonomická samovražda a elektrobusy "do the job" rovnako, hneď a za zlomok nákladov.
MatejBA
Ale tuto "logiku" semafora nepochopim, ked som tadial este jazdieval tak nikdy nebol problem so zipsovanim ci pustanim autobusu. Len docielia to, ze viac ludi opat zacne chodit okolo stadiona. A rovnako to nepomoze, ked sa tam "napchaju" auta na zelenu a ostanu stat, lebo tam uz budu auta od Dubravky.