Reakcia na: N/A #246767:
Na toto je základná odpoveď, ktorú bohužiaľ mnohí veľmi neovládajú. Ide o to, že ak nevieš, ako ďalej, pozri sa, ako to robia u susedov. Maďarsko ani Rakúsko krátke vozy neobjednávajú. V Česku už len Liberec, Most a Praha, v ostatných mestách sa zdá, že éra krátkych vozov skončila. Ale aj v mestách, kde ich majú, jazdia väčšinou vo dvojiciach. Ostrava - podobne ako na Slovensku Košice - už kupuje nové električky dĺžky 1,5 voza, kĺbové (zhruba odpovedajúce našim "kačiciam", sú len o trošku dlhšie).Most a Liberec sú špecifické - veľká kapacita tam naozaj po väčšinu dňa nie je potrebná. No a Praha je úplné špecifikum - šotoušovsko-potrebné. Pre šotoušov: T3 je večná. Potrebné sú na nočné električkové linky (ktoré inak majú len máloktoré mestá) a na pár sólo liniek cez deň (t.č. 2, 13, niekedy aj 21). Ale nové vane sa tu robia bez zásuvky mnohočlenného riadenia vpredu (cca 15 rokov po Bratislave prišli na to, že čelný voz vpredu nepotrebuje zásuvku a je tam - ako v BA - stierač), ale vzadu ju majú. Čiže aj tu sa počíta s ich jazdou v súpravách, teda možnosť vytvoriť kapacitnejší vlak. No a v mestách, kde sú potrebné len kapacitnejšie vlaky, tak načo kupovať malé električky? Bratislavu nie je možné porovnávať s Mostom či Libercom a pri neexistencii nočnej električkovej dopravy či sólo liniek ani s Prahou.
Joyki
Potom my sme pribrzdili na nacestnej zastávke smer železničná stanica, ale cestujúca neprejavila za 1 sekundu - v momente pohľadu vodiča na ňu záujem nastúpiť (keďže čakala na ktorúkoľvek linku idúcu na stanicu v tom čase, a je ich niekoľko, nemá favorita a klikala si app lístok v mobile), tak išiel ďalej. Darmo utekala za nami.
Už 10 rokov a nami IDS BK, a akoby sa nič nezmenilo v premávke.