T-bus alebo E-bus na DD? Aj keby sa zázrakom našli peniaze na túto realizáciu určite tam bude T-bus. Je to zapracované aj v novej urbanistickej štúdii hl. mesta, ktorý sa má schvaľovať. Lacnejšie vychádza T-bus, lebo stačí iba natiahnuť troleje. Stĺpy sú tam, už prispôsobené na túto záťaž, lebo už za "komančov" počítali s trolejbusmi, keď začali stavať DD. Napojenie na ostatnú trolejbusovú sieť má byť od Hroboňovej cez Drotársku cestu, Slávičie údolie, Staré grunty okolo intrákov a zakončenie estakádou ponad Karloveskú a hop na DD. V miestach, kde je Shell pumpa má byť prestupový uzol - metro, električka, trolejbus, autobus.


Papyr
k DD: ak by tam šli trolejbusy, kam by ste ich pripojili na súčasnú sieť? Ak by tam šli električky, ako by sa dostali hore?
A k tomu special pruhu: nemyslite si, že by sa to na Slovensku neujalo. Keď sa to ujalo už aj v Prahe (Vrchlického ulica v smere na Anděl má jeden zo svojich dvoch pruhov vyhradený len pre busy, Po-Pia 6-9 a 14-19 a fakt tam je furt prázdno - policajti totiž vyberajú, vyberajú...), tak by to myslím v BA nebol až taký problém. Len to chce fakt tam prvé dva týždne postaviť policajta a vyberať. Ináč, ten pruh je v Prahe pre 5 liniek - 123, 130, 167, 191, 217.
A ešte drobnosť: na Vrchlického majú autobusy aj svoj vlastný semafor! Je to klasický elinový semafor, ktorým sa môže riadiť iba vodič autobusu, ostatní musia čakať.