Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nechcel som tomu dlho veriť...ale je to tak.
Košice sú "na Balkáne". Vivat Praha! :)))
A to som tu ešte len 3 hodinky 😉
PS: Zistiť až pri pohľade z okna, že sme práve prešli výhybkou, je skvelý pocit 😃
Som zvedavý na pocity po návrate...
Reply on: Peter #6384:
Väčšine vodičov nerobí problém, ak ich niekto fotografuje, pretože vedia, že fotografovaní nie sú oni.

Existuje však aj malá časť vodičov, ktorí to nevedia alebo im to prekáža a pri stretnutí sa paradoxne domáhajú nejakých povolení. Paradoxne som napísal preto, že si pýtajú povolenie na fotografovanie vozidla a nie preto, že im to vadí osobne. Po vysvetlení, že vozidlá sú majetkom mesta a teda majetkom, o ktorý môže prejaviť záujem ktorýkoľvek občan v zmysle záujmu o informácie o tomto majetku, medzi ktoré môže patriť aj fotodokumentácia.

V tejto skupine sa nachádza ešte menšia časť, ktorej vadí fotografovanie z osobných dôvodov. Ja osobne sa pri stretnutí s takýmto vodičom snažím vysvetliť, že objektom na fotografii je vozidlo, na ktorej vodič ako taký zaniká aj vďaka rôznym odrazom od skla a prítmia v kabíne. Rozumný vodič to dokáže ihneď pochopiť. To zostávajúce percento, ktoré si aj napriek všetkému neželá byť fotografované, má proste smolu. Stret s takýmto vodičom väčšinou nie je príjemný, avšak za prípadné invektívy môže byť vodič potrestaný v zmysle porušenia pracovnej disciplíny.
Reply on: Peter #6384:
Zákon neporušujú žiaden. A nemyslím si ani to, že je to neslušné. Keby to bolo spoločensky neprijateľné, neexistovali by v kalendároch zábery Hlavnej ulice, novinári by netočili pouličný dav atď.

Ako napísal S499.1023 - na fotkách sú vozidlá, nie ich vodiči.

Re #6383 TA:
Prestávka na odpočinok a jedenie - nárok vzniká, ak je dĺžka pracovnej zmeny dlhšia ako 6 hodín, prestávka sa musí umiestniť tak, aby nebola na začiatku ani na konci zmeny a musí byť najneskôr po 6 hodinách zmeny. Dĺžka jej trvania je 30 min. a nesmie byť delená, t.j. musí sa čerpať bez prerušenia.

Bezpečnostná prestávka - nárok vzniká po štyroch hodinách jazdy, kedy musí nasledovať prestávka v trvaní najmenej 30 min. Na rozdiel od predošlej sa opakuje, t.j. po každých štyroch hodinách je nárok na ďalšiu bezpečnostnú prestávku. Je však možné ju deliť na viacero menších prestávok - najmenšia započítateľná prestávka je však 10 min.
Pozn.: DPMK svojskou interpretáciou zákona od júla 2004 bezpečnostnú prestávku ignoruje a vodičom nepriznáva.

Bezpečnostná prestávka a prestávka na odpočinok a jedenie sa môžu prekrývať. Z hľadiska mzdového ohodnotenia vodiča je bezpečnostná prestávka platenou a prestávka na odpočinok a jedenie neplatenou prestávkou. Prestávka na odpočinok a jedenie sa nezapočítava do pracovného času vodiča.

Čas na vyrovnanie mešakania - slúži za účelom neprenášania meškania z jedného spoja na druhý, resp. zo spoja do priznanej prestávky. Vypočítava sa ako 10% z jazdnej doby z predošlého spoja.

Manipulačný čas - zahŕňa úkony ako prejazd otočkou (1 min.), pristavenie vozidla z otočky (1 min.). V rámci iných prestávok tiež špeciálne vystupuje čas na výmenu tabuliek a prekódovanie označovačov. Tento čas je platený.

Hádam som na nič nezabudol a nič nepoplietol.
Reply on: BMko #6380:
Ten autobus žiadnych 90 stupňov neprekonával... Rozbehol sa z parkoviska rovno "ROVNO" na Roseveltovu cez Puškinovu... (a vodič "zabudol" zastať na STOPke, ktorá je pri východe z parkoviska)...
Peter:Keď vyfotíš dav ľudí niekde na chodníku,budeš si od každého zachyteného pýtať súhlas?Cieľom fotenia sú vozidlá,vodiči sú tam len zhodou okolností...
Zaujímalo by ma či autori tejto stránky neporušujú nejaký zákon ked zverejňujú na nete fotky na ktorých vidno aj vodičov. Pochybujem, že od každého z nich si pýtajú súhlas. Minimálne je to neslušné. 🙂
Ako to je s prestávkami u vodičov MHD? Aké sú dlhé, po akej dobe na ne majú nárok?
Reply on: Sarko #6376:
No veď dobre. Len to chcem zažiť a hneď budem presadzovať 18 minút. No problem.

No s tými dvojičkami by som neargumentoval. Typová zámena medzi L3 a 7 nič nerieši. Čo z toho, že na 3-ku pôjdu dvojice, keď sóla nasadia na L7. Nemení sa tým prakticky nič.
Reply on: BMko #6379:
No tu v KE výraz "brko" nepoužívame a aj keď poznám veľa výrazov, ale "dvihnuté brko", to som teda naozaj nepoznal. ?
Reply on: Sarko #6378:
Jaasne ved som to neskor pisal, som si to prestudoval, ale neide mi to do hlavy, mali sme podobnu nehodu v BA ale z tahacom a mozem povedat, ze autobus tam musel ist pomalicky, vzhladom, na to ze prekonava 90 stup, zatacku a bol evidentne viditelna prekazka na telese. Nemozem sice, rozpravat presne o vine, lebo som to nevidel nazivo
Reply on: Sarko #6377:
sprosty niesom, ved to robim v BA, BRKO -je pantograf, take nevies, hanbi sa 🙂
Reply on: BMko #6373:

Zabudol si na najdôležitejší fakt, ktorý chalani zabudli odfotiť, a to situáciu s dopravnou značkou "Stoj, daj prednosť v jazde!" pre výjazd z parkoviska. Vodič autobusu sa ohliadol len vpravo, na značke "STOP" nezastal a rozbehol sa smerom na Rooseveltovu ul. Vodič električky už nemal šancu ubrzdiť 38 tonový kolos. Podľa záveru zisťovania vodič električky chybu neurobil.
Reply on: BMko #6372:
Vodič KT8D5 zákon 315/1996 Z. z., pozná veľmi dobre. Čo je u Teba zdvihnuté brko? To uško na nárazníku? Pozri na fotku http://imhd.sk/ke/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f5f9f0edf4f0f0f2&no=7&id=27302aeef5f024f5f2f525, nakoľajovač dvíha vozidlo za rám.
Reply on: Vladimír #6370:
OK. V prípade L3 však hovorím o súčasnom stave od 2.9. T.j., zrýchlenie jazdnej doby na ďaľšom zrekonštruovanom úseku a spustenej preferencii na križovatke s Jantárovou ul. Ďalej bude potrebná úprava chronometráže, ktorá ešte stále počíta s obmedzenou rýchlosťou na Južnej tr. a s CSS na križovatke Slanecká - Nižné Kapustníky. Ďalej sa už nebude pravdepodobne vôbec využívať CSS na križovatke Rovníková - Lubina, vzhľadom k zatvoreniu HM Jednota. Ja si myslím, že sa to dá aj bez Shortyho.

Naviac, na L3 sa údajne plánuje s celodennou výpravou dvojičiek, takže aj rýchlejšia výmena cestujúcich by mohla súčasný ešte viac ovplyvniť.
Inac vratim sa k predcasnemu vylepovaniu CP po reko na juznej triede. Robil som si taky maly prieskum u vodicov ake su reakcie cestujucich. Vacsina si myslela (cestujuci), ze sa jazdi tak ako pred rekonstrukciou a to sa CP vyliepali uz 30.8. Samozrejme vznikali "nervozity" na strane cestujucich, preco meska ten a ten spoj. Vodici museli vysvetlovat, ze to je "jenom jako" a nove CP platia od 2.9.

Tym si DP u mna vysluzil dalsi cierny bod. Ked sa uz tak hrnuli do roboty, tak to mali spravit vo vecernych hodinach z 1.9 na 2.9.
Reply on: BMko #6373:
No ako tak studujem, vsetky fakty tak bola tam aj chyba vodica autobusu ale aj chyba vodica elektricky
Reply on: Sarko #6330:
Podla fotiek usudzujem, neprimerana rychlost vodica elektricky, ten autobus uz musel byt v draznom telese, takze bol viditelna prekazka a podla velkosti vykolaje usudzujem rychlost okolo 50km/h. Nechcem byt odporny voci vodicovy elektricky, ale mal by sa modlit aby neprisiel o papiere, lebo evidentne doslo k poruseniu zakona 315.
http://imhd.sk/ke/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f5f9f0edf4f0f0f2&no=13&id=27302aeef2f124f5f2f525

ako tak pozeram, vodic anakondy asi nepozna zakon 315 a nekolajovaci zakladne bezpecnostne predpisi. Hmm, odkedy sa nakolajuje elektricka pod zo zdvihnutym brkom???
http://www.solarisbus.pl/english_site/inf_6_2004.html solaris pripravil novy desingh, pre solarisi, zmienuje sa aj o Kosickom CNGcku
Reply on: Sarko #6366:
Veď ja s teóriou súhlasím. Radšej 2 min. meškanie ako 1 min. náskok. Ale len šlo o to, že za celý svoj mladý život som ešte nezažil, aby L3 prešla dráhu za 18 minút. Až najbližšie prídem do Košíc a Shorty bude robiť na L3, s veľkou radosťou sa nechám presvedčiť. Lebo ak sa to dá, bolo by to super.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.