Reply on: balky #3129:
Zločin to nie je, ale ide o princíp, že ja ako cudzinec môžem po vzhliadnutí piktogramu na Palackého vystúpiť akože na autobusovej stanici a v areáli stanice ma teoreticky môže čapnúť nejaký strážnik s blbými kecmi a pod. Najlepšie by bolo, keby sa prechod stanicou zlegálnil a patrične tomu pripôsobil.Re #3131 Papyr: Životné skúsenosti ma naučili v Košiciach sa nedobre počúva pochvalné slovo na Prešov a v Prešove zasa pochvalné slovo na Košice

Re #3132 Nodes: Ak sa na L12 hodia sóla bez zmeny intervalu v čase sedla, obávam sa katastrofy. Už dnes je na dennom poriadku, že do 15m Solarisu sa ľudia ledva vojdu. Aby nevznikli nedorozumenia, upresňujem, že píšem o úsek Nová nemocnica - Stará nemocnica. Zvyšná časť trasy - "prívesky" - sú dnes silne predimenzované.
Peter K
Aby benzinovy motor pracoval, je potrebne v urcitom okamihu vytvorit iskru. Preto sa na elektrody vo sviecke privedie vysoke napatie. Ak by boli obe elektrody rovnake, tak mate pravdu. Ale ak je jedna elektroda hrotova a druha plosnejsia, je v tom rozdiel.
Pri rovnakej vzdialenosti a podmienkach, zvysovanim napatia medzi elektrodami dojde skor ku preskoku vtedy, ked je hrotova elektroda kladna. (suvisi to s procesmi vzniku nosicov naboja a najma ich pohyblivostou. Kladny ion je radovo tisicnasobne tazsi ako elektron)
Tu sa jedna o narusenie izolacneho systemu. Neodporucam to spajat s iskrami okolo trolejoveho vedenia, lebo tam ide o snahu neprerusit PRUDOVY OBVOD.