milan005: ak o tom viete, vedia o tom aj zodpovedni v SADke? naco su taketo sluzby, ked si kazdy robi co chce? neverim tomu, ze urcitym ludom v SADke a na magistrate je to lahostajne, len ich o tom treba riadne upovedomit. co sa tyka liniek na stanicu, k nim este dodam, ze vacsina liniek ma zle casovanie a prakticky ich zmysel zachadzania k stanici sa mina, synchranizocia s vlakmi je nulova. ano je tazka 100% synchronizacia hlavne s casovymi intervalmi, ktorymi nase linky ponukaju, vratane moznosti meskania vlaku, ale tu nie je ani len pokus o nacasovanie, bud linky odchadzaju o par minut skor ako je prichod vlaku, alebo si tam proste pekny cas postojite, ak vas to uz ovsem nezlaka radsej na 'taksik'. cakat ze ZSR budu prisposobovat trafikon SADke je snad nemyslitelne a nerealne. jedina moznost v tomto smere je dynamicky pristup. rychliky chodia cca kazde dve hodiny, viem si predstavit moznost hlavne vo vecernych hodinach aby linky mali odchody zo stanice predlzene o 5 minut (linky krizujuce sa s rychlikmi, EC, IC) s nejakym oznacenim na nasledujucich zastavkach pre toleranciu 5tich minut,, by ste sa cudovali, ale parkrat sa mi stalo, ze stacilo 2-3 minutky a bus by som stihol (pre meskanie), samozrejme uvazujuc s odchodom nacas
co sa tyka toho vynechania Zamostia nocnou linkou bol som za to aj ja, pretoze teraz tam sice oficialne chodi, ale nechodi tam. aspon vieme o jednom vodicovi ktory komplet vynechava Zamostie, ale aj tak to zrejme nikomu nevadi ci uz z kompetentnych alebo zamostanov pretoze L50 nejazdia kedze nema dobre trasovanie zo zamostia sa dostanu len na stanicu/hasicsku a radsej ako dat 25sk si myslim ze prejdu peso.
Pre Valca: Zamostie je v skutocnosti len cast medzi ulicami L. Starka a Zlatovskou, medzi Stanicnou a Bratislavskou je Kvetna, a na opacnej strane Stanicnej Nove Zlatovce, ale zvykne sa hovorit idem za mosty;-) a do Zavazia sa rataju Orechove a Istebnik cize vsetko za tratou okrem Zlatoviec a Zablatia
valec: nemyslel som 'uzavreta' doslovne, avsak ak niekto colen trochu 'skritizuje' vase prispevky, tak je to chytrak, ktory sa zastavil rypat a nema argumenty,, na toto forum nezvyknem prispievat, to vsak neznamena, ze nie som v obraze,, ked mam cas tak rad pridem pozriet, co sa nove deje, ovsem problem je v tom, ze stale citam len nejake statistiky a ziadny osoch osobne v TN MHD nepocitujem,, venujete tomuto problemu v Tn vela casu, tak si myslim, ze by bolo na mieste aj na kompetentnych zacat realne tlacit, s tym ci to citaju dost pochybujem - no mozno sa mylim,, hlavny problem stale vidim v ludoch ktori TN SADku vedu, i ked vstupil sukromny kapital, zostalo tam vela ludi, ktori su schopni pracovat maximalne v rezime, ktory posobil v casoch minulych,, ono je akosi zvykom neshopnych ludi v tychto podnikoch nevyhadzovat, ale len presuvat z pozicie na poziciu a vysledok je taky aky je.
co sa dopravy tyka, zamostie nie je len zlatovska ulica, je to sidlisko kvetna, zlatovce, nove zlatovce a zablatie (+- zamarovce, istebnik). Hlavny problem v tejto casti je podla mna trasa liniek, urcite by stalo za uvahu pretrasovat linky (urcite navrhy si viem predstavit, co by mohlo prispiet k vyssiemu narastu cestujucich), rovnako tak je problem vikendovych casov liniek. Linky, ktore idu na ZELEZNICNU STANICU by mali byt dynamicky prisposobovane prichodom a odchodom vlakov a nie raz za rok (lepsi pripad) stanovit nejaky CP a podla neho sa tvarit, ze je vsetko OK a trvat si na svojom, vyjadrenie SAD TN a mesta: 'CP budeme menit ku koncu roku, skor sa zmena nechysta', akoze to je ubohost..., vacsinu casu travim v BA, avsak niektore nove vozidla v TN po takom kratkom case vyzeraju horsie ako uz niekolko rokov fungujuce SORy (to najnovsie co v BA je okrem Solarisov) v BA MHD, zaobchadzanie s novymi vozidlami TN soferov je pozoruhodne (je to trochu nadnesene, ale urcite uznate, ze udrzba vozidiel TN MHD je nulova, mysliet si, ze o nove vozidla nie je potrebne sa starat je dost obmedzene)....
Nie som domáci a tak sa spýtam. Čo v miestnych podmienkach považujete za Zámostie?
Vždy som myslel, že je to sídlisko v okolí Zlatovskej ulice. Ak je to tak, tak potom neviem, v čom bol problém pri nočných spojoch. V návrhoch uvedených v ankete (ku ktorej sa mohol vyjadriť každý návštevník len raz) je len jeden taký, v ktorom táto časť mesta do trasy nočnej linky zahrnutá nebola. A práve tento dostal najmenej hlasov. To, či už niekto pri svojich návrhoch Zámostie vynechal, je už len jeho vlastná krátkozrakosť.
Re #2214 ed: Táto komunita nie je uzatvorená, však si sa sem aj sám, bez akejkoľvek pozvánky, dostal. Každý sem môže priniesť vlastné myšlienky o ktorých tu je možné potom diskutovať. A nikto ti za ne nič zlé nepovie, možno len ak by boli úplne odtrhnuté od reality. Ak máš pocit, že linky do okrajových častí sa tu neriešia, môžeš kľudne začať. Osobne si myslím, že je to len preto, že väčšina prispievateľov je práve z Juhu a Sihote a tak "svoje" linky majú pod drobnohľadom, zatiaľ čo iné nie. Myslím si, že ak sa začne niekto zaujímať aj o iné linky ako 1, 8, 18, 23 a 28, bude to len oživením tejto diskusie.
"cakat ze ludia kompetentni na vas cakaju v tejto diskusii co vymyslite ako riesenie a va najblizsi pracovny den sa to pokusia aplikuju do praxe je smiesne"
Kompetentný určite na to nečakajú, ale môžem ťa ubezpečiť, že všetci kompetentný toto fórum čítajú. Skúseností z iných miest (snáď okrem PN a TT) dokazujú, že ak sa na fóre objaví nejaký použiteľný návrh, alebo objektívna kritika, konanie zodpovedných nenechá na seba dlho čakať. Nemyslím, že práve Trenčín by mal byť výnimkou.
to all: ak povazujete za rypala toho kto pride s urcitym postrehom o tejto uzavretej komunite, tak potom prosim, sudrznost a tlapkanie po ramene je to jedine co vam v tejto komunite vyhovuje a zaplnat stranky 'kecami', ktore nic neriesia a tvarit sa, ze ano bude to co vam zrejme staci,, ja sa venujem uplne inym zalezitostam a nemam na toto cas, rozvoj TN ma vsak zaujima, padlo tu vela skvelych postrehov a navrhov, ale aj tie ktore ma podrazdili a s ktorymi nesuhlasim, tak preto ich spiste a realne aj pokuste riesit, nie len o nich hovorit, pretoze sorry, ale cakat ze ludia kompetentni na vas cakaju v tejto diskusii co vymyslite ako riesenie a va najblizsi pracovny den sa to pokusia aplikuju do praxe je smiesne, GL
Valec: v uzavretej komunite, ktora ma svoje uchvatne nazory a sucasne su absolutne nepriestrelne z ich pohladu, nema to dalej zmysel pre mna rozoberat, problem ktory tu vidim som uviedol, nakolko niektorych obmedzenie je zjavne a PR frazy ako nema agrumenty, schizofrenik a pod. ma nenadchli, tak co viac dodat, ani na jedneho z vas som sa nevyjadril vulgarne, nenadaval som, ledaze by si cital nieco ine ako ja??? prajem vam vela stastia v dalsich analyzach spojov, porusovani znacenia vozidiel a casov a dufam, ze to vsetko bude mat niekedy aj nejaky zmysel
VAM totizto uniklo, ze mi nejde o obhajobu svojich zaujmov, nakolko s linkou dva ako ste si to spojili nemam nic spolocne, ale o to, ze tu sirite keci ako uzasne navrhy trasy linky 50 - z vasho pohladu priam optimalne, kde som pokial sa pamatam v starsich prispevkoch absolutne v tychto nevidel ako navrh v trase zamostie??? preco miesto tychto uzasnych kecov nemate odvahu spisat vsetky tieto nedostatky v TN MHD a zaslat to ma magistrat v TN a SAD TN, alebo priniest osobne? ked uz tak tak strasne mate pocit, ze nieco riesite???
kvorka: ocividne neovladas - co svedci o pouziti v tvojom prispevku, 'schizofrenia' je diagnoza a ak nie si lekar nie si absolutne kompetentny niekoho touto oznacovat, linku dva absolutne nevyuzivam - nebyvan v ani jednej z mestskych casti, ktore dana linka spaja a ktorymi prechadza ... pointa tu bola inde, zjavne ti unikla, dalej nemam uz zaujem s tebou v diskusii pokracovat, nakolko je nezmyselna - myslim rovnako tak z mojej ako z tvojej strany
môj milý, pojmy tu veľmi dobre ovládame. Zato tvoje "vytazenie linky nie je jedine kriterium" - veď ti nikto tvoju linku 2 neruší, pokiaľ si si nevšimol. A ak by sme to tu niekotrí aj navrhli, môžeš napísať opak, je sloboda prejavu. My sa tu bavím o tom, kde je progres, kde treba posilniť, kde v budúcnosti budú prepravné nároky zložitejšie. A to na linke 2 v súčasnej podobe určite nie. Na aké iné časti zabúdame? AK si to myslíš, napíš a zdôvodni, rýpať bez argumentu vie každý.
Pokiaľ ide o to vyťaženie a iné časti prečítaj #2208.
A ten biznis: v TN rozhodne nie je MHD biznis. Už sa konečne trošku zobuď, a čítaj pozorne. Čo si myslíš, že podľa čoho si mesto objednáva kilometre, ak nejde o vyťaženosť? Podľa toho ako sa páči vodičom chodiť? ?
milan005: to nepopieram, su tu konstruktivne pripomienky ... ide tu vsak o to, ze na ine casti ako sihot a juh tu akosi zabudate!
kvorka: pokial nevies co dane slovo 'schizofrenia' znamena, radsej ho nepouzivaj, nehodnotil som mhd tn, ale vase postoje! tie statistiky su krasne, ale mhd ma sluzit obcanom, nie byt ziskovy biznis, z coho plynie, ze vytazenie linky nie je jedine kriterium
Včera na nočáku - L50 - opätovne bez zachádzky na Zámostie, vodič sa na to jednoducho vysral. Čo na to povedať? Výkon dopravy vo verejnom záujme...asi sa na to niekto veľmi rád pozrie! Mesto platí kilometre, ktoré sa nevykonávajú. ? ? ?
možno ťa to prekvapí, ale nie sú tu "sami juzania a ludkovia zo sihote". Väčšinu z pravidelných prispievateľov, ktorí sú aj tvorcami stránok, poznám a viem, že ich názory vychádzajú zo skutočnosti a nie tvrdohlavého zastávania vlastných záujmov.
Pre tvoju informáciu "v kutiku som rad ze toto forum nema prakticky ziadny vyznam na skvalitnovanie mhd v TN" si sám odporuješ: na jednej strane dúfaš, že prispievať sem nemá význam, na druhú stranu si sem napísal. Schyzofrénia? ? Naviac, fórum diskutujúcich nie je orgán, ktorý by mal skvalitňovať MHD, takže sem kľudne môže každý napísať čo si myslí, a kto chce, bude sa zaoberať jeho myšlienkou alebo nie...od toho fórum ako také je. ?
K linke 2: vlastním pomerne presnú štatistiku, ktorú som vo vlastnom voľnom a neplatenom čase /spolu s neoceniteľnou pomocou/ získal, a poviem ti, že vzhľadom na počet spojov a ich obsadenie patrí L2 do spodnej polovičky liniek MHD. V roku 2004 dokonca mala v "x" najviac spojov - 73 spojov na 9,8 km dĺžku trasy a mala len 10% podiel na prepravených osobách. Zato linka 1 a 8 mali 67, resp. 66 spojov a podiel 17 a 14%, linka 11 len 38 spojov a 8%, a linka 23 iba 29 spojov a 5% podiel. Takže linka 2 je na ústupe a to potvrdil aj súčasný CP.
Aj uvedené čásla dokazujú jednoznačne, že progres je najmä u liniek 28,23,21,18,15,11,8 a 1.
urcite nikto nechce L2 rusit ani uberat jej spoje, ale nasadzovat klbove vozidla je potrebne na najvytazenejsie spoje/linky, ktore nemusia mat potom tolko spojov a tym padom sa moze dostat zasa viac kratkych vozidiel do okrajovych casti, asi tolko som chcel povedat.
ako tak citam vase prispevky, tak mam pocit, ze sem pisu sami juzania a ludkovia zo sihote ... linka dva na ustupe? ako ludia sa zobudte, TN netvoria sidliska sihot a juh ... ludia ziju aj za mostami a v inych castiach, v ktorych su odkazani na MHD, takze vas pristup aj s navrhovanou trasou 50ky je kapanek pochybny a v kutiku som rad ze toto forum nema prakticky ziadny vyznam na skvalitnovanie mhd v TN - resp. kompetentni sa tymito tlachaninami nezaoberaju...MHD TN ma velke nedostatky a je tu aj zopar slusnych navrhov a komentarov, ale ako som spomenul hodne z nich je mimo reality!
milan005