Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ed #2229:
ja ťa ubezpečujem, že som niekoľkokrát problémy riešil, a to nielen osobne. Poviem ti nasledovné:
1. mesto TN ako jediné vždy odpovedalo a veci riešilo (predčasné odchody, neoznačovanie vozidiel, neaktuálny CP), naďalej je s mestom dobrá komunikácia, a to aj prostredníctvom webu. Týmto zároveň vyjadrujem pochvalu Ing. Maslovej, vedúcej útvrau životného prostredia a dopravy.

2. SAD: poväčšinou nikto na nič neodpovedá a pchá hlavu do piesku pred problémami. Náznak zlepšenia po nástupe nového vedenia však už opadol, ťažko si priznáva chybu, nehovoriac o odstraňovaní problémov s neoznačovaním vozidiel a predčasnými odchodmi.

Pokiaľ si myslíš, alebo nebodaj máš možnosť niečo s niekým vyriešiť, budeme ti nielen my vďační, ale najmä občania mesta. Lebo ako sám vidíš, je čo meniť. Nezabúdaj však, že imhd nie je všemohúce, je to len o ľuďoch, a asi na tých správnych miestach nesedia tí najsprávnejší. Skús sa preto trochu zamyslieť, podať konštruktívny návrh, skús trochu pokomunikovať s mestom a SAD (čo ti zaberie dosť času, za ktorý nie si zaplatený vo svojom voľne), a až potom píš.

Ad železnica a MHD: odpoveď na súčasné odchody mám, znie takto: z dôvodu rekonštrukčných prác na koridore 120 nie je možné zabezpečiť pri zmenách CP vlakov prípoje na každý spoj. Zabezpečenie prípojov je v súčasnosti na postačujúcej úrovni. Či je alebo nie je vhodné, na tom sa asi zhodneme.

Ad anketa: 36 hlasov je na nej len 2.deň po spustení (začala v sobotu). Takže predčasné závery by som nerobil. Navaic, každý hlasuje len raz, takže žiadne duplicitné hlasovanie.

Ad zásluhy: trošku sa teraz musím pochváliť: L28 presne kopíruje môj návrh, ktorý som zasielal po zmenách lete 2006. Naviac, vtedy bol spravený absolútny preklad liniek 8/18 tak, ako sme navrhovali. CP, ktorý býval nalepený na zastávkach, mával chyby, ktoré sa aj naším pričinením odstránili. Rozlúčková jazda, za ktorú patrí vďaka Ing. Mgr. Popluhárovi - gen. riaditeľovi SAD, bola tiež na podnet fanúšikov MHD. Kontroly zamerané na označovanie busov sa už niekoľkokrát konali na podnety, rovnako sa preskúmavali predčasné odchody. Myslíš, že je to málo?

V čase, keď SAD TN mala stránku aktualizovanú k roku 2004 (t.j. do januára 2008), sme boli jediný web, ktorý poskytoval informácie o CP, cene, trasách a mapku liniek MHD. Naviac, aj v súčasnosti sa len u nás človek dozvie o tom, že značka "D" v CP je špecifikované zle, a skutočne bude obmedzenie kratšie. SAD to na svojom webe nemá. Rovnako nedodržiavanie garantovaných NP spojov. Málo? Moja otázka: čím prispeješ ty? Máš slobodu písať na fórum, tak ju využi, budeme radi, ak bude o om písať. Pre mňa-za mňa, navrhni komplet nový CP (a zistíš, koľko časi to zaberie). Napríklad, niektorí z tebou kritizovaných schyzofrenikov, mimochodom renomovaných docentov na VŠ, vo svojom voľnom čase spravili aj návrh nového CP ako aj pripomienky k premenovávaniu zastávok. A to si myslím, že trba vzdať hold. ?

Takže, ak nie je L2 zrovna tou tvojou linkou, napíš nám o tej svojej, daj do pléna návrhy, ale nezabúdaj, že väčšina tu netára do vetra (okrem výnimiek, ktoré pri pozornom čítaní uvidíš).

PS: odporúčam prečítať si aj históriiu, privítame ak sa niektoré biele miesta ešte upresnia. ☺
valec takze:

- ZSSK si dovolí meniť grafikon každý ROK , ba dokonca aj viac krát za rok,
:: meni sa raz za rok, zvycajne v mesiaci november, alebo december

- vlaky môžu meškať (čo potom, že tento rok chodia aspoň od Bratislavy s predstihom),
:: meskanie uz nie je ani smerom kosice, ani smerom bratislava, v neocakavanych situaciach - vtedy sa neda svietit

- ZSSK si neuráči zmeny oznámiť všetkým SADkám po trase,
:: zmeny CP ZS su vopred zname, upozornuju na to dokonca media! nezavadzaj

- však máme intervalový CP, takže cestujúci si môžu počkať (oprava, toto v TN poväčšine neplatí),
:: ano moze, hodinku, dakujem radsej taxik

- cestujúci (v tomto prípade asi skôr čakajúci) si počas čakania na spoj MHD zatiaľ sadnúť niekam na pivo,
:: dakujem, na ZS herpes dostat nepotrebujem, radsej sa prejdem parkom a pockam uz na hasicskej,, nie kazdy si dovoli zahodit zo svojho dna
pol hodinu - hodinu, viem ten cas stravit aj uzitocnejsie

:: v pripade, ze mam na autobus cakat pol hodinu az hodinu, nema vyznam, aby dane spoje zachadzali k stanici, je to minimalne usmevne a ak vam to robi problem pochopit, je mi luto
valec: ponahladm sa takze len narychlo, kazdy rok no to je neskutocne! myslim, ze je to dost obmedzeny pristup (pivko a spol...). ked mate takyto pristup vi, tak potom sa ani necudujem, ze situacia je taka aka je, ale budis.....
vsetkym dotknutych, do ktorych som sa subjektivne 'navazal' sa ospravedlnujem, v principe som pochopil, autori ktori prevazne tvoria toto forum maju nadalej zaujem len tlachat do vetra, nikto ste mi neodpovedali na otazku preco dane problemy neriesite s kompetentnymi, su tu omnoho vacsie problemy ako nesvietiace LED panely a to jednym z nich je nezmyselne nacasovanie liniek na zeleznicnu stanicu ('kozmeticke' upravy su druhorade) :: ano anketa s 36 hlasmi ma dokaze naozaj presvedcit, imho ak mam moznost zahlasovat za linku len raz a sucasne len za jednu (zvazim ktoru - mozno aj subjektivne), tak potom sa akosi mina zmysel 😉 porozmyslaj nad tym, cely cas sa vyhybate otazkam ktore pokladam a len sa neskutocne do vas navazam, su vobec nejake vysledky, ktore sa v MHD prejavili a mali ste na tom zasluhu???
Reply on: ed #2221:
Prispôsobovať odchody MHD príchodom vlakom nie je možné, lebo:
- ZSSK si dovolí meniť grafikon každý ROK ❗ , ba dokonca aj viac krát za rok,
- vlaky môžu meškať (čo potom, že tento rok chodia aspoň od Bratislavy s predstihom),
- ZSSK si neuráči zmeny oznámiť všetkým SADkám po trase,
- však máme intervalový CP, takže cestujúci si môžu počkať (oprava, toto v TN poväčšine neplatí),
- cestujúci (v tomto prípade asi skôr čakajúci) si počas čakania na spoj MHD zatiaľ sadnúť niekam na pivo,
- ... (viac dôvodov prečo sa nedá si môžeš nájsť v žilinskej diskusii z 29.-30.1.2006 a niečo nájdeš aj medzi 27.9 a 6.10.2006).

Re #2227 draxter: Podľa mňa je potrebná reorganizácia myslenia ľudí na SADke (sorry Juraj). Lebo zmenil sa majiteľ podniku, zmenil sa riaditeľ, nové sú autobusy, chystá sa výmena označníkov ale podľa toho čo tu čítam, služby MHD nejak vyššiu kvalitu stále nemajú.
Reply on: Valec #2216:
opäť súhlas. Naviac, v súčasnosti (viď príspevky z víkendu) nemá zachádza za mosty zmysel, lebo vidiči ju aj tak nevykonávajú a nikto tam ani nenasadá. Je treba reorganizácia L50.
Reply on: ed #2213:
pre tvoju pozornoť (ktorá ti v tomto príspevku jednoznačne ušla):
http://www.imhd.sk/tn/index.php?w=3825242e29ef3934252b2e21ea

-takže chýba zámostie, čo? klikni si aj na otázky. Myslím si, že zaznačenie na mape spolu s umiestnením zastávok nie je asi "ledabolo" práca, takže tu absolútne s tebou nesúhlasím, žeby sa pri L50 neuvažovalo so zámostím. S výnimkou jediného návrhu (spomedzi štyroch), ktorý aj tak získal hlasov najmenej.

Takže zváž slová, pretože "pokial sa pamatam v starsich prispevkoch absolutne v tychto nevidel ako navrh v trase zamostie" je nanajvýš scestné tvrdenie. A týmto v mene tvorcov stránky apelujem na tvoju objektívnosť, kritika musí byť vyvážená, ale len tak sa navážať do niekoho, ako je kvorka, ktorý ti poskytol aj argumenty, ktoré by si inde ťažko hľadal...
Reply on: Valec #2212:
úplný súhlas.
Reply on: ed #2213:
pretoze by to nicomu nepomohlo, pani vrchny by sa na tom zasmiali a bolo by vybaveneee.....
Reply on: ed #2211:
radsej sa na to vykasli, lebo ani nevies o com hovoriiis
Reply on: milan005 #2206:
milan ale na to by sme potrebovali este minimalne 5 az 7 klbov
milan005: ak o tom viete, vedia o tom aj zodpovedni v SADke? naco su taketo sluzby, ked si kazdy robi co chce? neverim tomu, ze urcitym ludom v SADke a na magistrate je to lahostajne, len ich o tom treba riadne upovedomit. co sa tyka liniek na stanicu, k nim este dodam, ze vacsina liniek ma zle casovanie a prakticky ich zmysel zachadzania k stanici sa mina, synchranizocia s vlakmi je nulova. ano je tazka 100% synchronizacia hlavne s casovymi intervalmi, ktorymi nase linky ponukaju, vratane moznosti meskania vlaku, ale tu nie je ani len pokus o nacasovanie, bud linky odchadzaju o par minut skor ako je prichod vlaku, alebo si tam proste pekny cas postojite, ak vas to uz ovsem nezlaka radsej na 'taksik'. cakat ze ZSR budu prisposobovat trafikon SADke je snad nemyslitelne a nerealne. jedina moznost v tomto smere je dynamicky pristup. rychliky chodia cca kazde dve hodiny, viem si predstavit moznost hlavne vo vecernych hodinach aby linky mali odchody zo stanice predlzene o 5 minut (linky krizujuce sa s rychlikmi, EC, IC) s nejakym oznacenim na nasledujucich zastavkach pre toleranciu 5tich minut,, by ste sa cudovali, ale parkrat sa mi stalo, ze stacilo 2-3 minutky a bus by som stihol (pre meskanie), samozrejme uvazujuc s odchodom nacas
napada ma ze zilinska nocna linka 51 obsluhuje priblizne plochu z takym poctom obyvatelov ako je nasa cast mesta "za Vahom" tak zriadme L51:D
Reply on: kvorka #2192:
tak urcite vypateee, oni to robia pravidelne ze to vypinaju smerom hore...
Reply on: ed #2214:
co sa tyka toho vynechania Zamostia nocnou linkou bol som za to aj ja, pretoze teraz tam sice oficialne chodi, ale nechodi tam. aspon vieme o jednom vodicovi ktory komplet vynechava Zamostie, ale aj tak to zrejme nikomu nevadi ci uz z kompetentnych alebo zamostanov pretoze L50 nejazdia kedze nema dobre trasovanie zo zamostia sa dostanu len na stanicu/hasicsku a radsej ako dat 25sk si myslim ze prejdu peso.
Pre Valca: Zamostie je v skutocnosti len cast medzi ulicami L. Starka a Zlatovskou, medzi Stanicnou a Bratislavskou je Kvetna, a na opacnej strane Stanicnej Nove Zlatovce, ale zvykne sa hovorit idem za mosty;-) a do Zavazia sa rataju Orechove a Istebnik cize vsetko za tratou okrem Zlatoviec a Zablatia
valec: nemyslel som 'uzavreta' doslovne, avsak ak niekto colen trochu 'skritizuje' vase prispevky, tak je to chytrak, ktory sa zastavil rypat a nema argumenty,, na toto forum nezvyknem prispievat, to vsak neznamena, ze nie som v obraze,, ked mam cas tak rad pridem pozriet, co sa nove deje, ovsem problem je v tom, ze stale citam len nejake statistiky a ziadny osoch osobne v TN MHD nepocitujem,, venujete tomuto problemu v Tn vela casu, tak si myslim, ze by bolo na mieste aj na kompetentnych zacat realne tlacit, s tym ci to citaju dost pochybujem - no mozno sa mylim,, hlavny problem stale vidim v ludoch ktori TN SADku vedu, i ked vstupil sukromny kapital, zostalo tam vela ludi, ktori su schopni pracovat maximalne v rezime, ktory posobil v casoch minulych,, ono je akosi zvykom neshopnych ludi v tychto podnikoch nevyhadzovat, ale len presuvat z pozicie na poziciu a vysledok je taky aky je.
co sa dopravy tyka, zamostie nie je len zlatovska ulica, je to sidlisko kvetna, zlatovce, nove zlatovce a zablatie (+- zamarovce, istebnik). Hlavny problem v tejto casti je podla mna trasa liniek, urcite by stalo za uvahu pretrasovat linky (urcite navrhy si viem predstavit, co by mohlo prispiet k vyssiemu narastu cestujucich), rovnako tak je problem vikendovych casov liniek. Linky, ktore idu na ZELEZNICNU STANICU by mali byt dynamicky prisposobovane prichodom a odchodom vlakov a nie raz za rok (lepsi pripad) stanovit nejaky CP a podla neho sa tvarit, ze je vsetko OK a trvat si na svojom, vyjadrenie SAD TN a mesta: 'CP budeme menit ku koncu roku, skor sa zmena nechysta', akoze to je ubohost..., vacsinu casu travim v BA, avsak niektore nove vozidla v TN po takom kratkom case vyzeraju horsie ako uz niekolko rokov fungujuce SORy (to najnovsie co v BA je okrem Solarisov) v BA MHD, zaobchadzanie s novymi vozidlami TN soferov je pozoruhodne (je to trochu nadnesene, ale urcite uznate, ze udrzba vozidiel TN MHD je nulova, mysliet si, ze o nove vozidla nie je potrebne sa starat je dost obmedzene)....
Reply on: ed #2213:
Nie som domáci a tak sa spýtam. Čo v miestnych podmienkach považujete za Zámostie?
Vždy som myslel, že je to sídlisko v okolí Zlatovskej ulice. Ak je to tak, tak potom neviem, v čom bol problém pri nočných spojoch. V návrhoch uvedených v ankete (ku ktorej sa mohol vyjadriť každý návštevník len raz) je len jeden taký, v ktorom táto časť mesta do trasy nočnej linky zahrnutá nebola. A práve tento dostal najmenej hlasov. To, či už niekto pri svojich návrhoch Zámostie vynechal, je už len jeho vlastná krátkozrakosť.

Re #2214 ed: Táto komunita nie je uzatvorená, však si sa sem aj sám, bez akejkoľvek pozvánky, dostal. Každý sem môže priniesť vlastné myšlienky o ktorých tu je možné potom diskutovať. A nikto ti za ne nič zlé nepovie, možno len ak by boli úplne odtrhnuté od reality. Ak máš pocit, že linky do okrajových častí sa tu neriešia, môžeš kľudne začať. Osobne si myslím, že je to len preto, že väčšina prispievateľov je práve z Juhu a Sihote a tak "svoje" linky majú pod drobnohľadom, zatiaľ čo iné nie. Myslím si, že ak sa začne niekto zaujímať aj o iné linky ako 1, 8, 18, 23 a 28, bude to len oživením tejto diskusie.

"cakat ze ludia kompetentni na vas cakaju v tejto diskusii co vymyslite ako riesenie a va najblizsi pracovny den sa to pokusia aplikuju do praxe je smiesne"
Kompetentný určite na to nečakajú, ale môžem ťa ubezpečiť, že všetci kompetentný toto fórum čítajú. Skúseností z iných miest (snáď okrem PN a TT) dokazujú, že ak sa na fóre objaví nejaký použiteľný návrh, alebo objektívna kritika, konanie zodpovedných nenechá na seba dlho čakať. Nemyslím, že práve Trenčín by mal byť výnimkou.
Vcera linka 8 vecer cca 20.50h z Generala svobodu razc. sla o 5 minut skor. Utekal som na nu a pred dverami mi d.bil zavrel a odisiel..... parada...
to all: ak povazujete za rypala toho kto pride s urcitym postrehom o tejto uzavretej komunite, tak potom prosim, sudrznost a tlapkanie po ramene je to jedine co vam v tejto komunite vyhovuje a zaplnat stranky 'kecami', ktore nic neriesia a tvarit sa, ze ano bude to co vam zrejme staci,, ja sa venujem uplne inym zalezitostam a nemam na toto cas, rozvoj TN ma vsak zaujima, padlo tu vela skvelych postrehov a navrhov, ale aj tie ktore ma podrazdili a s ktorymi nesuhlasim, tak preto ich spiste a realne aj pokuste riesit, nie len o nich hovorit, pretoze sorry, ale cakat ze ludia kompetentni na vas cakaju v tejto diskusii co vymyslite ako riesenie a va najblizsi pracovny den sa to pokusia aplikuju do praxe je smiesne, GL
Valec: v uzavretej komunite, ktora ma svoje uchvatne nazory a sucasne su absolutne nepriestrelne z ich pohladu, nema to dalej zmysel pre mna rozoberat, problem ktory tu vidim som uviedol, nakolko niektorych obmedzenie je zjavne a PR frazy ako nema agrumenty, schizofrenik a pod. ma nenadchli, tak co viac dodat, ani na jedneho z vas som sa nevyjadril vulgarne, nenadaval som, ledaze by si cital nieco ine ako ja??? prajem vam vela stastia v dalsich analyzach spojov, porusovani znacenia vozidiel a casov a dufam, ze to vsetko bude mat niekedy aj nejaky zmysel
VAM totizto uniklo, ze mi nejde o obhajobu svojich zaujmov, nakolko s linkou dva ako ste si to spojili nemam nic spolocne, ale o to, ze tu sirite keci ako uzasne navrhy trasy linky 50 - z vasho pohladu priam optimalne, kde som pokial sa pamatam v starsich prispevkoch absolutne v tychto nevidel ako navrh v trase zamostie??? preco miesto tychto uzasnych kecov nemate odvahu spisat vsetky tieto nedostatky v TN MHD a zaslat to ma magistrat v TN a SAD TN, alebo priniest osobne? ked uz tak tak strasne mate pocit, ze nieco riesite???

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.