Reply on: mikeska #15605:
Prestup nie je garantovaný, ale najmä v čase, kedy je interval dlhší, teda mimo špičky, tu podnety od cestujúcich na nestíhanie prestupov prakticky neevidujeme (napr. v porovnaní s prestupmi na Hasičskej, kde sme zo začiatku evidovali podnety takmer denne). Čo sa týka lavičiek a prístreškov, tu by som odporučil obyvateľom, aby namiesto podávania nepravdivých informácií poslancom o počte prestupov tlačili na svojich poslancov, aby z rozpočtu MČ Sever vyčlenili peniaze na doplnenie mobiliáru. Každá mestská časť má rozpočet 500 tis. eur, ktoré prerozdeľujú poslanci na výbore MČ. Z toho by nejaký ten prístrešok a lavička určite vyšli.Teraz však vážne, prestupy si námatkovo kontrolujeme aj my, ak sa preukáže problém so spoľahlivosťou, budeme to riešiť. Nič to však nemení na tom, že na spojenie s priemerne 2-3 cestujúcimi na spoj vracať priamu linku nebudeme.
Je nereálne, ak by sme linku 1 posilnili a nechali v Kubrej, aby sa počet cestujúcich do BIILY a k MAXu zvýšil zo 60 na 98. Ak by vôbec k nejakému nárastu došlo, tahalo by ho pravdepodobne sídlisko Pred poľom vo vzťahu k MAXu. Jednoducho by sme narazili na strop v podobe veľkosti mestskej časti. Nezabúdajme tiež, že spojenie Sihote s MAXom nie je jediná úloha linky 1. Linka vstupuje do prekladu a vďaka jej krátkemu intervalu má Sihoť IV zabezpečený v smere do mesta 5 minútový interval v špičke a 10 minút v ostatnom čase. Takisto táto zmena vytvára predpoklad pre efektívnejšie využívanie kĺbových vozidiel, ktorých je len 5, a to aj vďaka možnosti prejazdovania medzi linkami 1 a 8 na oboch konečných zastávkach. Pokiaľ má linka na jednom konci sídlisko o veľkosti priemerného okresného mesta a na druhom konci rurálnu mestskú časť, kĺbové vozidlá na nej nasadené by nikdy neboli využité efektívne.
Michal Mazánik
Prípoj na linku 11 je v smere z mesta od každého druhého spoja linky 1, teda raz za pol hodinu v špičke a raz za hodinu v ostatných časoch. Toto presne zodpovedá intervalu pôvodnej linky 11.
Nakoľko došlo k navýšeniu počtu spojov na linke 1, prepočet na spoj v prípade porovnania linky 1 nepovažujem za tú najvhodnejšiu metódu, na čo sme v e-maili upozornili aj poslancov mestskej časti Sever. 60 vs bezmála 100 cestujúcich denne je podstatný rozdiel. Pripomínam tiež, že ide o dáta za obdobie tesne po spustení prevádzky, kedy ešte časť obyvateľov Sihote nemusela na túto zmenu zareagovať zmenou dopravného správania.