Reply on: mikeska #15605:
Prestup nie je garantovaný, ale najmä v čase, kedy je interval dlhší, teda mimo špičky, tu podnety od cestujúcich na nestíhanie prestupov prakticky neevidujeme (napr. v porovnaní s prestupmi na Hasičskej, kde sme zo začiatku evidovali podnety takmer denne). Čo sa týka lavičiek a prístreškov, tu by som odporučil obyvateľom, aby namiesto podávania nepravdivých informácií poslancom o počte prestupov tlačili na svojich poslancov, aby z rozpočtu MČ Sever vyčlenili peniaze na doplnenie mobiliáru. Každá mestská časť má rozpočet 500 tis. eur, ktoré prerozdeľujú poslanci na výbore MČ. Z toho by nejaký ten prístrešok a lavička určite vyšli.Teraz však vážne, prestupy si námatkovo kontrolujeme aj my, ak sa preukáže problém so spoľahlivosťou, budeme to riešiť. Nič to však nemení na tom, že na spojenie s priemerne 2-3 cestujúcimi na spoj vracať priamu linku nebudeme.
Je nereálne, ak by sme linku 1 posilnili a nechali v Kubrej, aby sa počet cestujúcich do BIILY a k MAXu zvýšil zo 60 na 98. Ak by vôbec k nejakému nárastu došlo, tahalo by ho pravdepodobne sídlisko Pred poľom vo vzťahu k MAXu. Jednoducho by sme narazili na strop v podobe veľkosti mestskej časti. Nezabúdajme tiež, že spojenie Sihote s MAXom nie je jediná úloha linky 1. Linka vstupuje do prekladu a vďaka jej krátkemu intervalu má Sihoť IV zabezpečený v smere do mesta 5 minútový interval v špičke a 10 minút v ostatnom čase. Takisto táto zmena vytvára predpoklad pre efektívnejšie využívanie kĺbových vozidiel, ktorých je len 5, a to aj vďaka možnosti prejazdovania medzi linkami 1 a 8 na oboch konečných zastávkach. Pokiaľ má linka na jednom konci sídlisko o veľkosti priemerného okresného mesta a na druhom konci rurálnu mestskú časť, kĺbové vozidlá na nej nasadené by nikdy neboli využité efektívne.
Michal Mazánik
Potvrdzuje sa, že linka 11 sa nemala meniť? V Kubrici sme prišli o jednotlivcov, na novej trase Kubrá - Sihoť sme získali 120 cestujúcich za pracovný deň, ktorí predtým nemohli MHD cestovať vôbec alebo len obtiažne za cestovný čas, za ktorý by to prešli aj pešo. MHD sa nastavuje tak, aby sme vyhoveli väčšine, nie uspokojovali subjektívne preferencie do nákupných reťazcov. Toto spojenie, ktoré údajne nikto nepotreboval, si ľudia obľúbili tak, že k 15. decembru samotní Kubrania žiadali jeho posilnenie v špičkách, a to aj prostredníctvom svojich poslancov.
Obmedzovanie linky 2 ani 7 sa v žiadnom prípade neplánuje. Dôvody, pre ktoré je linka 2 nastavená tak, ako je, sme tu s kolegom písali už veľakrát. Ľudia na Novinách si začínajú zvykať, že môžu cestovať MHD a obmedzenie linky v tomto bode by bola strategická chyba. Pokiaľ sa na niečo v súvislosti s linkou 2 chceme zamerať, tak je to zvýšenie jej atraktivity napríklad drobnými úpravami trasy (naďalej so zachovaním premávky cez podjazd Jesenského), ale nie osekávanie spojov.