Reply on: mikeska #15605:
Prestup nie je garantovaný, ale najmä v čase, kedy je interval dlhší, teda mimo špičky, tu podnety od cestujúcich na nestíhanie prestupov prakticky neevidujeme (napr. v porovnaní s prestupmi na Hasičskej, kde sme zo začiatku evidovali podnety takmer denne). Čo sa týka lavičiek a prístreškov, tu by som odporučil obyvateľom, aby namiesto podávania nepravdivých informácií poslancom o počte prestupov tlačili na svojich poslancov, aby z rozpočtu MČ Sever vyčlenili peniaze na doplnenie mobiliáru. Každá mestská časť má rozpočet 500 tis. eur, ktoré prerozdeľujú poslanci na výbore MČ. Z toho by nejaký ten prístrešok a lavička určite vyšli.Teraz však vážne, prestupy si námatkovo kontrolujeme aj my, ak sa preukáže problém so spoľahlivosťou, budeme to riešiť. Nič to však nemení na tom, že na spojenie s priemerne 2-3 cestujúcimi na spoj vracať priamu linku nebudeme.
Je nereálne, ak by sme linku 1 posilnili a nechali v Kubrej, aby sa počet cestujúcich do BIILY a k MAXu zvýšil zo 60 na 98. Ak by vôbec k nejakému nárastu došlo, tahalo by ho pravdepodobne sídlisko Pred poľom vo vzťahu k MAXu. Jednoducho by sme narazili na strop v podobe veľkosti mestskej časti. Nezabúdajme tiež, že spojenie Sihote s MAXom nie je jediná úloha linky 1. Linka vstupuje do prekladu a vďaka jej krátkemu intervalu má Sihoť IV zabezpečený v smere do mesta 5 minútový interval v špičke a 10 minút v ostatnom čase. Takisto táto zmena vytvára predpoklad pre efektívnejšie využívanie kĺbových vozidiel, ktorých je len 5, a to aj vďaka možnosti prejazdovania medzi linkami 1 a 8 na oboch konečných zastávkach. Pokiaľ má linka na jednom konci sídlisko o veľkosti priemerného okresného mesta a na druhom konci rurálnu mestskú časť, kĺbové vozidlá na nej nasadené by nikdy neboli využité efektívne.
theo
Niečo pozitívne tu pár dní dozadu bolo písané ohľadom Východnej+Lavičkovej, OC Laugarício aj Nozdrkovce v príspevku #15420
Ale akékoľvek číslo z toho vypadne, môžeš ho "odmietnúť" práve zmenou kilometrov a zmenou cestovného. Pričom zmenu cestovného môžeš interpretovať oboma smermi - že odlákalo cestujúcich ale aj tak, že prilákalo cestujúcich (zvýšenie základného cestovného, ale zároveň zvýhodnenie predplatných v porovnaní so základným cestovným).
Čo sa garantovaných prestupov týka; v regionálnej autobusovej doprave, kde je z nejakej kopanice do spádovej obce riziko meškania kvôli zápche nulové, má veľa spojov minimálne čakanie 5 minút.
Podobne prestupy fungujú pri diaľkovej vlakovej doprave, kde ZSSK častokrát pracuje s 5+ minútovým prestupovým časom a cestujúcim to asi moc nevadí.
Takže cez víkendy by som v Trenčíne asi pracoval s prestupovým časom 5 minút, ak do danej lokality nejde ďalší spoj v priebehu 15 minút (napr. Laugarácio). V týždni kvôli zápcham a intervalu nad 15 minút do niektorých lokalít, sú prestupy za trest.