Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan005 #4099:
Hlavne v takom meste ako TN, kde majú autobusy redšie intervaly by nasadzovanie výlučné sólo autobusov s tým, že by sa skrátili intervaly niekde. Nebolo by potom ani od veci zauvažovať nad prekladaním liniek, ktoré premávajú dlho v súbehu. Určite niektoré poradia keby boli počas špičiek klbákom tak by to neuškodilo. Ak existuje nejaké fixné nasadzovanie klbákov, tak nech klbáky idú po krátkom buse v za dlhší čas a sóla po klbákoch za kratší čas, aby nepremávali klbáky poloprázdne a sóla preplnené.
Reply on: BB-Schuhu #4100:
V BB to určite nebolo tým, že by Citelis nebol dostatočne plnohodnotnou náhradou B 961.
Reply on: BB-Schuhu #4103:
Bystrické podmienky sú dosť špecifické. Za normálnych okolností by si mesto nového dopravcu už v zmluve zaviazalo tým, koľko autobusov akého typu má kúpiť a sankcionovalo by ho v prípade, že by to nedodržal. Lenže Bystrica je skorumpovaný Banánistán, v ktorom SAD ZV aj kraju prechádajú veci, za ktoré by v civilizovanej spoločnosti nielenže platili obrovské pokuty, ale pár ľudí by skončilo v base (napr. X-linky). Sorry, ak to znie trochu drsne, ale v prípade BB u mňa akákoľvek objektivita letí oknom. To, čo sa tam deje je pre mňa stelesnenie všetkého, čo je s týmto štátom v neporiadku...

A teraz, keď som sa vydýchal, prejdime k veci :
Jedna vec, ktorá mi na Crosswayoch LE vadí sú práve tie uzučké zadné dvere a vysoká zadná plošina - znižuje to kapacitu a sťažuje výmenu cestujúcich. Ono v menších prevádzkach s nástupom prednými dverami ako Martin je to celkom v pohode, v Trenčíne s nástupom dvomi dverami mi to už pripadá trochu na hrane, ale závisí od toho, na aké poradia sú vypravované. Lenže kĺbové autobusy sú väčšinou vypravované na vyťažené nosné linky a nemôžem si pomôcť, ale v takej Bratislave alebo Prahe si kĺbák s takýmto zadkom predstaviť neviem. Dovolím si tvrdiť, že v modernej veľkomestskej MHD je morálne zastaralé vozidlo zo schodami pri ktorýchkoľvek dverách. Veľké mestské dopravné podniky ako Praha, Brno alebo Bratislava by tento typ odmietli z fleku a pár menších objednávateľov berúcich po piatich-šiestich kusoch by im náklady na vývoj nevrátilo. A čo sa týka prímestskej verzie... neviem. Karosa C744 nebola žiadny extra bestseller a typu C943 sa predalo iba okolo 40 kusov? Je pravda, že prišli na trh v zlom období, keď na nejakú obnovu vozového parku neboli peniaze, ale myslím že ani dnes by veľkú dieru do sveta neurobili. A celkom obdivujem Sor, že sa do tohoto segmentu pustil.
Reply on: irizar #4101:
áno, Crossway 10,6 jazdí niekde aj namiesto Ikarusov 280.10. Inak som zvedavý, či aj nejaké Crosswaye 12 budú na prímesto, alebo len kraťásky?
Reply on: irizar #4101:
Dobre, napr. SOR NC 18 je niečo iné, TEDOM nepoznám, ja som však skôr narážal na Citelis s jeho typickým usporiadaním sedačiek (všetci to dobre poznáme).

Nechcem tu rozoberať BB, ale kus pravdy na tom je. Som presvedčený, keby SAD ZV mala kúpiť tie autobusy nie v roku 2006, ale o rok neskôr - v roku 2007 (t.j. po ukončení výroby B961E), takmer isto by sa nekúpil rovnaký počet nízkopodlažákov. A tie sa tak skoro ani nekúpia (myslím kĺby).
Reply on: milan005 #4089:
všetko bude, len my nebudeme... ?
Reply on: BB-Schuhu #4100:
Prečo preboha by bolo nepohodlné cestovať v NP vozidle na prímestských linkách? Napríklad SOR ponúka svoj NB18 aj v prímestskom prevedení, takisto aj Solaris...
A to, že v BB sa kupovali ojazdeniny nemá nič spoločné s tým, že sa prestal vyrábať typ 961, ale len a len s obchodnou politikou Intergalaktickej...

Re #4097 kvorka: No neviem. Nemám poňatia, koľko kusov sa musí predať aby bol vývoj busu rentabilný, ale v dnešnej konkurencii lacnejšieho SORu a nabiehajúceho Tedomu by som to až tak sľubne nevidel. Zober si, koľko cestujúcich z verejnej dopravy za posledných desať rokov ubudlo a na tomto trende sa tak skoro nič nezmení. Dnes sa ide skôr cestou menších vozov - viz. nové trenčianske prímestské Crossy na niektorých linkách, kde predtým bývali Ikarusy.
Reply on: kvorka #4094:
Presne tak!
Citelis nepovažujem za plnohodnotnú náhradu B961. Určite by mala byť k dispozícii kĺbová verzia low-entry modelu. Predovšetkým vo väčších aglomeráciách s väčším dopytom cestujúcich (napr. kedysi Trenčín-Dubnica n. Váhom-Ilava) je prinajmenšom nepohodlné cestovať v NP vozidle. Je jasné, že dopyt už nie je ani zďaleka taký ako počas "vrcholových" 80-tych rokoch, ale aj tak si nemyslím, že o bus by nebol záujem.
Ukážkovým príkladom je BB, kde po ukončení výroby B961 sa začali skupovať ojazdené B741. Nie všade platí, skončili B961-ky, nahradia ich Citelisy.
Niet sa ani comu bohuzial cudovat:( klby stracaju opodstatnenie. Poviem za TN jeden z najvacsich zavodov Trens v uplynulom obdobi poprepustal vacsinu zamestnancov a prave tento zavod "zivil" klby na L1. Hlavne v rannych hodinach. Takisto vyhodnost cestovania busom je mala, pri smiesnych cenach PCL si kazdy 2 krat spocita ci je lepsie ist do roboty busom alebo autom, na biku. Tie casy kedy sa stverali hore Juhom plne Ikarusy su prec. Dnes si skor myslim ze je rozumnejsie radsej dat viac solo busov s vacsou intenzitou spojov ako vacsiu kapacitu(klb) na ukor poctu spojov. A preto asi aj dopravcovia nemaju o klby taky zaujem
Reply on: no.ev.di. #4091:
Ako už si mal napísane Crossway je samostatný model podobnej koncepcie ako diaľkové Aresy či Evadysi, teda ďalší vývojový stupeň slúžiaci však ako náhrada prímestských C954. Koncepcia LE bola taktiež najskôr pre prímestskú dopravu keďže nízkopodlažnosť je dnešný trend a až tak prišiel mestský model.
Citelis vychádza z Francúzskej koncepcie dokonca jeden čas kolovali na nete foto busov predchodcov Citybusu. Žiaľ toto je ponúkané ako náhrada za 952/961.
Ako som počul kĺbový autobus pripravuje Tedom a aj prešovský PRE-OS, ale po klbákoch veľký dopyt nie je.
Reply on: irizar #4095:
no ale predsa, Citelis/Citybus sú rovesníkom B961-tky, takže skôr nejaká verzia LE kĺbu by sa šikla. Určite by si prišla továreň Karosa ešte na svoje.
*Púchov / Považská Bystrica - V pondelok odovzdajú do podnikov v Púchove a Novom Meste nad Váhom ďalšie nové klimatizované autobusy Crossway od spoločnosti Irisbus. Do prevádzky SAD Trenčín, a.s., v Púchove a Považskej Bystrici pribudne 15 kusov a do prevádzky v Novom Meste nad Váhom a Myjave 17 autobusov. Denne sa v týchto regiónoch len v nových autobusoch odvezie takmer 20.000 cestujúcich a každý z autobusov prejde zhruba 250 km.

Slávnostné odovzdanie autobusov pre Považskú Bystricu a Púchov bude v Púchove v areáli SAD o 10.00 h.
Slávnostné odovzdanie 17 autobusov pre Nové Mesto nad Váhom a Myjavu bude v NMnV v areáli SAD o 12.00 h.
Všetky autobusy budú pristavené, každý bude označený tabuľou s informáciou kam bude premávať. Autobusy odovzdá predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Pavol Sedláček, MPH a generálny riaditeľ SAD Trenčín, a.s., Juraj Popluhár.
Reply on: kvorka #4094:
Nástupcom rady 961 ako kĺbového mestského autobusu je Citelis 18. Vysokopodlažné mestské autobusy sa už tuším v našich končinách ani nevyrábajú a, na rozdiel od sól, trh s kĺbmi nie je až taký veľký, aby si mohol Irisbus dovoliť vývoj produktu, ktorým by konkuroval inému svojmu modelu. A čo sa týka prímestských kĺbákov, tie sú tuším v Mýte všeobecne v nemilosti...
Reply on: no.ev.di. #4093:
kĺbový Crossway by bol určite dobrý, ktovie či sa chytia, lebo nástupca B961 dosť citeľne chýba.
Reply on: irizar #4092:
tak vždy lepší Citelis ako rozpadávajúce sa B732. V BA to nášim "expertom" nezaplo a neuvážene odignorovali B931,932,952,941 a 961. Nehovorím, že 931,932 a 941 museli kupovať ale už rady 952 a 961 sa oplatilo kupovať lebo Karosy B741 začali ťahali cez 10 rokov a najmladšie 731 mali v roku 2003 už 10 rokov, a to boli najmladšie. Síce väčšinu máme po GO na plyn, avšak donekonečna sa nedá ísť hentou cestou ?
Reply on: no.ev.di. #4091:
Crossway je samostatný model, nezávislý na Citelise. Pôvodne aj bol vyvinutý ako prímestský voz, tá trojdverová LE varianta mi príde ako z povinnosti pre chudobnejšie trhy - tretie dvere tam boli len tak "plácnuté", sú úzke a vedú k nim schody ako do domčeka na stračej nôžke (myslím že kdesi sú tu aj fotky). Pravdu povediac, v prevádzke z nástupom všetkými dverami a častým striedaním cestujúcich si ho veľmi predstaviť neviem... Ale na druhej strane, Citelis čo sa týka interiéru tiež nie je žiadna výhra, akurát že tam sa nešplháš do zadnej časti vozidla ale "iba" do sedačiek...
Reply on: irizar #4090:
vyrábajú sa Crosswaye aj v kĺbovej verzii, alebo je to aspoň v pláne? Mimochodom Crosswaye sú pokračovanie po Citelisoch alebo nejaké iná sorta zvlášt vyvinutá? Lebo ako vidím sú k dispozícii aj trojdverové tzv. mestské verzie. Pôvodne som myslel, že to je skôr autobus vyvinutý pre prímestské a diaľkové linky.
uz od minuleho tyzdna mala zmena zobrazovania na vnutornych svetelnych tabulach, nazov zastavky zobrazuje uz len priamo v zastavke, trochu mozno vytknut to, ze zastavku zobrazi naozaj az takmer pri zastaveni busu v zastavke a naopak po jeho odchode z nej ju este pekny kusok zobrazuje. Ja by som navrhol aby ju ukazalo napr. 200m pred zastavkou a vyplo okamzite po odchode busu zo zastavky. Lebo takto cestujuci co chce vediet ci uz je zastavka ktora nasleduje, ta na ktorej chce vystupit musi sa tak ci tak postavit k dveram, aby mu vodic vobec zastavil a pockat az kym bus zastavi na zastavke a to potom to zobrazovanie trochu straca svoj zmysel
Zmena otváracích hodín Kancelárie predpredaja a informácií v Trenčíne www.sadtn.sk

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.