Reply on: irizar #4101:
Dobre, napr. SOR NC 18 je niečo iné, TEDOM nepoznám, ja som však skôr narážal na Citelis s jeho typickým usporiadaním sedačiek (všetci to dobre poznáme). Nechcem tu rozoberať BB, ale kus pravdy na tom je. Som presvedčený, keby SAD ZV mala kúpiť tie autobusy nie v roku 2006, ale o rok neskôr - v roku 2007 (t.j. po ukončení výroby B961E), takmer isto by sa nekúpil rovnaký počet nízkopodlažákov. A tie sa tak skoro ani nekúpia (myslím kĺby).
BB-Schuhu
Citelis nepovažujem za plnohodnotnú náhradu B961. Určite by mala byť k dispozícii kĺbová verzia low-entry modelu. Predovšetkým vo väčších aglomeráciách s väčším dopytom cestujúcich (napr. kedysi Trenčín-Dubnica n. Váhom-Ilava) je prinajmenšom nepohodlné cestovať v NP vozidle. Je jasné, že dopyt už nie je ani zďaleka taký ako počas "vrcholových" 80-tych rokoch, ale aj tak si nemyslím, že o bus by nebol záujem.
Ukážkovým príkladom je BB, kde po ukončení výroby B961 sa začali skupovať ojazdené B741. Nie všade platí, skončili B961-ky, nahradia ich Citelisy.