Ja mám na mysli hlásenie len pre vodiča, nie pre cestujúcich. Tuším vtedy o tom aj v zákrute hovorili, dôvod zavedenia bol taký, že by vodič počkal na zastávke na prípadný prestup cestujúcich, keď za ním zastaví vozidlo linky idúcej iným smerom.
netuším aké hlásanie máš na mysli...ja si pamätám akurát na skúšku namontované polské transparenty na dvoch Karosách B732, ktoré aj hlásili zastávky (vozidlo TN-732AM - Globtel). Ako to malo fungovať, keď napr. voz zastavil na Hasičskej na L18 a za ním L23, vodičovi L18 sa ozvalo niečo ako "ďalšie vozidlo L23"? ?
Na stranke www.laugaricio.com pisu:
Z hľadiska mestskej hromadnej dopravy bude
k dispozícii kyvadlová doprava spájajúca projekt Laugaricio s centrom mesta Trenčín.
Bolo by už veľmi náročné ten návod skopírovať aj sem?
Jedna otázka na všetkých domácich. Potvrďte alebo vyvrátte prosím moju spomienku, ktorá sa mi vynorila v mysli.
V TN kedysi fungovalo hlásenie pre vodičov, ktoré im oznamovalo, spoj akej linka zastavilo na zastávke za nimi. Osobne som to počul, a keďže som bol v TN po dlhom čase až v roku 2006, tak by si to niekto mohol pamätať.
ja si myslim ze by tie dobijacie automaty mohli byt na tychto miestach:
-OZC Juzanka (dolu ako je vchod do Billy)
-OZC Max (bud vovnutri centra alebo na zastavke)
-Žel. stanica
pripadne dalsie miesta s velkym poctom cestujucich:
-Hasičská
-Zimný štadión
-Gymnázium
-k tomu r. 1999 da sa povedat ze bolo novych 7 autobusov (2xIk280; 3xB932; 2xB832) aj ked neviem ci tie Karosy neboli az v r. 2000, bol da sa povedat intervalovy CP, hlavne na starom Juhu si ludia mohli pochvalovat aj dokonaly preklad (L8 odchody v sedle X:28 58 a v spicke X:08 28 48 cez vikend dokonaly preklad aj zo sidliska aj z mesta, kazdu hodinu X:28 okrem obeda, L1 vzdy X:15 45, L5,9 so slusnym intervalom 5-ka poobede dokonca kazdych 30 min., 9-na tiez chodila castejsie ako teraz, vecer nebolo problem dostat sa z mesta. Horsie to bolo na Juhu II. Sihotari mali L2 so sedlovym intervalom 30 min. aj cez vikend, L6 s pocetnymi spojmi aj vo vecernych hodinach, v spicke zrychlene spoje. Sihotarske linky mali medzi sebou preklad
Takže máme za sebou (skoro) I. kvartál roku 2009 a nastal čas menšej bilancie. Možno by bolo zaujímavé porovnanie rokov 1989 - 1999 - 2009 (v dekádach). Takže to skúsim:
1989: nastupovanie všetkými dvermi, nové autobusy Karosa B732, nové kĺbové autobusy Ikarus 280, časové lístky, dotácia štátu, hromadný CP, klasické označníky ČSAD, linkové tabule.
1999: nástup výlučne prednými dvermi, takmer žiadne nové sólo autobusy (okrem B932), žiadne nové kĺbové autobusy, žiadne časové lístky,hromadný CP, označníky MHD, linkové tabule.
2009: nástup dvomi dvermi, nové autobusy Crossway LE, v premávke NP Citelisy (aj kĺbový 18M),časové lístky, náhrada straty vo verejnom záujme zo strany mesta,CP pre každú linku, nové označníky BUS, elektronické tabule (až na pár výnimiek).
- takže posun tu zjavne je, čo je pre cestujúceho dobré. Juraj uviedol ďalšie aktivity, s ktorými sa dúfajme čoskoro opäť MHD TN posunie o stupienok vyššie (dobíjacie automaty na sídliskách, elektronické informačné tabule na zastávkach, snáď hlásenie v busoch a zobrazenia plánu liniek, atď).
- momentálne vidím teda najväčší priestor pre úpravy v CP niektorých liniek (23/28, 8/18, 11/17, 50), a to je parketou mesta Trenčín. Vaše postrehy a nápady kľudne pošlite e-mailom na adresu sekcie, moju adresu alebo napíšte sem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ivan0188