ja si myslim ze by tie dobijacie automaty mohli byt na tychto miestach:
-OZC Juzanka (dolu ako je vchod do Billy)
-OZC Max (bud vovnutri centra alebo na zastavke)
-Žel. stanica
pripadne dalsie miesta s velkym poctom cestujucich:
-Hasičská
-Zimný štadión
-Gymnázium
-k tomu r. 1999 da sa povedat ze bolo novych 7 autobusov (2xIk280; 3xB932; 2xB832) aj ked neviem ci tie Karosy neboli az v r. 2000, bol da sa povedat intervalovy CP, hlavne na starom Juhu si ludia mohli pochvalovat aj dokonaly preklad (L8 odchody v sedle X:28 58 a v spicke X:08 28 48 cez vikend dokonaly preklad aj zo sidliska aj z mesta, kazdu hodinu X:28 okrem obeda, L1 vzdy X:15 45, L5,9 so slusnym intervalom 5-ka poobede dokonca kazdych 30 min., 9-na tiez chodila castejsie ako teraz, vecer nebolo problem dostat sa z mesta. Horsie to bolo na Juhu II. Sihotari mali L2 so sedlovym intervalom 30 min. aj cez vikend, L6 s pocetnymi spojmi aj vo vecernych hodinach, v spicke zrychlene spoje. Sihotarske linky mali medzi sebou preklad
Takže máme za sebou (skoro) I. kvartál roku 2009 a nastal čas menšej bilancie. Možno by bolo zaujímavé porovnanie rokov 1989 - 1999 - 2009 (v dekádach). Takže to skúsim:
1989: nastupovanie všetkými dvermi, nové autobusy Karosa B732, nové kĺbové autobusy Ikarus 280, časové lístky, dotácia štátu, hromadný CP, klasické označníky ČSAD, linkové tabule.
1999: nástup výlučne prednými dvermi, takmer žiadne nové sólo autobusy (okrem B932), žiadne nové kĺbové autobusy, žiadne časové lístky,hromadný CP, označníky MHD, linkové tabule.
2009: nástup dvomi dvermi, nové autobusy Crossway LE, v premávke NP Citelisy (aj kĺbový 18M),časové lístky, náhrada straty vo verejnom záujme zo strany mesta,CP pre každú linku, nové označníky BUS, elektronické tabule (až na pár výnimiek).
- takže posun tu zjavne je, čo je pre cestujúceho dobré. Juraj uviedol ďalšie aktivity, s ktorými sa dúfajme čoskoro opäť MHD TN posunie o stupienok vyššie (dobíjacie automaty na sídliskách, elektronické informačné tabule na zastávkach, snáď hlásenie v busoch a zobrazenia plánu liniek, atď).
- momentálne vidím teda najväčší priestor pre úpravy v CP niektorých liniek (23/28, 8/18, 11/17, 50), a to je parketou mesta Trenčín. Vaše postrehy a nápady kľudne pošlite e-mailom na adresu sekcie, moju adresu alebo napíšte sem.
Nalepky boli vyrobene minuly tyzden a expedovane uz pred spustenim este v piatok. Ak este nie su uplne na vsetkych vozidlach, v kratkej dobe by mali byt. Cestujucich s predplatnou kartou este nie je vela, postupne sa naucia. Ostatni maju informacie nielen z webu, ale aj s novin a televizie, kde sa o tom bohato informovalo.
Odkazov na vebovu stranku by naozaj malo byt viac, polepsime sa.
(S "malim" pismom nie su len problemy s diakritikou, ale aj s gramatikou. Polepsi sa aj ty. javascript:smile('?');)
Juraj: Preèo SADTn v rámci príprav na nástup druhými dverami nevybavila vozidlá nálepkami na dverách oznaèujúce nástup/výstup. Všeobecne mi pripadá informovanosť trenèiaskeho cestujúceho zo strany SADky ve¾mi biedna. Proèo napríklad všetky oznamy vo vozidlách pod hlavièkou SADky neobsahujú aj odkaz na webové stránky? A hlavne preèo sú všetky oznamy písané tak malím písmom? Šetrí sa papierom alebo èo? Veï aj s tým mám problém a to som mladý. Èo taký dôchodcovia, ktorí nosia na nose nejednu dioptriu.
Pripadá mi to, že autobusy sa v našom meste len pohybujú, ale ¾udia o nich niè nevedia. Nechcem tu dávať rozumy, ale myslím si, že autobus môže slúžiť ako slušná reklama. Nemám tým na mysli polepené okná kadejakými letákmi, ale slušné a decentné vozdidlá, ktoré budú aj svojim vonkajším výzorom oznamovať ¾uïom, že Váš dopravca je tu a pre Vás. A nie len pre nás, ktorí sledujeme imhd/tn a vieme o každej zmene a novinke skôr než sú oznamy vyvesené vo vozidlách a to tiež až po tom èo sú už dáky ten deò aktuálne.
a) Uvazuje sa.
b) Treba vymysliet miesto. Na maly pri traseni vozidla nedovidis, velky nie je kde dat.
c) Pripravuje sa.
d) Neviem posudit, ci to SW Et vie.
e) Prednost ma t.r. navigacia a sledovanie GPS, neskor uvidime.
Chcem sa ti podakovat. Si tu prvy, kto si konecne vsimol, ze konecne po dlhych rokoch v Trencine nastala ZASADNA ZMENA - koniec dedinskeho nastupu iba prednymi dverami a zacina to tu vyzerat ako v normalnom meste. Ostatni si to nejako nevsimli ... asi su stale zaneprazdneni trojstranovym vypisovanim litanii o tabuliach a podobnych dennych poruchach, ktore pri technickych zariadeniach pouzivanych v takom mnozstve nutne mozu vyskytovat.
obavam sa ze nefunguju ani sucasne "vymozenosti". Vo vozidlach 02-05 a 21 som si vsimol ze nefunguju vnutorne tabule uz dlhsiu dobu-neukazuju absolutne nic.
-dnes som videl taku perlicku primestsky bus na Soblahovskej ulici, mal velku tabulu Tren. Jastrabie - Tren. Teplice a malu dodatkovu tabulku Soblahov, cize cestujuci vyber si
Chcem sa Juraja opýtať, či po zavedení nástupu dvoma dvermi a zlepšení informačného systému o umiestnenie el. tabúľ na zastávky nie je v pláne aj niečo takéto:
a) akustické hlásenie zastávok
b) umiestnenie plánu liniek MHD do vozidiel
c) vypísanie trasy tej-ktorej linky na stropnom panely slúiacom aj na reklamy
d) sprehľadnenie vylepovaného CP tým, že by občasné zastávky boli kurzívou (napr. u L2 zastávka gen. M.R.Štefánika)
e) zobrazenie piktogramu stanice, vozovne, letiska, atď na transparentoch vozidiel.
Diky.
Juraj
a) Uvazuje sa.
b) Treba vymysliet miesto. Na maly pri traseni vozidla nedovidis, velky nie je kde dat.
c) Pripravuje sa.
d) Neviem posudit, ci to SW Et vie.
e) Prednost ma t.r. navigacia a sledovanie GPS, neskor uvidime.