Takže máme za sebou (skoro) I. kvartál roku 2009 a nastal čas menšej bilancie. Možno by bolo zaujímavé porovnanie rokov 1989 - 1999 - 2009 (v dekádach). Takže to skúsim:
1989: nastupovanie všetkými dvermi, nové autobusy Karosa B732, nové kĺbové autobusy Ikarus 280, časové lístky, dotácia štátu, hromadný CP, klasické označníky ČSAD, linkové tabule.
1999: nástup výlučne prednými dvermi, takmer žiadne nové sólo autobusy (okrem B932), žiadne nové kĺbové autobusy, žiadne časové lístky,hromadný CP, označníky MHD, linkové tabule.
2009: nástup dvomi dvermi, nové autobusy Crossway LE, v premávke NP Citelisy (aj kĺbový 18M),časové lístky, náhrada straty vo verejnom záujme zo strany mesta,CP pre každú linku, nové označníky BUS, elektronické tabule (až na pár výnimiek).
- takže posun tu zjavne je, čo je pre cestujúceho dobré. Juraj uviedol ďalšie aktivity, s ktorými sa dúfajme čoskoro opäť MHD TN posunie o stupienok vyššie (dobíjacie automaty na sídliskách, elektronické informačné tabule na zastávkach, snáď hlásenie v busoch a zobrazenia plánu liniek, atď).
- momentálne vidím teda najväčší priestor pre úpravy v CP niektorých liniek (23/28, 8/18, 11/17, 50), a to je parketou mesta Trenčín. Vaše postrehy a nápady kľudne pošlite e-mailom na adresu sekcie, moju adresu alebo napíšte sem.
1989: nastupovanie všetkými dvermi, nové autobusy Karosa B732, nové kĺbové autobusy Ikarus 280, časové lístky, dotácia štátu, hromadný CP, klasické označníky ČSAD, linkové tabule.
1999: nástup výlučne prednými dvermi, takmer žiadne nové sólo autobusy (okrem B932), žiadne nové kĺbové autobusy, žiadne časové lístky,hromadný CP, označníky MHD, linkové tabule.
2009: nástup dvomi dvermi, nové autobusy Crossway LE, v premávke NP Citelisy (aj kĺbový 18M),časové lístky, náhrada straty vo verejnom záujme zo strany mesta,CP pre každú linku, nové označníky BUS, elektronické tabule (až na pár výnimiek).
- takže posun tu zjavne je, čo je pre cestujúceho dobré. Juraj uviedol ďalšie aktivity, s ktorými sa dúfajme čoskoro opäť MHD TN posunie o stupienok vyššie (dobíjacie automaty na sídliskách, elektronické informačné tabule na zastávkach, snáď hlásenie v busoch a zobrazenia plánu liniek, atď).
- momentálne vidím teda najväčší priestor pre úpravy v CP niektorých liniek (23/28, 8/18, 11/17, 50), a to je parketou mesta Trenčín. Vaše postrehy a nápady kľudne pošlite e-mailom na adresu sekcie, moju adresu alebo napíšte sem.
Juraj
Odkazov na vebovu stranku by naozaj malo byt viac, polepsime sa.
(S "malim" pismom nie su len problemy s diakritikou, ale aj s gramatikou. Polepsi sa aj ty. javascript:smile('?');)
Dik za konstruktivne pripomienky.