Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Takže máme za sebou (skoro) I. kvartál roku 2009 a nastal čas menšej bilancie. Možno by bolo zaujímavé porovnanie rokov 1989 - 1999 - 2009 (v dekádach). Takže to skúsim:

1989: nastupovanie všetkými dvermi, nové autobusy Karosa B732, nové kĺbové autobusy Ikarus 280, časové lístky, dotácia štátu, hromadný CP, klasické označníky ČSAD, linkové tabule.
1999: nástup výlučne prednými dvermi, takmer žiadne nové sólo autobusy (okrem B932), žiadne nové kĺbové autobusy, žiadne časové lístky,hromadný CP, označníky MHD, linkové tabule.
2009: nástup dvomi dvermi, nové autobusy Crossway LE, v premávke NP Citelisy (aj kĺbový 18M),časové lístky, náhrada straty vo verejnom záujme zo strany mesta,CP pre každú linku, nové označníky BUS, elektronické tabule (až na pár výnimiek).

- takže posun tu zjavne je, čo je pre cestujúceho dobré. Juraj uviedol ďalšie aktivity, s ktorými sa dúfajme čoskoro opäť MHD TN posunie o stupienok vyššie (dobíjacie automaty na sídliskách, elektronické informačné tabule na zastávkach, snáď hlásenie v busoch a zobrazenia plánu liniek, atď).

- momentálne vidím teda najväčší priestor pre úpravy v CP niektorých liniek (23/28, 8/18, 11/17, 50), a to je parketou mesta Trenčín. Vaše postrehy a nápady kľudne pošlite e-mailom na adresu sekcie, moju adresu alebo napíšte sem.
Reply on: trepko #3611:
Nalepky boli vyrobene minuly tyzden a expedovane uz pred spustenim este v piatok. Ak este nie su uplne na vsetkych vozidlach, v kratkej dobe by mali byt. Cestujucich s predplatnou kartou este nie je vela, postupne sa naucia. Ostatni maju informacie nielen z webu, ale aj s novin a televizie, kde sa o tom bohato informovalo.

Odkazov na vebovu stranku by naozaj malo byt viac, polepsime sa.

(S "malim" pismom nie su len problemy s diakritikou, ale aj s gramatikou. Polepsi sa aj ty. javascript:smile('?');)

Dik za konstruktivne pripomienky.
Do kelu aj s diakritikou.
Juraj: Preèo SADTn v rámci príprav na nástup druhými dverami nevybavila vozidlá nálepkami na dverách oznaèujúce nástup/výstup. Všeobecne mi pripadá informovanosť trenèiaskeho cestujúceho zo strany SADky ve¾mi biedna. Proèo napríklad všetky oznamy vo vozidlách pod hlavièkou SADky neobsahujú aj odkaz na webové stránky? A hlavne preèo sú všetky oznamy písané tak malím písmom? Šetrí sa papierom alebo èo? Veï aj s tým mám problém a to som mladý. Èo taký dôchodcovia, ktorí nosia na nose nejednu dioptriu.
Pripadá mi to, že autobusy sa v našom meste len pohybujú, ale ¾udia o nich niè nevedia. Nechcem tu dávať rozumy, ale myslím si, že autobus môže slúžiť ako slušná reklama. Nemám tým na mysli polepené okná kadejakými letákmi, ale slušné a decentné vozdidlá, ktoré budú aj svojim vonkajším výzorom oznamovať ¾uïom, že Váš dopravca je tu a pre Vás. A nie len pre nás, ktorí sledujeme imhd/tn a vieme o každej zmene a novinke skôr než sú oznamy vyvesené vo vozidlách a to tiež až po tom èo sú už dáky ten deò aktuálne.
Reply on: richard001 #3608:
Však ja som nič nehovoril o spiatočnej ceste. ?
Reply on: Valec #3606:
jasne...a sa rospadne...
Reply on: Juraj #3604:

b) nemohlo by to ist na okno pri mieste na kociky? 🙂
Reply on: Juraj #3605:
Nevypraví SADka pri tejto príležitosti historický Ikarus z Trenčína do Teplej? ?
Reply on: brefos #3599:
Dik za link. Novinarsky aj faktograficky vynikajuco spracovane.
Reply on: kvorka #3601:

a) Uvazuje sa.
b) Treba vymysliet miesto. Na maly pri traseni vozidla nedovidis, velky nie je kde dat.
c) Pripravuje sa.
d) Neviem posudit, ci to SW Et vie.
e) Prednost ma t.r. navigacia a sledovanie GPS, neskor uvidime.
Reply on: draxter #3600:
Chcem sa ti podakovat. Si tu prvy, kto si konecne vsimol, ze konecne po dlhych rokoch v Trencine nastala ZASADNA ZMENA - koniec dedinskeho nastupu iba prednymi dverami a zacina to tu vyzerat ako v normalnom meste. Ostatni si to nejako nevsimli ... asi su stale zaneprazdneni trojstranovym vypisovanim litanii o tabuliach a podobnych dennych poruchach, ktore pri technickych zariadeniach pouzivanych v takom mnozstve nutne mozu vyskytovat.
Reply on: kvorka #3601:
obavam sa ze nefunguju ani sucasne "vymozenosti". Vo vozidlach 02-05 a 21 som si vsimol ze nefunguju vnutorne tabule uz dlhsiu dobu-neukazuju absolutne nic.
-dnes som videl taku perlicku primestsky bus na Soblahovskej ulici, mal velku tabulu Tren. Jastrabie - Tren. Teplice a malu dodatkovu tabulku Soblahov, cize cestujuci vyber si
Chcem sa Juraja opýtať, či po zavedení nástupu dvoma dvermi a zlepšení informačného systému o umiestnenie el. tabúľ na zastávky nie je v pláne aj niečo takéto:
a) akustické hlásenie zastávok
b) umiestnenie plánu liniek MHD do vozidiel
c) vypísanie trasy tej-ktorej linky na stropnom panely slúiacom aj na reklamy
d) sprehľadnenie vylepovaného CP tým, že by občasné zastávky boli kurzívou (napr. u L2 zastávka gen. M.R.Štefánika)
e) zobrazenie piktogramu stanice, vozovne, letiska, atď na transparentoch vozidiel.
Diky.
Kto sa už dnes viezol busom po nástupe dvomi dvermi?
uplnynule dni sa zasa spekulovalo so svetelnymi tabulami a preto na niktorych busoch vobec neukazovalo linku, konkretne som si vsimol 01,32,33 a od vcera som zbadal ze na EMtest tabuliach zacalo ukazovat konecnu malym pismo a zastavky velkym, pekna hovadina, dokonca sa mi zdalo ze zboku ukazuje po starom a spredu po novom, len spekuluju fakt asi sa zasa niektorym nebude pacit co si myslim ale radsej keby SAD/mesto riesila dolezite veci a nie dodrbavali co bolo dobre (EMtest) alebo vymyslali zbytocnosti
Reply on: draxter #3594:
To co by som ja presadzoval v takmer kazdom vacsiom meste je system ze sa zavedie mestom vlastneny koordinator (kludne to nazvyme Dopravny podnik mesta Trencin), ktory bude pripravovat CP, rozhodovat o tarife, fungovat ako clearingove centrum pre Prilozte kartu (ak nebude sucastou EmBase - cize v Trencine by tato uloha nebola potrebna) a podobne.. Ten bude vyberat dopravcov na zaklade verejnych sutazi, pricom podmienkou bude akceptacia danej karty, tarify a dalsich podmienok...
Ja si myslím, že mestu sa neoplatí mať vlastný DP, pokiaľ neplánuje trolejbusy. Súčasný vozový park SAD TN (s istými výhradami počtu kĺbových autobusov) je totiž veľmi dobrý, ak nie rovno najlepší na Slovensku (nerátam prevádzky typu PN - 7 busov, hoci LE, hoci dvojdverových...). Najlepším riešením pre mesto s ohľadom na to, že už na MHD nemusí vydávať hromadnú licenciu, ale môže vydať licenciu na konkrétnu linku je urobiť súťaž pre viacerých dopravcov. Samozrejme za podmienok, ktoré v BB škrípu: vzájomná akceptácia, rovnaká tarifa, vylúčenie súbehov v maximálne možnej miere.

Preto si tiež myslím, že ak by sa v súčasnom CP upravili najmä odchody L23/28 a L8/18, vylúčili by sa vláčiky na Juh I a Sihoť IV, posilnila sedlová doprava na Juh II (L1 a L8), a urobila dobrá nočná linka, súčasný systém (rozumej aj s nástupom 2 dvermi a PCL) by bol pre TN skvelý.

Dúfam, že vyššie uvedené zmeny v CP sa dostanú do života čo najskôr, a existujúca MHD s výborným vekom vozidlového parku by mohla pomýšľať na najvyššie priečky medzi MHD na Slovensku. K tomu však ešte treba zopár krokov. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.