Ale tie čísla ukazujú, že až na tých 5-6 spojov môže ísť zvyšok kľudne po ceste I.triedy. A so zachadzkou. napokon, prečo nie? Priamo rýchle spoje majú Opatovcania vo forme SAD spojov.
Riadiť kocúrkovo a riadiť ho správne je výsadou odbornosti, skúseností a hlbokého poznania. Už som viac krát vyzýval tvorcov zmien, či bol robený sociálno - psychologický posudok na zmeny MHD v kocúrkove / vplyv na obyvateľov / . Odpoveď nie je. Na strane druhej si však tiež dobre pamätám, keď v nedávnej minulosti mladý poslanec , dnes už za TSK hovoril o zjednosmernení ulice Jána Derku! Sťažovatelia , obyvatelia danej ulice nadávali, že majú problémy s prejazdom. Ale to, že prečo majú autá vonku priamo na ceste , ktoré blokujú premávku , na to už odpovede nemali. A stálo tam denne aj minimálne jedno nákladné auto. Čo povedať na koniec? Nuž , ak sú kritériom zmien iba peniaze, tak nech sa to radšej nerobí.
Keď prejazdy ničia domy, asi to bude treba riešiť inak. Tá ulica bola vždy tankodrom a jej opravy tak aj vyzerali. Pamätám sa, že keď sa povrch opravil, hneď ho zase tuším plynári rozkopali. Ale aká vrstva asfaltu tam je dnes a ako je vystavené podložie, netuším. V BA dosiahli obyvatelia obmedzenia aj skrze hluk. A tie nové busy riadne dunia a sú hlučné - to tak má ozaj byť?
Na ďalšej komisii životného prostredia, dopravy atď., boli vo februári zástupcovia Dopravy na Považí. Dôvodom bola požiadavka občanov obmedziť MHD po ulici J. Derku.
V tejto veci sa zástupca DnP zaviazal vypracovať vypracovať viacero variantov riešenia, vrátane úplného zrušenia prejazdov po tejto ulici s teoretickou možnosťou zníženia obsluhy Kubrej (možnosť závleku cez Kubrú odmietli ako nerealizovateľnú).
Zaujímavosťou sú presné čísla o počte cestujúcich za vybrané mesiace starého a nového grafikonu. Presné čísla odporúčam pozrieť priamo v zápisnici.
Ono je otázne, či neni lacnejšie mať nejaké % čiernych pasažierov ako platiť personál. Napr. na Trenčín - Chynorany by sa podľa mňa iba znížili náklady.
A ak by sa tam raz za čas objavili revízory, tak by vedeli pravidelný cestujúci, že je šanca ich stretnút a lístok by si kupovali.
Presne tak, stačí sa pozrieť do susedného Rakúska, kde vo väčšine regionálnych vlakoch premáva v režime bez vlakvedúceho.
Osobne si myslím, že na väčsine regionálnych linek aj na Slovensku by mohla byť SVS. Na problémových linkách (napr. Poprad - Stará Ľubovňa) aj tak musia s vlakvedúcimi chodiť SBSkári, takže samotný vlakvedúci bezpečnosť nerieši.
Súhlasím, že psychologicky má človek pocit väčšieho bezpečia, ak je vo vlaku vlakvedúci. Avšak pri všetkej úcte, ak by sa niekto rozhodol napr. napadnúť niekoho vo vlaku, tak neviem, či by tomu nejaká mladá vlakvedúca zabránila.
Načo také silné slová (dlhodobo proti, budú môcť zrušiť...)?
Znižovanie personálnych stavov je trend vo všetkých vyspelých štátoch "západného" typu. Populácia postupne klesá, tisíce voľných pracovných miest je problém obsadiť. Mladí ľudia nemajú záujem o mechanickú, monotónnu prácu bez (väčšej) pridanej hodnoty. Zamestnávanie je zároveň oproti minulosti drahé, odvodové zaťaženie vysoké. No a v neposlednom rade pokročila technika a množstvo tejto práce dokážu spraviť stroje, a to lacnejšie, čo predtým nebolo mysliteľné.
Dnes je iná doba ako pred sto rokmi, keď si dráha mohla dovoliť zamestnávať tisíce sprievodcov, výhybkárov, hradlárov, dvíhačov závor, strážcov mostov a tunelov...
A pre príklady ani nemusíme ísť ďaleko. V našich slovenských podmienkach železnica vlastne len pomaly dobieha trend, ktorý v MHD prebehol už pred polstoročím. Alebo si vieš reálne predstaviť, že Transdev teraz začne zháňať cca 70 sprievodcov pre MHD Trenčín, ktorí budú pravidelne prechádzať busom so slovami "pristupovali"? Kde by ich zohnal? Z čoho by ich zaplatil?
Úprimne? Aj ja sa cítim viac v pohode, keď je vo vlaku vlakvedúci. Ale je mi jasné, že ich bude čoraz menej a menej.
A zvýšila sa pánom vodičom mzda za predaj lístkov v hotovosti , keď to sekli na tých 2€ ? Ja vždy na mojej odmene za prácu pocítim, keď sa zvýšia poplatky od poberateľov za moje služby. Partner sa ,,podelí,, o zisk. A som spokojný.
Ak si čítal vlaky.net, tak tu bude ešte problém aj s DPH. Nielen s protispotrebitelským aspektom. Služba totiž nie je cestovné. A preto ak ju dopravca nebude vyčísľovať, nie je to v súlade ani s účtovnými predpismi. Aj miestenku, lôžko a pod.vzdy dopravca musí osobitne účtovať. A aj tak robí. Ten servisný je riadny odžub.
Ty maglajz. Rovnako ako tvoj hoax že je úbohé tvrdenie majúce jasnú oporu vo vede, že účinky experimentálnych vakcín budú známe až i niekoľko rokov. Veď to tak je, nevzdelanec. Čo už len na tomto ti vadí? Nechceš rovno diktovať ľuďom o čom sa majú baviť? Sám máš mebodj neexistujúce výsledky klinických štúdií? Tak netrep hlúposti. A už vôbec iných nekomanduj za to, čo je fakt.
theo
V tejto veci sa zástupca DnP zaviazal vypracovať vypracovať viacero variantov riešenia, vrátane úplného zrušenia prejazdov po tejto ulici s teoretickou možnosťou zníženia obsluhy Kubrej (možnosť závleku cez Kubrú odmietli ako nerealizovateľnú).
Zaujímavosťou sú presné čísla o počte cestujúcich za vybrané mesiace starého a nového grafikonu. Presné čísla odporúčam pozrieť priamo v zápisnici.
https://trencin.sk/samosprava/detail-zasadnutia/?id=1364-komisia-zivotneho-prostredia-dopravy-investicii-a-uzemneho-planovania-datum-2025-02-11