Reply on: milan005 #12099:
To s Juhom je pravda, keby to bol okruh (ako v PB na Rozkvete), dosť by to uľahčilo organizovanie MHD. V tom by sa na druhú stranu dali využívať parciálne trolejbusy, mať trolejové vedenie Juh II - Inovecká - ˇstanica a do Kubrej (alebo na Juh I) na baterky. Bolo by to priame, tak by boli aj babky spokojné
Celkovo by možno stálo za úvahu 1 skrátiť po stanicu a začleniť do nej 22. Sprehľadní sa tak linkové vedenie a zníži potreba harmoník na 1 (vďaka kratšej trase), čo by sa dalo využiť na iné linky. Na Výstavisko by sa za ušetrené km mohla predĺžiť 23, čo by výrazne zlepšilo obsluhu sídliska Pod Sokolice aj potenciál linky.
Celkovo to vedenie MHD ešte potrebuje zjednodušiť (linka 6 do Opatovej a podobné záležitosti). Na prvý pohľad zachádzky síce pôsobia ako fajn vec, ale v skutočnosti tom ten celok rozbíja...
). Kubrá = je frekvencia spojov dostatočná na to, aby tam vôbec jazdili trolejbusy? Boli by cestujúci do Kubrice ochotní si v Kubrej prestúpiť z trolejbusu na autobus? No a nakoniec Zámostie už je rozťahané a teda nevhodné na vedenie trolejbusovej vetvy absolútne.
Michal Mazánik
Opravím, že Trenčín naopak o trolejbusoch veľmi (a žiaľ iba) uvažoval. Plány na ich zriadenie boli, ak sa nemýlim, v 40. aj 90. rokoch 20. storočia, ale zostalo viac menej len pri plánoch. Vzhľadom na kopcovitý terén (Juh) by boli jednoznačne vhodné.
Naopak som celkom rád, že tu žiadne elektrobusy nejazdia. Nedávno som čítal článok, kde popisovali, koľko problémov je spojených s ich prevádzkou v DPB. Zaujímavá mi príde myšlienka parciálnych trolejbusov (tzn. postaviť vedenie napríklad v úseku Juh - centrum, a nasadiť na linku 1 parciálny trolejbus)... Samozrejme, dnes je v TN niečo také nereálne, ale treba mať víziu