Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #3843:
nie nie, že keď nemáme dve pásma, je zbytočné ich umelo vytvárať ako L1-28 a L50 (ako keby dve pásma: denné a nočné) ?
Reply on: Papyr #3836:
nemal som na mysli kvalitu sluzieb v BB, to s tebou suhlasim v akom je stave v BB ? . Mal som na mysli vtedajsiu debatu o zruseni TBUSov a vykonavanim prepravy SAD ZV.
Reply on: draxter #3842:
neprikladat kartu by sice bolo pekne, ale neviem si predstavit potom sposob zistenia statistiky prepravenych cestujucich.
Reply on: draxter #3842:
Na vytvorenie prekladaného taktového grafikonu hádam nepotrebujem prikladanie karov tu ale objednávku mesta...
Integráciu nočného spoja do predplatného by som privítal, ale opäť ide o objednávateľa (mesto) by som povedal.
Vete "Nemáme dve pásma, a to je podľa mňa väčšia nevýhoda ako prikladanie kariet" nerozumiem. Aká je výhoda dvoch pásiem?
Reply on: S499.1023 #3841:
no najlepšie by bolo nič neprikladať. To je jasné, ale vidím aj pozitíva tohto systému a priznám sa, že minimálne v začiatkoch sa mi pozdáva (na úpravu CP, ktorú vidí nielen milan a Juraj, ale asi všetci, čo si zbežne dajú kombináciu L23+28). Čo sa mi ale veľmo nepozdáva je, že PCL neplatí na linku 50. A to je zbytočná diverzifikácia opäť, lebo ak MHD tak MHD. Nemáme dve pásma, a to je podľa mňa väčšia nevýhoda ako prikladanie kariet. Chodím nočákom často (častejšie než dennými linkami), a chodia celkom dobre vyťažené tie spoje. Myslím, že keby na nich platí aj PCL, nočáku by to len a len prospelo. ?
Reply on: draxter #3840:
Ja si teda dovolím za seba, zdá sa, že vášne pominuli ? :
1) Ja nemám pocit, že si zásadným obhajcom nástupu dvomi dverami ale že si zásadným obhajcom prikladania karu tu aj v prípade časového predplatného, čo je podľa mňa ohavná zvrátenosť a na sledovanie vYťaženosti sú iné, užívateľsky priateľskejšie metódy.
2) Milanovi005 zase vyčítam, že obhajuje prebujnelú sieť liniek a bojuje proti časovému predplatnému s odvolaním sa na špecifické miestne podmienky. Mám dlhodobú skúsenosť, že odvolávanie sa na miestne špecifiká nikdy a nikde neviedlo správnym smerom.
Reply on: Papyr #3836:
áno, treba vedieť objektívne zhodnotiť, čo pomôže a čo nie. A doplním, že treba vedieť oceniť aj pokrok (tak ako som sa pokúsil v dekádach) a zlepšenia (hoci sa vždy dá aj lepšie). Netreba hneď povedať, že je to zlé (nástup 2 dvermi), aj keď sa dá lepšie.

Moja otázka k niektorým jednotlivcom: z čoho stále usudzujete, že som absolútnym obhajcom nástupu 2 dverí ako najlepšieho riešenia na svete? ? Niektoré príspevky mi tak pripadajú...
Reply on: Papyr #3837:
bolo to myslenené na tú druhú časť: "nikoho netrapi, ci su platne tarifne vybaveni" - čiže ak v Prahe nie sú ľudia informovaní, na rozdiel od teba, revízora to trápi vždy - aj v TN a asi aj v (žiaľ) najhoršej prevádzke - BB. A riešilo sa presne to, že u nás je nástup 2 dvere plus, a nie naopak. Ja osobné invektívy za názor druhého nepoužívam.

Re #3822 Kutil: aj ty by si občas mohol čítať novinky a pár príspevkov nižšie. Že budú automaty atď bolo už draxterom pekne spracované dávnejšie. A irizar to isto čítal. ?
Reply on: Papyr #3837:
to hádam nie je nutné, opakujem BAN nepoužívam (aj keď niektorí jednotlivci si tu už koledovali).
Reply on: kvorka #3830:
Reagujem hromadne, ked sa raz za cas dostanem k imhd. Ak medzitym na dany prispevok reagovane uz bolo, budte ku mne tolerantni a nejak prehryzte, ze reagujem na uz reagovane. Tak to budem robit aj nadalej. Ak to nie je akceptovatelne, samozrejme je mozne ma zabanovat, pripadne slovne poziadat o neprispievanie na TN IMHD.

Ad "moja prazska informovanost" - ak to mam pochopit ako sarkasticku poznamku na to, ze nie som z TN - precitaj si v #3836 o tom "obmedzeni vlastnym mestom".
Reply on: kutil #3819:
Zabudol si dodat, ze ti isti kritici, co obcas rypu do TN a BB, obcas rypu aj do BA, KE, PO, ZA a inych miest. AK JE DO COHO RYPAT. Naopak, obcas pochvalia nieco aj v TN, BB, BA, KE, PO, ZA a inych mestach. AK JE CO POCHVALIT.

Nad MHD BB sme mudrovali a mudrujeme doteraz, pretoze je najhorsia na Slovensku. Dokonca sme rypali aj do Juraja, ked sa mu zavedenim hyperspravodlivej tarify (velmi podobnu mate aj v TN), podarilo vyhnat za 7 rokov 50% cestujucich z MHD do aut. Rozdiel medzi TN a ZA je v tom, ze zatialco v ZA bolo predtym nastupovanie vsetkymi, v TN len jednymi, cize zavedenie toho isteho systemu bolo pre Trencin upgrade a zatraktivnenie MHD, zatialco pre Zilinu downgrade a odpudenie ludi od MHD.

Ak ti vadi, ze na TN forum prispievaju aj ludia z inych miest, uvedom si, ze prave oni mozu mat tie skusenosti odinadial, ktore nikto z miestnych nema. Ze to, co v jednom meste nejde a nikdy neslo, v inom moze roky fungovat. Ludia, ktori sa zaujimaju MHD, ale ich pohlad je obmedzeny tym, ze poznaju len svoje mesto alebo len svoj region, nedokazu "prekrocit svoj tien" v navrhovani novych zlepseni pre svoju miestnu MHD.

(priklad: Draxter netusi, ze vo vacsine nasich IC sa hlasi live, pretoze cez Trencin jazdia len take IC, kde je to vopred nahrane.)

Rozlisujte prosim konstruktivnu kritiku a kydanie kverulantov. Nie je to to iste a poznate to tym, ze kverulant vie, ako by to on chcel, zatial co konstruktivny kritik vie, ako by to malo byt, preco by to tak malo byt a z akych dovodov a pre koho je jeho navrh lepsi ako sucasny stav.
Reply on: Papyr #3831:
#3818 platí aj pre teba. ?
Reply on: kvorka #3833:
ok, CU L8R, vezmi ze sebu.
Páni, tí ktorí máte záujem, mám jedno dielo, ktoré by som chcel posúdiť miestnymi znalcami, aby to nevyzeralo, že úraduje len Sihoť alebo Juh. ?
Reply on: ed #3806:
Má. Nikdy nepredpokladaj, ze MHD je len pre miestnych.
Reply on: draxter #3802:
Dobre rano, stara mama. Okrem IC na trati Kosice-Zilina-Bratislava-Wien maju vsetky ostatne IC aj EC v celom ex-Ceskoslovensku hlasenie "live" pomocou sprievodcu, a to v troch jazykoch: cesky (slovensky), anglicky, nemecky. Niekedy sice maju priserny prizvuk, ale vzdy to odhlasia aspon v JEDNOM z tych dvoch cudzich jazykov. Koniec koncov, sprievodca vlakov vyssej kvality je POVINNY vediet sa dohovorit v Nj alebo Aj, najlepsie v oboch.

Viem, k vam do TN ine nez kosickobratislavske IC nejazdia a do BB nejazdi ziaden, tak si live hlasenie v cudzich reciach nemohol zazit.
Reply on: Papyr #3829:
nikto nič nerieši pre tvoju pražskú informovanosť. Stav je daný, a sme radi že je! Si asi zopár desiatok príspevkov pozadu oproti tomu, čo tu niekto "teraz rieši" ?
Reply on: draxter #3777:
Denne vidam v Prahe stovky cestujucich, ktori vojdu do busu a nic nikam neprilozia a nic si nestiknu. Predstav si, okrem revizora (ktory to ma v popise prace) nikoho netrapi, ci su platne tarifne vybaveni. Co teraz riesis?
Reply on: ed #3751:
V zapadnom Nemecku vo viacerych mestach skusali system Ruf-Bus (autobus na zavolanie) este zaciatkom 80. rokov, cize davno pred existenciou mobilov. Objednaval sa telefonicky zavolanim na iste cislo pevnej linky. Pokial stal uz clovek na zastavke, na oznacniku dokonca bol jednoucelovy telefon, z ktoreho sa dalo zadarmo zavolat dopravcovi a objednat si spoj.
systém si nastavuje sám zákazník, a teda je výhradne na ňom, čo všetko vo vozidle zaznie. O tom nerozhoduje dodávateľ systému. Každopádne ma to zaujímalo, prečo bola navrhovaná takáto "odchýlka", keď inde je "zabehnuté" hlásenie nasledujúcej a aktuálnej zastávky. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.