Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #5615:
To mi pride trochu ako pitomosť. Keď tak nech ten vlak končí v Trebišove, kde ide širokorozchodná trať priamo na perón. To už je jedno či ľudia prestúpia v Haniske alebo Trebišove.

Ešte lepšie by sa mi javilo dobudovať normálnorozchodnú trať v Užhorode (tam chýba tuším len nejaký kilometer), a zaviesť tam priame vlaky z Prahy/Bratislavy s prestupom na vnútroštátne spojenia.

Vlak Kyjev - Košice má využiť širokorozchodnú trať, tá vedie len do Hanisky
https://www.aktuality.sk/clanok/zGMSSFh/vlak-kyjev-kosice-ma-vyuzit-sirokorozchodnu-trat-ta-vedie-len-do-hanisky/?fbclid=IwAR0l4l1smULe4lM5XTd_EMtsuaerZjq0mAZBkH8m8m6t5J5TUyVKcvN9SvA&utm_source=pocket_mylist

Zaujímalo by ma, nakoľko by bolo zložité zriadiť skutočné priame spojenie Kyjev - Košice. Na širokorozchodnej chýba ku košickej stanici len nejakých desať kilometrov.

Z graafikonového hľadiska by to malo zmysel. Keďže jeden nočák do Kyjeva začína v Čope a druhý v Užhorode (ktorý by mohol začínať z Košíc.
@d3k0: vďaka za krásne električkové fotky z Japonska 👍
Tri mesiace tu nič nebolo, tak skúsim to aspoň takto:

Vodičov ubúda, dopravcovia musia rušiť linky. Slovenské regióny bojujú s nedostatkom šoférov autobusov
Mnohí odchádzajú do predčasného starobného dôchodku.
https://spravy.rtvs.sk/2023/10/vodicov-ubuda-dopravcovia-musia-rusit-linky-slovenske-regiony-bojuju-s-nedostatkom-soferov-autobusov/
Na samé hranici s Mexikem ve státě Texas bychom nalezli město El Paso, v němž dnes žije okolo 680 000 obyvatel. Od roku 2018 je jeho součástí nový tramvajový provoz, pro nějž však nebyly pořízeny zcela nové tramvaje, jak to je u nově zaváděných systémů v USA obvyklé, ale rekonstruované tramvaje koncepce PCC.
https://www.cs-dopravak.cz/neslavny-navrat-slavnych-tramvaji-znovuzrozeni-vozu-pcc-v-el-pasu/
Reply on: Mbc3245 #5606:
Ďakujem, zrovna to nahodili v posledných dňoch, tak som prehliadol 🙂

Moja otázka smerovala najmä k vlakom na trasách kde inak osobná doprava zabezpečovaná nie je (napr. Muráň, Slavošovce a podobne). Na tom linku uvedené nie sú, sú tam v zásade len trasy kde sa jazdí celoročne (+ Plaveč), takže to chápem tak že tieto vlaky jazdiť nebudú.
Letné turistické vlaky tento rok ZSSK prevádzkovať nebude? Nedarí sa mi o nich nikde nájsť žiadnu zmienku.
V Škótsku dnes sprevádzkujú prvé samoriadené autobusy v Británii a podľa prevádzkovateľa zrejme aj prvé na svete. Vo vozidle však budú dvaja zamestnanci, jeden za volantom, aby mohol kedykoľvek zasiahnuť, a druhý bude kontrolovať lístky.

https://e.dennikn.sk/minuta/3370355/
Vyzerá to tak, že sme sa konečne dočkali, nie?

Železničiari objednali elektrifikáciu trate medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným. Kontrakt za 216 miliónov eur bez DPH získala spoločnosť Eltra, ktorá patrí do skupiny Daniela Křetínskeho a Romana Korbačku.

https://e.dennikn.sk/minuta/3365017/
Reply on: Peon #5599:
Áno, to posiľnovanie dopravy o cca 30% (!) prebehlo v roku 2021 v celom Weinviertel.
Reply on: 810zssk #5598:
Nuž, môj názor poznáš ale kde nie je vôľa, tam nie je cesta. ://

Problém autobusovej verzie je, že most ponad Moravu má nostnosť 7 t.
KORDIS oslovoval aj iných slovenských aktérov ale nikto sa k objednávke "dodávok" nemal.
Btw.: z počutia viem, že miestne obce si "nejako" zriadili 8+1, ktorý návaža na bus do Lanžhotu.
Nikde z SK / CZ webov sa ku mne nedostalo, že na rakúskych vnútroštátnych osobákoch už aj na trase "Wien - Marchegg" jazdia nízkopodlažné elektrické Ventusy.
Tie sú už niekoľko mesiacov nasadené aj v úseku "Marchegg - Ganserndorf" a ďalej do Viedne). Takže zelektrifikovali to celé skôr ako zdvojkoľajnili.

Tak v blízkosti hranice už tie staré motoráky známe kedysi ako "ganserndorfery" asi nikde nejazdia. Teda ak nerátam S8 "Petržalka - Rajka - Hegyeshalom", ale to nie je Rakúsko a tie sú z GySevu.
Ach ja si pamätám ešte časy keď "ganserndorfery" pokračovali z Marcheggu každé 2 hodiny cez DNV až na Hlavnú stanicu a ako jediné medzištátne vlaky stáli aj v Lamači.

Wau tie dokončené mimoúrovňové križovania s cestnou dopravou, a napr. podchod pre peších v stanici Schonfeld- Lassee vedie na obe strany, v Siebenbrunn- Leopodldsdorf sú dokonca podchody pre peších dva, z toho jeden vedie na obe strany, teda aj do Leopoldsdorfu.

Vyzerá to aj na skvalitnenie autobusovej dopravy vo VOR (minimálne v Marchfelde čo som si všimol). Teraz nemyslím iba to, že konečne aj tam sú už nízkopodlažné autobusy.
Pamätám si časy keď na rakúskom vidieku neďaleko hranice v nedele a sviatky autobusy vôbec nejazdili. Teraz na niektorých linkách je už aspoň zopár spojov (napr. linka 545 "Ganserndorf - Siebenbrunn/Leopoldsdorf - Orth an der Donau" či 540 "Schlosshof - Wien, Hausfeldstrasse).
Reply on: Matej M #5596:
Ideálne je samozrejme "kombinované" objednávanie. Prepravovať "Slovenky od šichty" je záujmom oboch strán.

Pri ex-S53 je ale problém inde, KORDIS tú linku už neobjednáva vôbec, ani na českom úseku. Spojenie Břeclav - Lanžhot bolo nahradené busom, ktorý tam dáva oveľa väčší zmysel a teda aj debatu o prípadnom predĺžení do Kútov by sme mali riešiť v kontexte autobusovej "verzie".
Reply on: Peon #5594:
Slovenská strana v tomto smere bola pasívna, KÚ JMK bol proti - z dôvodu očakávaných nižších tržieb.
Myjava nie je porovnateľná pre svoj turistický potenciál, kam chodia aj Moravania (viď rozpor o verejnom záujme nižšie).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.