Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ričard #5543:
09204 premáva iba v noci pred nepracovným dňom, odchody napríklad z Halasáku sú: 00:37, 03:37 a 06:37.

V noci pred pracovným dňom prvé dve uvedené spoje vykonáva 09206. Na N92 je v tomto režime o jedno "čistokrvné" poradie menej kvôli prejazdom s N98.
Brňáci, Brňáčky a prípadne iní Brna znalí dopravní jedinci,

vedeli by ste mi prosím vysvetliť podstatu služby 09204? Nevidím ju vypravenú každý deň, dokonca ani nenachádzam žiaden vzor, podľa ktorého by sa vypravovala (napr. noci pred volným dňom alebo také niečo).

Čo to je za habaďúru? Prečo raz jazdí a raz nejazdí? Vďaka!
Reply on: 810zssk #5541:
Tak to je typická ZloSpol, predávať 2 odlišné produkty pod rovnakým názvom.
Reply on: zakaznik #5540:
Problém je na strane OBB, ktoré očividne nemajú online validáciu lístkov. Teda keby to malo platnosť 14 dní tak sa vieš voziť hore-dole a nikto to nezistí (pokiaľ predložíš lístok v mobile, alebo si po každej validácií vytlačíš nový lístok).

Z tohto dôvodu ak si chceš zakúpiť ekvivalentnú ponuku (Bratislava-Ticet) od OBB cez ich e-shop, tak ti to umožní len s vytlačením papierového lístka v automate.

V tomto prípade naozaj problém nie je na strane ZSSK. Aj keď ja by som ocenil keby ten internetový lístok aspoň predĺžili do 2:00 nasledujúceho dňa aby bolo možné využiť posledný večerný vlak z Viedne.
Toto darebácky eshop ZloSpol predáva ako "WIEN TICKET".
Na stanici predávajú to isté so spiatočnou cestou do 14 dní. Wtf?
Reply on: zakaznik #5537:
tratE 😆
Obnova tratí v Ukrajinsko-Rumunskom pohraničí
https://youtu.be/aGDuy2yb4Eg
Reply on: ceres #5535:
České dráhy mají opět problémy na lince z Prahy do Berlína. Deutsche Bahn odmítly převzít soupravu vlaku EC 176 - kvůli náklonu jednoho z vagonů, jak je patrné ze snímku.
https://twitter.com/CT24zive/status/1563890104757882880?s=20&t=Id4Dy1T3isrk0_eIDPLSUg
"Vlaky Českých dráh smerujúce do Nemecka bude pred prekročením hraníc kontrolovať zvláštny technik. Nemci v poslednom čase odmietli pre nevyhovujúci stav prevziať viaceré spoje ČD, dopravca však s niektorými výčitkami nesúhlasí."
https://dennikn.sk/minuta/2988655

Prosím, neviem k tomuto niekto rozhľadenejší doplniť, o čo ide?
Reply on: henko151 #5533:
To hodnotenie vychádza rôzne aj podľa toho, kde človek býva. Koľko percent obyvateľov (napríklad Slovenska) má tú trasu naozaj kratšiu a pohodlnejšiu lietadlom? Ako sa ochota využiť letecké spojenie zmení u rovnakej množiny jednotlivcov, keby tie isté odlety od nasledujúceho mesiaca už neboli z BA (/Viedne), ale z KE (/Budapešti) alebo opačne?
Reply on: Dispecer #5532:
Žiaľ s mnohými vecami sa stotožňujem. Zakúpiť medzinárodný lístok je hotová veda. Keď sa náhodou aj dá zakúpiť cez nejaký e-shop, tak častokrát je predraženejší ako keď sa rozdelí na viacero lístkov alebo zakúpi v inom e-shope. Diaľkovú dopravu na železnici stále vnímam ako veľmi uzavretý trh, kde vo väčšine európy nemajú štátny dopravcovia konkurenciu. Problémom podľa mňa je, že rýchlejší dopravný prostriedok (lietadlo) je značne lacnejší a viac user-friendly ako pomalší vlak.

Na jar som šiel na víkendový výlet do Záhrebu a chvíľku som sa zamýšľaľ absolvovať túto cestu po zemi, nakoľko je to vzdušnou čiarou asi 300 km. Keďže sa jednalo o dátum mimo sezónu, tak Regiojet nepremával a cesta cez Rakúsko vychádzala tuším niečo okolo 50-60€ na osobu jedným smerom. Cez Maďarsko bola ponuka veľmi obmedzená a cestovný čas neúnosne dlhý (cenovo by to vyšlo o niečo lacnejšie vďaka rozdeleniu lístku a 50% študentskej zľave v Maďarsku). Keby sa rozhodnem ísť autom, tak je to asi 450 kilometrov jedným smerom, čo by ma pri spotrebe 5,5l/100km vyšlo podobne ako ten vlak cez Rakúsko (ak by sme rátali liter nafty okolo 1,9€/l a zarátali aj poplatky ako diaľničná známka, olej a pod.). Išli sme dvaja, takže náklady na hlavu by boli polovičné oproti vlaku, bolo by to určite rýchlejšie a flexibilnejšie. No a potom tu máme game changer v podobe Ryanairu, ktorý mi ponúkol letenku za 5€ jedným smerom a cestovný čas z centra Bratislavy do centra Záhrebu do 3 hodín (61ke to trvá 20 minút, security je 2min záležitosť, cesta do centra Záhrebu aj s újdením spoja v 30' int. trvá max do hodiny). Je mi jasné, že tá letenka bola za "dumpingovú" cenu, ale keby stála aj 25€, koľko bežne letenky nízkonákladových spoločností stoja, tak by sa to stále oplatilo.

Železnica žiaľ ťahá oproti lietadlám za kratší koniec, keďže infraštruktúra a postupy v jednotlivých štátnych sietiach sú odlišné.
Čo hovoríte na veci, čo zaznievajú v týchto videách?
Adam Something: European International Rail SUCKS, Here's Why
https://youtu.be/Oxz4oY0T85Y

Wendover Productions: Europe’s Experiment: Treating Trains Like Planes
https://youtu.be/U9jirFqex6g
Reply on: Dispecer #5530:
A to ti tam vypadlo ze ...v europe... (v clanku to je) 😉
Bohuzial taketo pomale rychlosti dane zlym zlym rozchodom su absolutne nepostacujuce pre Bratislavsku MHD...
A vraj sa nedá jazdiť rýchlo na úzkorozchodných tratiach... 😯 Rekordnú rýchlosť 163,02 km/h nedávno dosiahli na švajčiarskej trati s rozchodom 1000 mm:
https://zdopravy.cz/rhatische-bahn-vytvorily-novy-rychlostni-rekord-na-uzkokolejce-120448/
Reply on: Viko #5528:
Nebyť stupídnych požiadaviek na licenciu, bolo by podľa mňa safe prevádzkovať takú linku komerčne. Minimálne v lete.

Ale z legislatívneho pohľadu je mimoriadne dôležité, aby autobus, čo odvezie ľudí z Mikuláša do Zakopaneho nemohol vyložiť ľudí v Zuberci alebo Oraviciach. 😁
Reply on: zakaznik #5527:
Poliaci by to aj chceli, len sa s nimi Žilinský kraj nechce baviť.
Reply on: ceres #5524:
😄 😁 😆 Čo takto aspoň o trochu menšiu šotoblbosť? Liptovský Mikuláš je o dosť väčšie mesto ako nejaká Trstená. Vo Vitanovej aquapark, Zakopane turistické centrum. Čo takto riešiť spojenie týchto bodov autobusom?

Zo Slovenska do Zakopaneho autobusom akurát z Popradu.

Ja len tak mimochodom... Všetko najlepšie k 22. narodeninám imhd.sk! 😉
Reply on: ceres #5524:
Požiadavka je správna. Ale požadovaným parametrom, v podstate rovnakým, ak nie lepším, ako má raz mať najhlavnejší slovenský koridor Žilina - Košice, sa rôzne tie ÚHP vysmejú a budovať to v horších parametroch nemá zmysel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.