V Škótsku dnes sprevádzkujú prvé samoriadené autobusy v Británii a podľa prevádzkovateľa zrejme aj prvé na svete. Vo vozidle však budú dvaja zamestnanci, jeden za volantom, aby mohol kedykoľvek zasiahnuť, a druhý bude kontrolovať lístky.
Železničiari objednali elektrifikáciu trate medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným. Kontrakt za 216 miliónov eur bez DPH získala spoločnosť Eltra, ktorá patrí do skupiny Daniela Křetínskeho a Romana Korbačku.
Nuž, môj názor poznáš ale kde nie je vôľa, tam nie je cesta. ://
Problém autobusovej verzie je, že most ponad Moravu má nostnosť 7 t.
KORDIS oslovoval aj iných slovenských aktérov ale nikto sa k objednávke "dodávok" nemal.
Btw.: z počutia viem, že miestne obce si "nejako" zriadili 8+1, ktorý návaža na bus do Lanžhotu.
Nikde z SK / CZ webov sa ku mne nedostalo, že na rakúskych vnútroštátnych osobákoch už aj na trase "Wien - Marchegg" jazdia nízkopodlažné elektrické Ventusy.
Tie sú už niekoľko mesiacov nasadené aj v úseku "Marchegg - Ganserndorf" a ďalej do Viedne). Takže zelektrifikovali to celé skôr ako zdvojkoľajnili.
Tak v blízkosti hranice už tie staré motoráky známe kedysi ako "ganserndorfery" asi nikde nejazdia. Teda ak nerátam S8 "Petržalka - Rajka - Hegyeshalom", ale to nie je Rakúsko a tie sú z GySevu.
Ach ja si pamätám ešte časy keď "ganserndorfery" pokračovali z Marcheggu každé 2 hodiny cez DNV až na Hlavnú stanicu a ako jediné medzištátne vlaky stáli aj v Lamači.
Wau tie dokončené mimoúrovňové križovania s cestnou dopravou, a napr. podchod pre peších v stanici Schonfeld- Lassee vedie na obe strany, v Siebenbrunn- Leopodldsdorf sú dokonca podchody pre peších dva, z toho jeden vedie na obe strany, teda aj do Leopoldsdorfu.
Vyzerá to aj na skvalitnenie autobusovej dopravy vo VOR (minimálne v Marchfelde čo som si všimol). Teraz nemyslím iba to, že konečne aj tam sú už nízkopodlažné autobusy.
Pamätám si časy keď na rakúskom vidieku neďaleko hranice v nedele a sviatky autobusy vôbec nejazdili. Teraz na niektorých linkách je už aspoň zopár spojov (napr. linka 545 "Ganserndorf - Siebenbrunn/Leopoldsdorf - Orth an der Donau" či 540 "Schlosshof - Wien, Hausfeldstrasse).
Ideálne je samozrejme "kombinované" objednávanie. Prepravovať "Slovenky od šichty" je záujmom oboch strán.
Pri ex-S53 je ale problém inde, KORDIS tú linku už neobjednáva vôbec, ani na českom úseku. Spojenie Břeclav - Lanžhot bolo nahradené busom, ktorý tam dáva oveľa väčší zmysel a teda aj debatu o prípadnom predĺžení do Kútov by sme mali riešiť v kontexte autobusovej "verzie".
Slovenská strana v tomto smere bola pasívna, KÚ JMK bol proti - z dôvodu očakávaných nižších tržieb.
Myjava nie je porovnateľná pre svoj turistický potenciál, kam chodia aj Moravania (viď rozpor o verejnom záujme nižšie).
Problémom je definícia verejného záujmu, kedy nie je celkom zrejmé, koho záujmom je prepravovať Slovenky na šichty do nemocnice a za pokladňu.
Treba dodať, že na českej strane bol objednávateľom aj MD ČR (Lanžhot - št. hr.).
Ak sa nestane nejaký zázrak, tak medzištátne osobné vlaky na trasu "Kúty - Brodské - Lanžhot - Bŕeclav" sa už nevrátia ani keď bude tá trať zrekonštruovaná. Video od 2 min 30 sec. https://youtu.be/bZQZFPN2xzE
Tie osobáky jazdili 7 dní v týždni niekoľkokrát za deň od skorého rána až takmer do večera. To tam vážne nie je dopyt ani po autobusovom spojení?
Chápem neúspechu pokusu keď tam asi 2 roky poobedné spoje PO - PIA vykonával slovenský elektrický poschoďák (akoby predĺženie linky S20 z Bratislavy), ale ten malý český motorák 812zssk či čo to bolo, nikdy som ho nezažil prázdny..
Dokonca pamätám si v posledný rok prevádzky, že bol z Břeclavy do Kútov pridaný aj spoj 15:08 h + aj v opačnom smere samozrejme (tuším len PO - PIA), takže išlo to poobede 12:08 h, 14:08 h, 15:08 h, 16:08 h, 18:08 h.
Myslím, že pridanie tých vecí je len otázka času. Ani v iných odvetviach som príliš nevidel systémy (okrem hotových balíkov, predtým predaných inam), ktoré by prišli úplne kompletné. Väčšinou sa veci pridávajú a zavádzajú po etapách.
Keď si dokážu synchronizovať napr. storná ITD, nevidím dôvod aby nešlo synchronizovať toto. Nemusíš odosielať každý úkon samostatne, môžeš to robiť po dávkach napr. raz za 5-10 minút.
"Aha, ja som sa domnieval že kontroly sa evidujú a pri ďalšom použití lístka sa vlakvedúcemu zobrazí či/kde bol predtým nascanovaný."
To by mohlo platiť, ak by POP-ky nahrávali online na server každý jeden úkon, čo pri pokrytí niektorých tratí mobilným signálom je prinajmenšom otázne...
Aha, ja som sa domnieval že kontroly sa evidujú a pri ďalšom použití lístka sa vlakvedúcemu zobrazí či/kde bol predtým nascanovaný. Čo by bolo pre účely zistenia prípadného zneužitia lístka oveľa praktickejšie ako pečiatky (pečiatka je vždy len jedna z prvého použitého vlaku, kým pri elektronickej evidencií by sa dali zobraziť všetky kontroly).
Ďakujem Žiaľ som asi priveľmi veril v progresívnosť ZSSK
Toto treba poslať do DPB, podľa mňa by to bol ultimátny signál zákazníkom ktorí na hlavnej stanici o pol tretej ráno čakajú na autobus 10 minút po odchode, ale vodič ich ani bohovi nepustí dnu, kým zamestnanci sa pekne v buse zahrievajú, o tom čo si o nich myslia
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
henko151
Inak povedané, zistili, že POPka naskenovaním nijak neznehodnotí lístok a je možné teda ten istý lístok použiť v čase platnosti viackrát.