Reply on: N/A #5406:
Neviem aké máš výhrady. Sulík to sám spomínal, že je to myslené ako výroba vodíka z prebytočnej elektriny.Ak by to bola PpS ZVO (podporná služba - zvýšenie odberu) prenosovej sústavy, tak prenosová sústava bude za tú výrobu vodíka ešte aj platiť.
Logiku to dáva, detaily neviem. Ale tak ty si asi múdrejší než Excel, tak vieš lepšie a zaujíma ma, čo si o tom myslíš ty.
N/A
Keď sa dostaneme k jednorázovému/dennému spoplatneniu vjazdu do (širších) centier, vytlačíme z neho síce jednotlivcov, čo si to nechcú alebo nevedia dovoliť, ale stále a o to viac sú centrá plné taxíkov/prepravcov na zavolanie, respektíve tých, čo si to dovoliť môžu. Pokiaľ viem tak všetky mne známe (a ťažko zavádzané) spoplatňovacie schémy vedú len k malému zníženiu objemu dopravy, zväčša okolo 10%. Dá sa uvažovať o technologicky ešte náročnejších systémoch, kedy by boli spoplatnené nielen vjazd a parkovanie, ale aj čas v centre strávený či prejdená vzdialenosť tak, aby niečo stáli každá minúta a meter zaberania vzácnych statkov, ale to je stále veľmi vzdialená (a náročne priechodzia) budúcnosť. Takže jediné, čo dnes vie autá z centier účinne dostať je zatiaľ len a len obmedzenie ich vjazdu.