Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #471:
Však tá moja jazda na čierno je zatiaľ iba v teoretickej rovine. 🙂 Ale ono tých 14 Sk fakt nie je veľa. (Hoci na IC mi je ten lístok aj tak na nič, ako keby som nemal žiaden, ten totiž stojí až 34 Sk a ja aj tak neviem či sa budem vracať Os alebo IC 🙂 ) Ja na cestujúcich na čierno v DPB nerevem, ale takisto nerevem na cestujúcich na čierno v ZSSK. Na cestujúcich na čierno v ostatných podnikoch revem. 🙂
Reply on: S499.1023 #469:
Vlaky z Liberca do Varnsdorfu su v tomto grafikone uz minulostou... ten jeden par rychlikov, ktory tade denne presiel (R Kamenice) je uz vedeny cez Cesku Lipu. Do Zittau DB jazdia uz len osobaky z Liberca.
Myslim, ze jedina peazna trat CD v sucasnosti je z Jesenika do Opavy a Ostravy cez Glucholazy PKP.
Reply on: Andy #467:
Slušný človek zaplatí. Buď lístok alebo pokutu. Už vidím aký rev by tu fanúšikovia MHD robili, keby niekto hlásal, že treba MHD chodiť načierno a pritom im je ľúto dať pár korún za vlak.
Reply on: Andy #464:
Však keby si bol išiel z Tramwaytagu s nami, tak si si mohol taký vozeň (Beer) vyskúšať už vtedy.
Reply on: Andy #453:
Panoramatické vozne majú presklené aj prechody z bočnice do strechy, dosť vysoko, dá sa za jazdy aj vedenie pozorovať ? . Ale sú tuším len v jednotke a neviem, či na ne náhodou nie je aj nejaký príplatok. Ja som tým šiel len raz, veľmi dávno a vtedy príplatok bol. Ale Rakúšan sa snaží všetky príplatky zrušiť, tak možno nie je.
Korridorzug je to, čo sa u nás volá peážny vlak - vlak, ktorý ide časť trate po cudzom území, tak ako jazdili u nás vlaky do Veľkého Krtíša cez Maďarsko alebo ako jazdia dodnes vlaky z Liberca do Varnsdorfu cez Žitavu (Zittau).
Reply on: Andy #452:
No ak nechceš dať za električku, tak môžeš ísť S-Bahnom okolo celého mesta alebo môžeš v Moste nad Litavou prestúpiť na vlak z Maďarska, ktorý ide na West. Alebo môžeš ešte ísť električkou na čierno ? .
OeBB-IC a OeBB-EC sú vnútroštátne. Zistiť, kde sú aké vozne sa dá, lenže teraz neviem, kde mám tú adresu ? .
Už mám vymyslené výhovorky. Začnem argumentovať tým, že to je Rakúska trať. Predsa som prešiel cez colnicu, trať je 15kV 16Hz, a podobne. Proste tváriť sa, že v žiadnom prípade neviem že to je slovenská trať a predsa môj lístok platí na všetky Rakúske trate. 🙂
Vyzerá to tak, že 800 Sk. Ale vlastne videl som pani s režijkou OBB a nemala žiaden ZSSK lístok, takže asi sa dá jazdiť de facto bez lístka na tom 2-km úseku.
A nevie niekto, aká je pokuta na ZSSK za 2 km osobákom na čierno? Že koľko si mám zobrať ako rezervu keby náhodou. 🙂
Tými rakúskymi železnicami som veľmi príjemne prekvapený. Dnes som šiel ráno z Bratislavy z Petržalky Os/E, vo Viedni prešiel elinou zo Sbf. na Wbf., potom som šiel ICE do Linzu, tam som si asi 20 minút na stanici pozrel nejaké autobusy, trolejbusy a električky a šiel som nasäť OBB-EC. To ICE išlo väčšinou 160 km/h, niekedy iba 100 km/h a niekedy až 200 km/h, maximum bolo 201 km/h. 🙂 Rýchlosť zobrazuje taký monitorček pri dverách. Na tom ICE mi vadilo, že z kĺbu išli furt také piskľavé zvuky a tie geniálne dvere(do salónu) na fotobunku sa na horších úsekoch občas samé otvorili. Inak ceklom dobrý vlak. Je tam aj dáke rádio či čo, no nemal som sluchátka, a oni ich iba predávali. 🙂 S kartou nebol problém, trochu sa vždy čudovali, že to niekto už má, ale inak v pohode. Vlak bol takmer prázdny. OBB-EC bolo plnšie, ale dalo za nájsť prázdne kupé. Najviac vo fajčiarovi, ale je tam klimatizácia, takže necítiť rozdiel. V tom mi vadilo, že pri okne keď som mal ruku na opierke, tak klíma fučala rovno na ruku. Inak celkom dobré vozne, sú tam také rozkladacie stolíky a priamo v kupé dve zásuvky. 🙂 Polohovateľlné bolo nielen sedadlo, ale aj opierka na hlavu. Rýchlosť bola tiež tipujem tých 160. Potom som použil na presun z Wbf. na Sbf. "obyčajný" Eilzug. Boli tam tie poschoďáky, čo sa týka plnosti, tak asi jeden cestujúci na dva vozne. 🙂 Veľmi sa mi páči, že stanice bez problémov hlásia sprievodcovia po odmávaní rušňovodičovi. (inšpirácia pre DPB) DPB by som odporučil návštevu Rakúska. 🙂 Oni tam určite ešte neboli. Nakoniec z Viedne som šiel IC Gerlach, boli tam nejaké nové vozne (ešte voňavé, akoby ani neboli ZSSK 🙂 ). Modro-sivý interiér s farebnými sedadlami. Klimatizácia sa dala nastaviť, ale vždycky bola hrozná zima. Celkom príjemne to pôsobilo. 🙂 Hádam lepšie ako tie rakúske vozne. Akurát si neviem predstaviť, že by tam v tom kupé malo byť naraz 6 ľudí, asi by sa nezmestili kvôli nohám. 🙂 Na trati z Viedne do Linzu v kuse stavali nové koľaje (asi to rozširovali na 4-koľajnú trať alebo robili preložky...) No je to tam zaujímavé.
Reply on: galiyosha #462:

V Rakúsku sa predáva JFN karta pre Rakušanov s trošku inými podmienkami. Naša karta je nejaká špeciálna pre SR, ČR, PL, HU a SLO. Názov je ale rovnaký.

No k tým posádkam. Ráno v osobáku smerom do Rakúska boli iba Rakúšania, teraz som šiel naspäť IC, a tiež tam boli iba Rakúšania.
Reply on: Andy #459:
Aka ina? Ved Jugend-Feriennetzkarte by sa to malo volat...
Re #461 Andy: Ako je to v IC? Tam nahodou nie je slovenska posadka?
Mimochodom, Petržalka-Kittsee gr. stoji spiatočný iba 14 sk, nie 48 ako som písal. Ale už si ten lístok nekúpim, lebo aj tak to nikto nekontroluje. Hneď z Petržalky sú rakúšania.
Reply on: ufo #456:
Smerom tam som šiel električkou a naspäť som chytil akurát vlak bez prestupu. 🙂
Reply on: galiyosha #458:
Ale to je iná karta...
Reply on: Andy #451:
Na http://www.oebb.at/Angebot_Reisen/Zentrale/Fernverkehr/Jugend-Feriennetzkarte/Jugend-Feriennetzkarte.html pisu nieco v zmysle, ze ta karta plati 3. jula - 12. septembra, tak si daj pozor, aby si zbytocne necvakal vo vlaku pokutu. 🙂
Pokuta je vraj 30 Euro, alebo 60?
Reply on: Andy #452:
na Westbf sa da dostat aj s prestupmi dost komplikovane S-bahnom, ale odporucam prestupovat v Bruck/Leitha na EC a rychliky z Budapesti ktore idu na Westbf okrem Lehara.
Revizora som este vo Viedni nevidel, pkuta je dost draha. Ale parkrat som uz siel na cierno ?
OBB-EC OBB-IC su s rakuskymi reko voznami.
Panoramaticke vozne su svajciarske vozne 1. triedy, su len na Transalpine.
Reply on: galiyosha #450:
aj Linz si pozri, su tam elektricky na rozchode 900mm, najstrmsia elektricka v Europe (alebo na svete?) na rozchode 1000mm, Linzer Lokalbahn s GTV2/6, trolejbusy...
V Salzburgu su len trolejbusy,dost nuda, zato je to nadherne mesto, omnoho krajsie ako Vieden.
Reply on: Andy #452:
stopom ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.